Goedenmiddag
Ik belde net met het telefoonnummer 00800-99333333 en was tot mijn verbazing in no-time door mijn beltegoed heen
Ik was in de veronderstelling dat dit een gratis (0800) nummer is?
Wie weet hier meer van?
Ik had n.l. 2 vragen aan het serviceteam, misschien is er iemand op dit forum die hier antwoord op weet?
Vraag 1 is, we hebben een abonnement europa met flitspaalservice en de dvd versie 2005-1. Omdat we met vakantie naar Italie gaan en ik had gehoord dat de flitspaalservice nu ook in Italie werkt keek ik gisteren alvast even of die in het lijstje staat, Italie staat er wel bij maar niet geactiveerd.
Vraag 2 is: ik hoorde laatst dat je ook gewaarschuwd kunt worden als er mobiele snelheidscontroles zijn en dat je dat moet activeren alleen ik weet niet hoe...
Misschien dat een van de forumleden hier iets van weet?
Alvast mijn dank,
Margriet
Servicenummer gratis??
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Hallo Margriet,
Dat servicenummer is inderdaad gratis, als je via het vaste net belt tenminste. Hoe jouw mobiele telefoonprovider met deze nummers omgaat weet ik niet, even checken dus wat daarover geschreven is in de voorwaarden van jouw pre-paid.
De Flitsinfo Italië is met de 2005-1 DVD inderdaad vrij te schakelen, althans met mijn Navteq DVD. Welke DVD heb jij, de TeleAtlas misschien? Ik zal even wat simuleren en kom er danwel op terug.
Overigens, welke flitsinfo heb jij nu geactiveerd, alleen Benelux?
Je laatste vraag, dat hoef je niet te activeren. Als je in het Info Menu de zenderlijst kiest en dan Via-TMC of ViaTMC selecteert kom je bij de twee zenders die dit uitzenden. Op je kaart krijg je het dan ook te zien, er komt echter GEEN gesproken waarschuwing
Groet,
JW
Dat servicenummer is inderdaad gratis, als je via het vaste net belt tenminste. Hoe jouw mobiele telefoonprovider met deze nummers omgaat weet ik niet, even checken dus wat daarover geschreven is in de voorwaarden van jouw pre-paid.
De Flitsinfo Italië is met de 2005-1 DVD inderdaad vrij te schakelen, althans met mijn Navteq DVD. Welke DVD heb jij, de TeleAtlas misschien? Ik zal even wat simuleren en kom er danwel op terug.
Overigens, welke flitsinfo heb jij nu geactiveerd, alleen Benelux?
Je laatste vraag, dat hoef je niet te activeren. Als je in het Info Menu de zenderlijst kiest en dan Via-TMC of ViaTMC selecteert kom je bij de twee zenders die dit uitzenden. Op je kaart krijg je het dan ook te zien, er komt echter GEEN gesproken waarschuwing
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Hallo Jw
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de Navteq DVD, 2005-1
En inderdaad, het zal nog Benelux zijn omdat ik tijdens dat peperdure telefoontje van daarnet (8 euro ) nog net kon horen dat vorig jaar de flitsservice voor Europa nog niet voorhanden was. Ik vraag me dus nu ook af of je daar nu apart voor moet gaan betalen?
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de Navteq DVD, 2005-1
En inderdaad, het zal nog Benelux zijn omdat ik tijdens dat peperdure telefoontje van daarnet (8 euro ) nog net kon horen dat vorig jaar de flitsservice voor Europa nog niet voorhanden was. Ik vraag me dus nu ook af of je daar nu apart voor moet gaan betalen?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Margriet,
Da's even balen, € 8,- voor dat gesprek, meteen dus een hap uit je vakantiebudget
Even checken hoe dat met jouw pre-paid telefoon zit, want via het vaste net is het gratis.
Je kunt via je account op de C-IQ site gewoon Flitsinfo Italië voor een maand boeken, dat kost dan € 14.99
Dit is de goedkoopste oplossing, het heeft echter zin te overwegen om voor € 29,99 een Europavrijschakeling te nemen, dan heb je ook Flitsinfo in de landen waar je doorheen rijdt, Duitsland, Oostenrijk/Zwitserland, evt. Frankrijk.
Die reis door de verschillende landen buiten Italië zou je ook nog kunnen doen met een 5 daags prepaid voor € 12,99 maar dan wordt het samen (Italië plus 5-daags P-P) al € 27,98 en is het gemak van het onderweg niet hoeven activeren van je dagen P-P die extra € 2,- wel waard lijkt me zo.
