Dag beste mensen,
De Kenwood DNX-8220BT (en de meeste moderne broertjes geloof ik) zou in staat moeten zijn afbeeldingen te tonen bij de MP3-bestanden die hij vanaf USB afspeelt. Alleen, wat ik ook doe, ik krijg alleen maar 'no photo' te zien.
Ik heb jpg-bestanden van 200x200 pixels in de tags van de mp3's gezet - dat moet toch voldoende zijn? Iemand hier ervaring mee?
Dank & groet!
Afbeeldingen bij MP3-bestanden (DNX-8220BT)
-
- New Member
-
- Average Member
hey,
bij mij lukt t wel.
ik gebruik een programma (die je kunt downloaden) het noemt mp3-tag en met dat programma kan je een afbeelding bij elke muziek nummer plaatsen.Afbeeldingen mogen natuurlijk niet te groot zijn.Moesten ze te groot zijn wordt het ook op jou kenwood vermeld.
patrick
bij mij lukt t wel.
ik gebruik een programma (die je kunt downloaden) het noemt mp3-tag en met dat programma kan je een afbeelding bij elke muziek nummer plaatsen.Afbeeldingen mogen natuurlijk niet te groot zijn.Moesten ze te groot zijn wordt het ook op jou kenwood vermeld.
patrick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
klopt, alleen niet alle mp3 taggers werken goed. bij een aantal wordt de jpg bij sommige wel en bij sommige niet vertoond.
momenteel gebruik ik itunes (for windows) en die doet het wel goed.
succes
momenteel gebruik ik itunes (for windows) en die doet het wel goed.
succes
Hide post links |
-
- New Member
Dank jullie wel. Maar ik gebruik juist MP3tag (al tijden) en ik maka mijn jpegs bewust niet te groot (200x200 kan toch nauwelijks te groot zijn)? Xpatje: welke instellingen gebruik jij dan in mp3tag? Welk tag-format (ik ID3v2.4 UTF-8)?
Nevar: iTunes werkt bij mij niet - ik heb een veel te grote muziekcollectie; iTunes loopt er volledig op vast, ik moet steeds tien minuten wachten voor hij wil afsluiten. Trouwens, ik snap iTunes sowieso niet - kan er niks in vinden en zo, en wat het doet met de tags vind ik volledig ondoorzichtig. Maar toch bedankt!
Iemand die iets spoecifiekers kan zeggen over het formaat of de manier van opslaan van tags die wél zichtbaar worden?
Nevar: iTunes werkt bij mij niet - ik heb een veel te grote muziekcollectie; iTunes loopt er volledig op vast, ik moet steeds tien minuten wachten voor hij wil afsluiten. Trouwens, ik snap iTunes sowieso niet - kan er niks in vinden en zo, en wat het doet met de tags vind ik volledig ondoorzichtig. Maar toch bedankt!
Iemand die iets spoecifiekers kan zeggen over het formaat of de manier van opslaan van tags die wél zichtbaar worden?
Hide post links |
-
- Average Member
ik heb op mijn usb -stick wa cd's opgezet en nadien getagt.Ik heb is voor te proberen alles in mp3 omgezet,maar als ik dat doe krijg ik ook "no photo"te zien.Da zal normaal zijn zekers.
ik gebruik dev2.41.
Wat ik nu wel heb opgemerkt is dat er sommige liedjes overgeslagen worden,hij leest ze ma ga dan direkt over naar volgende liedje.Ik weet niet hoe het komt.Maar dat heeft hem niet wanneer al mijn bestanden mp3 zijn.Iemand ervaring hiermee?
ik gebruik dev2.41.
Wat ik nu wel heb opgemerkt is dat er sommige liedjes overgeslagen worden,hij leest ze ma ga dan direkt over naar volgende liedje.Ik weet niet hoe het komt.Maar dat heeft hem niet wanneer al mijn bestanden mp3 zijn.Iemand ervaring hiermee?
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb inmiddels wel de oplossing voor mijn probleem. Ik schreef mijn tags weg in het ID3v2.4-formaat - daar heb ik ooit voor gekozen omdat dat UTF-8 ondersteunt, en dat was de enige manier om mijn Philips netwerkmediaspeler extended tag-informatie te laten lezen. Nu blijkt dat de DNX-8220BT daar niet mee kan omgaan. Als ik de tags wegschrijf als ID3v2.3 (UTF-16) (met mp3tag dus) dan zie ik de foto's wel!
Overigens slaat hij bij mij ook af en toe mp3's over, die hij wel probeert te lezen, maar dat lukt dan kennelijk niet. Ik heb nog geen idee waarom - ook na analyse van de files (EncSpot Pro) kan ik geen verschillen ontdekken tussen de files die wel en niet werken. Het kan een combinatie van factoren zijn, of misschien een fout op de USB-stick of zo - dat wordt dus experimenteren... als ik er nog achter kom, laat ik het weten.
Overigens slaat hij bij mij ook af en toe mp3's over, die hij wel probeert te lezen, maar dat lukt dan kennelijk niet. Ik heb nog geen idee waarom - ook na analyse van de files (EncSpot Pro) kan ik geen verschillen ontdekken tussen de files die wel en niet werken. Het kan een combinatie van factoren zijn, of misschien een fout op de USB-stick of zo - dat wordt dus experimenteren... als ik er nog achter kom, laat ik het weten.
Hide post links |
-
- Starting Member
tja... itunes is idd even wennen. ik laat ook niet alles met itunes. laat alleen de mappen die ik wil aanpassen en daarna verwijder ik ze weer uit de bieb van itunes.
maar zo te horen heb je al een oplossing gevonden. en best een goede tip. zal ook even kijken want gebruikte mp3tag maar omdat ie niet deed wat ik wilde gebruik ik itunes op te taggen...
maar zo te horen heb je al een oplossing gevonden. en best een goede tip. zal ook even kijken want gebruikte mp3tag maar omdat ie niet deed wat ik wilde gebruik ik itunes op te taggen...
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 387