C-IQ DVD 2005
-
- Moderator
Ik heb inmiddels begrepen dat het de bedoeling was om half april een nieuwe release uit te brengen. Waar ik dit gelezen heb weet ik echter niet meer... Er stond ook bij dat we beter konden rekenen op mei, omdat VDO Dayton de data nog niet eerder gehaald heeft. Heeft iemand dit toevallig ook ergens gelezen (en kan die een link plaatsen)? Of weet iemand meer over de releasedatum van de nieuwe release?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
ben je niet in de war met jouw eigen eerdere berichtje in dit draadje?? daar heb je een link geplaatst naar de duitse site waar Jewuwa aangeeft dat mei de verwachte datum is voor uitbrengen van de 2005-2 CD's/DVD
Groet,
Riekus
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Moderator
Nee, volgens mij niet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de datum van april was en dat we rekening moesten houden met een latere termijn. Ik zal nog eens goed zoeken (in mijn geschiedenis bijvoorbeeld).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Een in Frankrijk wonende vriend met een 9.5 had hetzelfde probleem.Hjalmar schreef:Ja idd, erg fijn dat het op deze manier op te lossen was.
Wat betreft de veranderingen, die zijn er wel degelijk, oa de beruchte a12/a30. Maar ook de n11 is nu doorgetrokken tot de a12. Daar ik hier wekelijks overheen rij, voor mij erg belangrijke verbetering. Verder weinig fouten in de vorige gemerkt omdat ik systeem pas 3 maanden heb.
Kheb in laten bouwen door m'n garage, 2 hoofdmonteurs van Saab die voor zichzelf begonnen zijn. Ze hebben (uiteraard) plakantenne gebruikt voor tmc en ik heb maar 2 á 3 tmc zenders. Nu zag ik al vele verhalen over splitters enzo, maar eigenlijk vraag ik me af hoe ik dit kan verbeteren, er zijn vast wel mensen onder jullie die af en toe eens bij elkaar komen. Lijkt me best aardig om eens te bespreken hoe en wat, temeer daar ik systeem wel wil uitbreiden met dvd-speler en 3000.
Gr.
Hjalmar
Bij een bezoek aan ons land heeft Topsport dit bekeken en daarbij bleek dat de antenne op een ongunstige plek tegen de hoedenplank geplakt was. De antenne is toen op een ander plek onder de hoedenplank gemonteerd en dit bleek enige verbetering te geven.
Toch is de plaatsing van een MA 1410 de enig goede oplosiing en dat zal dan ook binnenkort gedaan worden.
Zelf ga ik binnenkort ook een MA 1410 monteren. De richtkarakteristiek van de plakantenne geeft toch te veel beperkingen, en als ik dan Willem (WS) z'n verslag lees hoe veel meer en beter hij de TMC ontvangst na de montage van de MA 1410, wel, waarom dan nog wachten?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb de MA1410 al gemonteerd zitten sinds we de MS5500XL hebben. Ik moet zeggen dat ik helemaal niks te klagen heb over de TMC-ontvangst (wel over de kwaliteit van de meldingen, maar daar kan de MA1410 niks aan doen).
Verder heb ik nog gezocht naar de bron van dat het midden april zou verschijnen (de 2005-2 editie), maar heb het helaas niet meer kunnen vinden. We zullen dus maar gewoon moeten afwachten wanneer het verschijnt. Of er moet iemand zijn die inmiddels meer weet...
Groetjes,
Toho_NL.
Verder heb ik nog gezocht naar de bron van dat het midden april zou verschijnen (de 2005-2 editie), maar heb het helaas niet meer kunnen vinden. We zullen dus maar gewoon moeten afwachten wanneer het verschijnt. Of er moet iemand zijn die inmiddels meer weet...
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
Aha, ik heb nu de plakantenne horizontaal ongeveer 5 cm vanaf de bovenzijde van m'n achterruit zitten. Het valt me gewoon op dat ik maar 2 of 3 zenders ontvang en amper verkeersinfo en al helemaal geen mobiele flitsmeldingen.....
Die antennesplitter heb ik al liggen, nu alleen nog even (laten) monteren. Ik zal de resultaten wel melden.
Die antennesplitter heb ik al liggen, nu alleen nog even (laten) monteren. Ik zal de resultaten wel melden.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000
Hide post links |
-
- Moderator
In Arnhem zou je ook de Duitse zenders moeten kunnen ontvangen (denk aan WDR enzo) lijkt me. Ik weet dit niet zeker hoor, maar kan dit wel een keer testen als ik langs Arnhem kom (ik woon bij Nijmegen namelijk). Radio 538 zendt bij jou in elk geval niet uit (de zender in Arnhem zendt geen TMC mee...). Met behulp van VIATMC (Radio Noordzee) zou je wel mobiele flitsinformatie moeten kunnen krijgen (als het uitgezonden wordt).
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn mét de antennesplitter (die ik ook heb). Ik heb hem meteen aangesloten dus heb nooit verschil kunnen merken.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. voordat dit topic overgaat in een discussie over het al dan niet plaatsen van een antennesplitter is het misschien verstandig om dit in een ander topic te plaatsen (over die splitter). Ik stel voor om dat in het volgende topic te doen: viewtopic.php?t=4228.
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn mét de antennesplitter (die ik ook heb). Ik heb hem meteen aangesloten dus heb nooit verschil kunnen merken.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. voordat dit topic overgaat in een discussie over het al dan niet plaatsen van een antennesplitter is het misschien verstandig om dit in een ander topic te plaatsen (over die splitter). Ik stel voor om dat in het volgende topic te doen: viewtopic.php?t=4228.
Hide post links |
-
- Moderator
In een e-mail van C-IQ kreeg ik het volgende antwoord:
Uw vragen m.b.t. de versie 2005.02 kunnen we helaas nog niet beantwoorden
omdat de gegevens bij ons nog onbekend zijn. Vooralsnog verwachten we deze
versie omstreeks juni/juli. U kunt eventueel proberen via Navteq of
Teleatlas aan informatie komen welke landen nieuw zijn opgenomen en hoe de
afdekkingen zijn.
Met vriendelijke groet,
Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH
Het wordt dus (helaas) nog even wachten voordat de nieuwe versie verschijnt... En als ik het goed begrijp worden alle nieuwe landen die Navteq en TeleAtlas hebben op de nieuwe DVD gezet (waarom zou ik anders met hen (Navteq en TeleAtlas) contact opnemen als ze (C-IQ) niet alles opnemen??).
Groetjes,
Toho_NL.
afdekkingen zijn.
Met vriendelijke groet,
Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH
Het wordt dus (helaas) nog even wachten voordat de nieuwe versie verschijnt... En als ik het goed begrijp worden alle nieuwe landen die Navteq en TeleAtlas hebben op de nieuwe DVD gezet (waarom zou ik anders met hen (Navteq en TeleAtlas) contact opnemen als ze (C-IQ) niet alles opnemen??).
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
ToHo,
nog even een aanvulling op jouw stukje.
Tegenwoordig zendt 538 wel weer TMC uit hier in de regio. Vanmorgen nog gecheckt. VIATMC en VIA-TMC hadden verkeersinfo.
Frits de Laar
nog even een aanvulling op jouw stukje.
Tegenwoordig zendt 538 wel weer TMC uit hier in de regio. Vanmorgen nog gecheckt. VIATMC en VIA-TMC hadden verkeersinfo.
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
Ow, kijk eens aan . Ik zal dat binnenkort dan ook eens checken (niet dat ik je niet geloof hoor, maar ff kijken of mijn systeem hem ook ontvangt).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Desgevraagd kreeg ik vandaag de melding dat de updates "ongeveer in mei/juni" verstuurd zullen worden. Samen met het "C-IQ Magazine 2005/01".Toho_NL schreef:In een e-mail van C-IQ kreeg ik het volgende antwoord:
afdekkingen zijn.
Met vriendelijke groet,
Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH
Groetjes,
Toho_NL.
Even afwachten dus. En ook afwachten of er dan een SW-update bij zal zitten.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Kijk, dat is mooi! Inderdaad ff afwachten en dan zien we wel wat voor moois er in de bus komt .
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Weet je toevallig ook of er nieuwe landen bij zullen zitten? Ik ben hier persoonlijk vrij benieuwd naar. Er zijn door zowel Navteq als TeleAtlas inmiddels nieuwe databases uitgegeven (met nieuwe landen) en ben benieuwd of wij daar ook van kunnen genieten .
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik kan me je nieuwsgierigheid voorstellen, bij mij is dat niet anders
Maar ik heb geen idee, zover gaat de informatie niet. We zullen dus geduld moeten oefenen, denk ik zo...
Groet,
JW
Maar ik heb geen idee, zover gaat de informatie niet. We zullen dus geduld moeten oefenen, denk ik zo...
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Inmiddels heb ik van Jewuwa begrepen (op een Duits forum) dat op de 2005-2 CD's / DVD van Navteq geen nieuwere database dan Q4 2004 aanwezig zal zijn. Dat betekent dus nog geen Baltics en geen Hongarije enzo. Dat is pas vanaf Q1 2005. Dit zal dus, voor de C-IQ gebruikers, pas vanaf de 2006-1 CD's / DVD zijn. Let wel, het gaat hier om de de CD's / DVD 'van' C-IQ met een database van Navteq. Hoe het met die van TeleAtlas zit weet ik niet.
Ook over de verschijningstermijn weet ik nog niets nieuws (behalve dat het ergens rond de zomer zal zijn (maar dat is zo breed...)).
Groetjes,
Toho_NL.
Ook over de verschijningstermijn weet ik nog niets nieuws (behalve dat het ergens rond de zomer zal zijn (maar dat is zo breed...)).
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo
Inmiddels op de site van C-IQ wordt de nieuwe release aangeduid als 2005/06
nu maar afwachten welke database erop staat.
groet
Willem
Inmiddels op de site van C-IQ wordt de nieuwe release aangeduid als 2005/06
nu maar afwachten welke database erop staat.
groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Moderator
Ja inderdaad. Ik zie het ook. Inderdaad maar afwachten welke database erop staat (hopelijk wel nieuwer dan, in het geval van Navteq, Q4 2004). En ook maar ff afwachten of er nieuwe software bij zal zitten. En als laatste afwachten wanneer ie komt (heb VDO al een mailtje gestuurd hierover, daar ik binnenkort weer ff naar het buitenland (= Frankrijk en daarna ook Noorwegen) ga en dan graag de nieuwste DVD's bij me heb).
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. zodra de nieuwe versie daadwerkelijk verschenen is dan zal ik het nieuwe topic C-IQ versie 2005/06 openen (dit is dan niet alleen voor de DVD's (zoals de titel van dit topic officieel luidt), maar ook voor de CD's). Hier kan dan alles wat dat betreft geplaatst worden.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. zodra de nieuwe versie daadwerkelijk verschenen is dan zal ik het nieuwe topic C-IQ versie 2005/06 openen (dit is dan niet alleen voor de DVD's (zoals de titel van dit topic officieel luidt), maar ook voor de CD's). Hier kan dan alles wat dat betreft geplaatst worden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Gisteren stond 'ie er inderdaad, maar vandaag is het kennelijk een andere dagToho_NL schreef:Ja inderdaad. Ik zie het ook. Inderdaad maar afwachten welke database erop staat (hopelijk wel nieuwer dan, in het geval van Navteq, Q4 2004). En ook maar ff afwachten of er nieuwe software bij zal zitten. En als laatste afwachten wanneer ie komt (heb VDO al een mailtje gestuurd hierover, daar ik binnenkort weer ff naar het buitenland (= Frankrijk en daarna ook Noorwegen) ga en dan graag de nieuwste DVD's bij me heb).