Met jouw Navteq 2005/1 DVD gaat dat allemaal gewoon, overigens ook met die van TeleAtlas, dat heb ik net even gecheckt. Maar dat laatset is voor jou niet van belang, deze info is bedoeld voor anderen die meelezen
We horen wel wat je doet, ennuh, alvast een plezierige vakantie toegewenst. Met veel Navi-plezier uiteraard
Groet,
JW
Da's even balen, € 8,- voor dat gesprek, meteen dus een hap uit je vakantiebudget
Even checken hoe dat met jouw pre-paid telefoon zit, want via het vaste net is het gratis.
Je kunt via je account op de C-IQ site gewoon Flitsinfo Italië voor een maand boeken, dat kost dan € 14.99
Dit is de goedkoopste oplossing, het heeft echter zin te overwegen om voor € 29,99 een Europavrijschakeling te nemen, dan heb je ook Flitsinfo in de landen waar je doorheen rijdt, Duitsland, Oostenrijk/Zwitserland, evt. Frankrijk.
Die reis door de verschillende landen buiten Italië zou je ook nog kunnen doen met een 5 daags prepaid voor € 12,99 maar dan wordt het samen (Italië plus 5-daags P-P) al € 27,98 en is het gemak van het onderweg niet hoeven activeren van je dagen P-P die extra € 2,- wel waard lijkt me zo.
Met jouw Navteq 2005/1 DVD gaat dat allemaal gewoon, overigens ook met die van TeleAtlas, dat heb ik net even gecheckt. Maar dat laatset is voor jou niet van belang, deze info is bedoeld voor anderen die meelezen
We horen wel wat je doet, ennuh, alvast een plezierige vakantie toegewenst. Met veel Navi-plezier uiteraard
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
JW&Margriet: let ff op, als het een 00800-nummer is ipv een 0800-nummer, hoeft het NIET gratis te zijn! Sterker nog, kan zelf een buitenlands duur nummer zijn. Let hier mee op!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Klopt helemaal wat je schrijft.Higgy schreef:JW&Margriet: let ff op, als het een 00800-nummer is ipv een 0800-nummer, hoeft het NIET gratis te zijn! Sterker nog, kan zelf een buitenlands duur nummer zijn. Let hier mee op!
In het geval van het C-IQ Centre nummer is mijn ervaring tot nu toe dat het via het vaste net gratis was, ik heb een keer een klein half uur met iemand daar aan de lijn gehangen om een activerings probleem op te lossen, wat ook lukte.
Die kosten vind ik niet terug op m'n telefoonrekening van die maand.
Maar het is wellicht verstandig hier meer duidelijkheid over te krijgen. In de mij ter beschikking staande folder(s) staat dat niet vermeld, er wordt slechts geschreven dat dit nummer via een mobiele verbinding "beperkt bereikbaar" is.
Oftewel, maar eens een vraag richting C-IQ stellen. Actie wordt bij deze genomen
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
mensen, bedankt voor het meedenken!!
JW, als ik een europavrijschakeling neem, is dat 1 jaar geldig of langer?
En ik hoor uiteraard graag hoe het zit met het (gratis) telefoonnummer!
En wat betreft het vakantieplezier, dat wordt leuk want we gaan samen met zoon en schoondochter, ze hebben ook navigatie maar dan van de Aldi. Ik denk dat we heel wat meer aan ons systeem hebben dan aan dat van zoonlief. Maar uiteraard hangt daar ook een prijskaartje aan, en eerlijk is eerlijk, toen wij onze navi aanschaften was dat een pittig prijsje. En als je dan niet zo veel geld hebt en toch wat hulp onderweg wilt, dan is dat natuurlijk ook een optie.
Maar ik ben blij met onze juffrouw Jannie onderweg
Margriet
En wat betreft het vakantieplezier, dat wordt leuk want we gaan samen met zoon en schoondochter, ze hebben ook navigatie maar dan van de Aldi. Ik denk dat we heel wat meer aan ons systeem hebben dan aan dat van zoonlief. Maar uiteraard hangt daar ook een prijskaartje aan, en eerlijk is eerlijk, toen wij onze navi aanschaften was dat een pittig prijsje. En als je dan niet zo veel geld hebt en toch wat hulp onderweg wilt, dan is dat natuurlijk ook een optie.
Margriet
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat bedoel je met een europavrijschakeling?magriet schreef:mensen, bedankt voor het meedenken!!
