C-IQ Pre-Paid ALTIJD zonder TMC

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
MvanderHeide
Junior Member
Junior Member

C-IQ Pre-Paid ALTIJD zonder TMC

Bericht door MvanderHeide »

Hoi,

Vanmiddag even gebeld met de helpdesk van C-IQ omdat ik toch niet snapte hoe het nu werkte met dat hele Pre-paid-verhaal.

Mijn vragen waren:
1. Binnen hoeveel tijd moet je de codes gebruiken (verlopen ze na een jaar ofzo)?
2. Zit er bij Pre-paid TMC of is het altijd zonder TMC?

De antwoorden van de C-IQ-medewerker (heel aardige man, heeft alles opgezocht en nagevraagd):
1. De Pre-paid codes hebben geen verloopdatum, maar je kunt ze niet teruggeven als je ze toch niet (meer) gebruikt. Bij de eventuele verkoop van het navigatiesysteem moet de verkoper dus altijd aangeven dat er nog dagen vrijgeschakeld kunnen worden. Hij kan hiervoor een vergoeding ontvangen (als hij het slim speelt). Bij een defect apparaat (door bv. een aanrijding) gaan de codes verloren en is geen restitutie mogelijk.
2. Er zit NOOIT TMC bij Pre-paid. Als TMC werkt, dan is dat via een andere order al vrijgeschakeld.

Groeten,
Marco
Rijdend met een zwarte Mazda6 met aan boord een MS5700/MM5500 en een prima werkende MS5500 en MT5010 thuis op de plank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Marco,

Bedankt voor je informatie, daarmee wordt onze kennis weer opgekrikt :wink:

Tav dat laatste punt (geen TMC bij prepaid) heb ik op het duitse forum gelezen dat dit een "punt van aandacht" zou zijn bij VDO. Wat dat verder gaat betekenen, we zullen zien.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blue Leather
Starting Member
Starting Member

Bericht door Blue Leather »

ad 2. Ik heb begrepen na verschillende telefoontjes en emails dat dit bij de 2005-2 versie opgelost moet zijn. C-IQ wist niet zeker of het met 2005-1 al verholpen was - een tripje naar Le Mans gaf duidelijkheid. Helaas.
2005-1 gaf wel weer een nieuwe ronde preview. Ik kan derhalve ook bevestigen dat TMC niet werkt bij preview.
Schwartzgrau Leather.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blue Leather
Starting Member
Starting Member

Bericht door Blue Leather »

De nieuwe CD met de hoofdwegen voor Europa heeft dit probleem eigenlijk opgelost. Na het invoeren van de code kwamen naast de verschillende landen ook de TMC vrijschakeling mee.
Uiteraard geeft een test het definitieve uitsluitsel, maar het kan nu eigenlijk niet meer missen.
Schwartzgrau Leather.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “C-IQ zaken”