Navteq 2005/6 CD oudere database dan 2004/5 DVD??

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

Navteq 2005/6 CD oudere database dan 2004/5 DVD??

Bericht door Speledingetje »

Zeg, ik ben sinds vandaag de gelukkige bezitter van een MS5600 en heb daar de nieuwe Navteq kaartsoftware bijgekregen (NT 2005/6). Geweldig systeem, ik ben helemaal tevreden, maar toen ik als eerste mijn huisadres in wilde voeren bleek die niet op de kaart te staan! :shock:

Nou woon ik in een wijk die pas een jaar oud is, maar ik meen toch vrijwel zeker te weten dat toen ik mijn adres op een ouder systeem (MS5500) intikte, ook met Navteq kaart, ik geen probleem had. Ik kan het niet meer controleren want ik heb dat oudere systeem al een paar maanden niet meer. Misschien kan iemand het even checken: Laan der Hesperiden in Amsterdam.

Verder weet ik wel zeker dat het op de Teleatlas DVD staat... maar daar ontbrak weer een stukje weg waardoor het systeem steeds in de war raakte als ik wegreed, de reden dat ik dit keer voor Navteq had gekozen. Nou is het allemaal geen drama, ik ken mijn eigen buurt toch wel, maar het is wel bizar (en je wilt niet weten hoe vaak ik koeriersdiensten enzo aan de lijn heb dat ze mijn huis niet kunnen vinden.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Even voor je gekeken op de 2005/1 Navteq DVD van mijn systeem, maar ook daar komt de Laan der Hesperiden niet op voor in Amsterdam. Selectie op Hesperiden levert niks op, en ook als je begint met Laan kom je er niet op uit.

Ik zal morgen even kijken of hij wel voorkomt op de TA DVD.

Groet,
JW

P.S. Ik neem aan dat je de MS5700 bedoelt? De 5600 is nog niet op de markt, toch?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

Bericht door Speledingetje »

JW schreef:Hallo,

Even voor je gekeken op de 2005/1 Navteq DVD van mijn systeem, maar ook daar komt de Laan der Hesperiden niet op voor in Amsterdam. Selectie op Hesperiden levert niks op, en ook als je begint met Laan kom je er niet op uit.
Ok, vals alarm dan, de TA heeft hem in ieder geval wel want ik heb er zeker al eens naar toe genavigeerd maar meende te weten dat dat met een NT was. De 2004 editie dan misschien?
P.S. Ik neem aan dat je de MS5700 bedoelt? De 5600 is nog niet op de markt, toch?
Nee hoor, het is echt een 5600, op de VDO site staat dat hij niet leverbaar is in NL maar ik heb hem vandaag gekocht bij www.navco.nl. (Ik vond de €200 extra voor een DVD 5700 toch net te duur, zo vaak ga ik de grens niet over en met de gratis Europa CD die er bij zit is dat ook eigenlijk helemaal geen probleem meer)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Even gekeken met de 2004/05 TA editie en daar komt de hele wijk al op voor. Schandalig dat Navteq die een 100% dekking van Benelux claimt, dit nu nog niet in z'n database heeft staan. Ook op Maporama op basis van Navteq is van deze wijk niets terug te vinden terwijl mappy.com op basis van Teleatlas deze hele wijk wel kent.

Van de Navteq website bij de 2005 editie:
*'Volledige dekking' streeft ernaar om het gehele wegennet van een land te dekken. Maar omdat het wegennet continu verandert, kan deze dekking nooit gegarandeerd 100% nauwkeurig en volledig zijn.
Keurige uitspraak maar dat kan m.i. niet impliceren dat je dan ook maar meteen ruim een jaar achter loopt bij Teleatlas

Ik begin nu te begrijpen wat de reden is van de standaard leverantie van Teleatlas bij de 5600/5700 apparatuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1