Margriet
De door mij genoemde getallen zijn geldig voor een maand vrijschakeling, dat had ik ook geschreven. Of bedoel je wat anders met je vraag?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
het staat er een beetje raar maar ik bedoel of die vrijschakeling voor Europa onbeperkt is? Dat was n.l. met de Benelux wel, je betaalde daar 34.90 voor.
Hide post links |
-
- Senior Member
In je eerste posting schreef jemagriet schreef:het staat er een beetje raar maar ik bedoel of die vrijschakeling voor Europa onbeperkt is? Dat was n.l. met de Benelux wel, je betaalde daar 34.90 voor.
Dat betekent dus dan je een (jaar) abonnement op Europa hebt en voor één jaar de flitspalen benelux vrijgeschakeld hebt gekregen. Zó zit het toch?Vraag 1 is, we hebben een abonnement europa met flitspaalservice en de dvd versie 2005-1
Als je nu dus een maand flitsinfo Europa bijkoopt voor € 29,99 is dat uiteraard niet onbeperkt, maar voor één maand, met een door jou te bepalen startdatum.
Heb jij een account via Internet bij C-IQ? Daar kun je dat allemaal zien en zelf bepalen wat je wilt
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Die actie heeft vandaag de volgende reactie opgeleverd:JW schreef:Klopt helemaal wat je schrijft.Higgy schreef:JW&Margriet: let ff op, als het een 00800-nummer is ipv een 0800-nummer, hoeft het NIET gratis te zijn! Sterker nog, kan zelf een buitenlands duur nummer zijn. Let hier mee op!
In het geval van het C-IQ Centre nummer is mijn ervaring tot nu toe dat het via het vaste net gratis was, ik heb een keer een klein half uur met iemand daar aan de lijn gehangen om een activerings probleem op te lossen, wat ook lukte.
Die kosten vind ik niet terug op m'n telefoonrekening van die maand.
Maar het is wellicht verstandig hier meer duidelijkheid over te krijgen. In de mij ter beschikking staande folder(s) staat dat niet vermeld, er wordt slechts geschreven dat dit nummer via een mobiele verbinding "beperkt bereikbaar" is.
Oftewel, maar eens een vraag richting C-IQ stellen. Actie wordt bij deze genomen
Groet,
JW
Dat lijkt me dus duidelijkGeachte Heer .....,
Het 00800 Nummer is een internationaal geldig 0800 nummer en vanuit een
vaste telefoon helemaal gratis (freecall).
Of dit nummer ook gratis is, als u mobiel belt, kunt U bij uw mobiele
telefoon provider navragen.
Mocht U nog vragen hebben kunt U ons telefonisch bereiken op Maandag t/m
Vrijdag tussen 8 en 20 uur en in het weekeinde van 9 t/m 18 uur.
Met vriendelijke Groet
Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH
Telefoon: 00800 99 33 33 33
Telefax: 00800 99 33 33 34
Internet: www.c-iq.nl
En voor het mobiel bellen met dit nummer moet je dus inderdaad checken bij je provider hoe die daar mee omgaat.
Dus Margriet, de volgende keer kun je die € 8,- inderdaad in de vakantie pot stoppen, als je tenminste nog een telefoonverbinding via het vaste net hebt. Want ik heb begrepen dat er ook mensen zijn die dit niet meer hebben
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Servicenummer duur vanaf KPN-mobiel
Margriet,
Het service-nummer wordt door KPN Mobile gezien als internationaal telefoongesprek naar Duitsland.
Daar liep ik de vorige keer ook mee tegen de lamp. Gewoon gebeld met de mobiel van het werk, want het is toch "gratis". Tot de rekening kwam, met daaraan vast een boze baas. Die wilde wel eens weten wie er met zijn mobiel naar Duitsland had gebeld.
Ahum, zo'n foutje maak ik dus niet meer. Ik doe gewoon alles via internet ...
Groeten,
Marco
Het service-nummer wordt door KPN Mobile gezien als internationaal telefoongesprek naar Duitsland.
Daar liep ik de vorige keer ook mee tegen de lamp. Gewoon gebeld met de mobiel van het werk, want het is toch "gratis". Tot de rekening kwam, met daaraan vast een boze baas. Die wilde wel eens weten wie er met zijn mobiel naar Duitsland had gebeld.
Ahum, zo'n foutje maak ik dus niet meer. Ik doe gewoon alles via internet ...
Groeten,
Marco
Rijdend met een zwarte Mazda6 met aan boord een MS5700/MM5500 en een prima werkende MS5500 en MT5010 thuis op de plank.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 748
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 401
-
-
-
Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen -
Reacties: 3
Weergaves: 1912
-