9260BT selecteren contactpersoon uit telefoonboek

BeCool
New Member
New Member

9260BT selecteren contactpersoon uit telefoonboek

Bericht door BeCool »

Hoi Allemaal,

Ik ben sinds gisteren een Kenwood 9260 gebruiker nadat mijn Pioneer Avic vakkundig is verwijderd na 3 dagen. Ik ken de verschillen dus nog niet... :(

Wat me opvalt bij de Kenwood is dat ik bij het bellen slechts de eerste letter van een contactpersoon kan selecteren uit het telefoonboek. Daarna kan ik met de schuifbalk naar de overige contactpersonen "scrollen". Dit werkt prima als je 6 contactpersonen in je telefoonboek hebt staan (standaard worden er 5 getoond) maar met 350 contactpersonen is de schuifbalk een hel!

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Wie o wie heeft hier een werkbare oplossing voor gevonden?

Ik hoor het graag van jullie.
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member

Re: 9260BT selecteren contactpersoon uit telefoonboek

Bericht door J.Sparrow »

Je hebt toch niet 350 personen per letter? :wink:
Je kan de naam ook proberen te zoeken met spraakgestuurde optie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vigatie
Normal Member
Normal Member

Bericht door vigatie »

Ik heb ook zo'n vaag probleem met het telefoonboek van mijn 7260, als ik bv in mijn telefoon een persoon met 3 telefoonnummers heb zoals mobiel, thuis en werk krijg ik deze persoon 4 x in mijn telefoonlijst, 1x met 3 nummers algemeen en 3x apart :wink: :wink:
Kenwood heeft/weet zoals gebruikelijk weer niets van. Het is ook zo vreemd dat je geen nummers kan wissen in de telefoonlijst :!:
Dus met die 95 contactpersonen die ik heb krijg ik ook een lijst van 250 personen en je kan inderdaad alleen maar scrollen. :Sleep:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

vigatie schreef:Ik heb ook zo'n vaag probleem met het telefoonboek van mijn 7260, als ik bv in mijn telefoon een persoon met 3 telefoonnummers heb zoals mobiel, thuis en werk krijg ik deze persoon 4 x in mijn telefoonlijst, 1x met 3 nummers algemeen en 3x apart :wink: :wink:
Kenwood heeft/weet zoals gebruikelijk weer niets van. Het is ook zo vreemd dat je geen nummers kan wissen in de telefoonlijst :!:
Dus met die 95 contactpersonen die ik heb krijg ik ook een lijst van 250 personen en je kan inderdaad alleen maar scrollen. :Sleep:
De vraag is of dit aan de Kenwood ligt?? Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn losse parrot. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat zowel op mijn simkaart als in mijn telefoon geheugen telefoonnummers stonden. Ik heb toen mijn simkaart helemaal leeg gehaald en ik was van dit fenomeen verlost. Misschien is dat bij jou ook de oplossing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BeCool
New Member
New Member

Bericht door BeCool »

Het zijn helaas wel allemaal unieke contactpersonen (synchronisatie uit Outlook). Het probleem daarmee is dat ik prima de "M" kan selecteren, maar op dat moment zie ik de eerste 5 contactpersonen met een "M" in beeld. Het is echter niet zo dat alleen de contactpersonen met een "M " getoond worden maar dat dit slchts het startpunt is van het scrollen. Wil ik naar beneden dan zit ik met 1 druk op de schuifbalk bij de letter "R". Als ik met het selecteren van de eerste letter alleen de contactpersonen in beeld heb die hieraan voldoen is er niets aan de hand.

@Pioneer: Als jullie luisteren...... Zorg ervoor dat er ook op een tweede letter kan worden geselecteerd of/en dat het selecteren van een beginletter de overige contactpersonen uitsluit...

bedankt voor jullie reacties... Maar de frustratie blijft....

(Mogelijke oplossing: Frontje erop laten zitten en 3 dagen later de verzekering vragen om een systeem waar dit wel mogelijk is :))

Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vigatie
Normal Member
Normal Member

Bericht door vigatie »

Janloco schreef:
vigatie schreef:Ik heb ook zo'n vaag probleem met het telefoonboek van mijn 7260, als ik bv in mijn telefoon een persoon met 3 telefoonnummers heb zoals mobiel, thuis en werk krijg ik deze persoon 4 x in mijn telefoonlijst, 1x met 3 nummers algemeen en 3x apart :wink: :wink:
De vraag is of dit aan de Kenwood ligt?? Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn losse parrot. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat zowel op mijn simkaart als in mijn telefoon geheugen telefoonnummers stonden. Ik heb toen mijn simkaart helemaal leeg gehaald en ik was van dit fenomeen verlost. Misschien is dat bij jou ook de oplossing
Ben er ook achter, ligt dus aan mij nieuwe telefoon, mijn 5 jaar oude geprobeerd en werkt zonder problemen :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member

Bericht door J.Sparrow »

BeCool schreef: Het is echter niet zo dat alleen de contactpersonen met een "M " getoond worden maar dat dit slchts het startpunt is van het scrollen. Wil ik naar beneden dan zit ik met 1 druk op de schuifbalk bij de letter "R". Als ik met het selecteren van de eerste letter alleen de contactpersonen in beeld heb die hieraan voldoen is er niets aan de hand.
Hans
Je moet ook niet met de schuifbalk scrollen maar met je vinger over het scherm in het vak met contactpersonen vegen naar beneden of boven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BeCool
New Member
New Member

Bericht door BeCool »

J.Sparrow schreef:
BeCool schreef: Het is echter niet zo dat alleen de contactpersonen met een "M " getoond worden maar dat dit slchts het startpunt is van het scrollen. Wil ik naar beneden dan zit ik met 1 druk op de schuifbalk bij de letter "R". Als ik met het selecteren van de eerste letter alleen de contactpersonen in beeld heb die hieraan voldoen is er niets aan de hand.
Hans
Je moet ook niet met de schuifbalk scrollen maar met je vinger over het scherm in het vak met contactpersonen vegen naar beneden of boven.
Dank je J.Sparrow, Hier was ik zelf niet achter gekomen......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

Wel daarna het scherm schoon"vegen". Anders krijg je vette vingers :wink:

Link: