Hallo Willem,
Long time no seen, we hebben je gemist op het forum.
Nou was er niet zo heel veel loos met TMC, maar jouw input was, en is nog steeds heel erg welkom. Hopelijk zien we je weer wat vaker
Terug on topic.
Ook mij het heeft verrast dat de officiële brief pas zo laat gekomen is. We wisten al dat er wat stond te gebeuren, en hoe het ten naaste bij in elkaar zat, daar is al heel wat over geschreven op dit forum, maar we hadden geen formele brief.
Anderzijds, als die wat eerder gekomen was had dat op zich niks veranderd voor ons, de gebruikers van C-IQ systemen.
Jouw redenering is er een, waarbij je er, als ik het zo lees aan voorbij dat je voor die 199 wel een nieuwe DVD krijgt. Dat krijg je dus als je de Supercode koopt.
Je kunt daar een redenering tegenover zetten die stelt dat je, na afloop van je huidige contract nu voor € 199 een "ongelimiteerde Europa" krijgt waar je anders € 359 voor had moeten betalen. En da's niet verkeerd.
Die 199 is hetzelfde bedrag als je nu, met korting moet neertellen voor een Becker Europa set, dus wat dat betreft is het marktconform. Een TA set voor BlauPunkt is aanzienlijk duurder.
Dat Daimler Benz maar 169 rekent voor een Europaset verrast me, ik wist niet dat Mercedes zo goedkoop was
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
En waar je ook een Europa set koopt, die is altijd gedateerd als je een nieuw systeem koopt. Dat gold voor de unlimited bij C-IQ, maar ook een nieuw aangeschafte auto met fabrieksnavi zal een niet verse kaart hebben. De Supercode kaarten zijn in dit opzicht niet anders.
Ik heb het al eerder geschreven, persoonlijk betreur ik het dat VDO stopt met de limited content. En jij denkt daar net zo over.
Maar ik weet ook dat VDO heel wat weerstand had in de markt, waarbij onkunde/onbekendheid een grote rol speelde. Niet alleen bij de klanten, maar ook bij de wederverkopers.
En uiteindelijk heeft men z'n knopen geteld...
Groet,
JW