In mijn Picasso loopt de MS5400 door als ik stil sta. Ze blijft met een gangetje van altijd minimaal 30 tot 40 km/u doorlopen. Overal lees je dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het wel of niet installeren van een API. Gisteren ben ik erachter gekomen dat als ik de centrale portier vergrendeling niet gebruik het systeem werkelijk vlekkeloos in alle situaties werkt. Maar zodra ik de portieren van binnenuit vergrendel raakt mijn lieve schat het spoor volledig bijster. Ze loopt door, ze zit er meer dan de toegestane 50 meter naast, ze heeft problemen met het vinden van satelietten, etc. etc. Dit geldt ook als ik de portiervergrendeling op automatisch heb staan (boven de 10 km/u)
Ik ga dit vandaag bij de dealer navragen. Zijn er meer mensen die dit hebben??
"Doorlopen" MS5400 bij stilstand Picasso 1.8 16v
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 mar 2005 13:04
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het enige wat ik me hierbij kan voorstellen is dat er door de vergrendeling een sttorpuls op de speedpulse wordt gesuperponeerd. Wellicht dat een CAN-bus adapter hier een oplossing biedt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Volgens mij heeft men niet de goede draad voor de puls gepakt, misschien het signaal van de toerenteller wel.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Daar heb ik ook even aan gedacht, maar dat rijmt niet met wat wokkiemokkie schreef:Gentry schreef:Volgens mij heeft men niet de goede draad voor de puls gepakt, misschien het signaal van de toerenteller wel.
Daarom gaat mijn gedachte eerder in de richting van een stoorpuls op de speedpuls zoals Gerritje ook al schreef. Dan is de gedachte aan een CAN-Bus adapter een logische, maar het kan ook zijn dat er andere oplossingen mogelijk zijn. Een goede Citroëndealer zou dat moeten kunnen vertellen. Of Beijer natuurlijkGisteren ben ik erachter gekomen dat als ik de centrale portier vergrendeling niet gebruik het systeem werkelijk vlekkeloos in alle situaties werkt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Hoe oud is die Picasso eigenlijk, als het een wat oudere is dan zit er geen CAN-bus in, van de nieuwer weet ik het niet.
Toch denk ik echt dat men de verkeerde draad heeft gepakt voor de puls, misschien wel 1 die met de cv te maken heeft, daar zitten ook draden bij die "pulsen" weet ik.
Toch denk ik echt dat men de verkeerde draad heeft gepakt voor de puls, misschien wel 1 die met de cv te maken heeft, daar zitten ook draden bij die "pulsen" weet ik.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gentry,
Hoe het precies met een Picasso zit weet ik ook niet, maar ik herinner me wel dat de chef van mijn Citroëngarage meteen bij de eerste Picasso's al in de problemen zat vanwege de multiplex bedrading daarin. En als ik het goed heb is dat toch ook een CAN-Bus achtige systematiek.
Hoe dan ook, er moet verder gezocht en informatie ingewonnen worden hoe het zit met die draad die nu gebruikt wordt als input op A1 van de computer. Want ik neem aan dat 'ie daar zit, niet op A3.
Overigens kan ook de wijze van bedraden nog een rol spelen, loopt die pulsdraad soms ergens parallel met andere bedrading waarop storingen kunnen zitten? Het zou niet de eerste keer zijn dat daardoor iets fout gaat
Daarbij is een scoop onontbeerlijk, en er zijn maar weinig garages die zoiets hebben, laat staan er goed mee overweg kunnen Dan kom je al gauw bij een firma als Beijer terecht.
Ben trouwens benieuwd wat de navraag bij z'n dealer opgeleverd heeft...
Groet,
JW
Hoe het precies met een Picasso zit weet ik ook niet, maar ik herinner me wel dat de chef van mijn Citroëngarage meteen bij de eerste Picasso's al in de problemen zat vanwege de multiplex bedrading daarin. En als ik het goed heb is dat toch ook een CAN-Bus achtige systematiek.
Hoe dan ook, er moet verder gezocht en informatie ingewonnen worden hoe het zit met die draad die nu gebruikt wordt als input op A1 van de computer. Want ik neem aan dat 'ie daar zit, niet op A3.
Overigens kan ook de wijze van bedraden nog een rol spelen, loopt die pulsdraad soms ergens parallel met andere bedrading waarop storingen kunnen zitten? Het zou niet de eerste keer zijn dat daardoor iets fout gaat
Daarbij is een scoop onontbeerlijk, en er zijn maar weinig garages die zoiets hebben, laat staan er goed mee overweg kunnen Dan kom je al gauw bij een firma als Beijer terecht.
Ben trouwens benieuwd wat de navraag bij z'n dealer opgeleverd heeft...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 mar 2005 13:04
Ter aanvulling:
- Een picasso heeft geen (fysiek zichtbare) toerenteller
- De picasso is van februari 2005
- De vraag is vandaag bij de dealer neergelegd.
- Een picasso heeft geen (fysiek zichtbare) toerenteller
- De picasso is van februari 2005
- De vraag is vandaag bij de dealer neergelegd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 853