Ik zat laatst weer eens te spelen met mijn navi en kwam toen tot de volgende ontdekking... Als ik in de Instellingen bij het Routecriterium instel dat ik verkeersinformatie wil gebruiken kan ik bij Dynamische route verschillende dingen instellen (tot zover klopt het nog). Dan neem ik vervolgens de volgende instellingen:
Omleidingswens: 5
Verkeershorizon: 100 KM
Totale vertraging: 10 minuten
Automatisch: Nee
Ik zou zeggen dat dit het volgende betekent: Als er binnen een straal van 100 KM een gebeurtenis plaatsvindt (via TMC) die zorgt voor een vertraging van meer dan 10 minuten dan krijg ik een pop-up scherm. Ik kan dan zelf kiezen of ik wel of niet een omweg wil plannen.
Echter, in werkelijkheid komt bovenstaande (wat ik dus zou zeggen dat het betekent) niet overeen met de werkelijkheid. Ik krijg namelijk ook meldingen van bijvoorbeeld 7 minuten vertraging (berekend). Is dit een bug in de software of begrijp ik het gewoon verkeerd?
En waarom krijg je iedere keer als je op een andere straat komt een nieuwe vraag of je een omweg wil plannen? Als ik nee zeg dan ik het ook nee
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Ook heb ik nog nooit een groene driehoek gezien (rechtsbovenin het scherm). Hij is altijd rood, terwijl er natuurlijk wel degelijk mogelijkheden zijn om de file of wat dan ook te ontwijken. Iemand die dit kan verklaren?
Ik hoop dat iemand me e.e.a. kan uitleggen. Ik begrijp het namelijk niet meer...
Groetjes,
Toho_NL.