Groetjes,
Toho_NL.
Oftewel, hij is weer verdwenen. Waarom, geen idee....
Daarmee is het inmiddels nieuw geopende (en gesloten) topic ook niet meer actueel, dat zou er ook pas komen ná het verschijnen van de nieuwe versie als ik je verhaal goed begrijp.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi JW,
Ik bedoelde dat ie geopend zou worden (nu is ie gesloten) als de nieuwe versie er is. Omdat hij namelijk al in de lijst stond bij C-IQ ging ik ervan uit dat dit niet zo vreselijk lang zou duren. Daar hij nu verdwenen is uit die lijst zal ik het topic ook maar weer weghalen en weer terugzetten als de nieuwe versie er echt is.
Groetjes,
Toho_NL.
Ik bedoelde dat ie geopend zou worden (nu is ie gesloten) als de nieuwe versie er is. Omdat hij namelijk al in de lijst stond bij C-IQ ging ik ervan uit dat dit niet zo vreselijk lang zou duren. Daar hij nu verdwenen is uit die lijst zal ik het topic ook maar weer weghalen en weer terugzetten als de nieuwe versie er echt is.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb het vandaag eens opgevraagd per mail en kreeg onderstaand bericht van hun terug, dus we moeten nog even geduld hebben.Toho_NL schreef:Inmiddels heb ik van Jewuwa begrepen (op een Duits forum) dat op de 2005-2 CD's / DVD van Navteq geen nieuwere database dan Q4 2004 aanwezig zal zijn. Dat betekent dus nog geen Baltics en geen Hongarije enzo. Dat is pas vanaf Q1 2005. Dit zal dus, voor de C-IQ gebruikers, pas vanaf de 2006-1 CD's / DVD zijn. Let wel, het gaat hier om de de CD's / DVD 'van' C-IQ met een database van Navteq. Hoe het met die van TeleAtlas zit weet ik niet.
Groetjes,
Toho_NL.
Geachte heer van der Stehen,
De nieuwe Update kunt U in juli/augustus verwachten. U krijgt zu uiteraard
direkt toegestuurd zodra ze uitkomen.
Met vriendelijke groet,
Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH
Gesendet: Donnerstag, 16. Juni 2005 13:03
An: info@c-iq-service-centre.com
Cc: henning.wiefelspuetz@siemens.com; c-iq@vdodayton.com
Betreff: Vragen over C-IQ producten
Hide post links |
-
- Moderator
Ik vraag me iets af over de Update Service. Er staat namelijk op de site van C-IQ dat ze altijd de meest actuele gegevens garanderen. Betekent dit dan niet dat je, ben niet zo juridisch onderlegd, recht hebt op een nieuwe CD / DVD als Navteq en TeleAtlas een nieuwe database ter beschikking stellen? Immers, je hebt een 'contract' afgesloten op basis van deze informatie. Er zijn inmiddels nieuwe, actuelere gegevens, maar wij beschikken daar nog niet over. Is dat dan niet een gevalletje van het niet nakomen van het contract?
Het is niet mijn bedoeling om problemen te veroorzaken met C-IQ ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af. Ze garanderen minstens 1 update per jaar, maar garanderen ook altijd de meest actuele gegevens. Mijns inziens is dit niet mogelijk met 1 update per jaar (Navteq brengt immers 4 keer per jaar een nieuwe database uit, dus zou je verwachten dat wij dan ook 4 keer per jaar een nieuwe CD / DVD krijgen)...
Wat denken jullie?
Groetjes,
Toho_NL.
Het is niet mijn bedoeling om problemen te veroorzaken met C-IQ ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af. Ze garanderen minstens 1 update per jaar, maar garanderen ook altijd de meest actuele gegevens. Mijns inziens is dit niet mogelijk met 1 update per jaar (Navteq brengt immers 4 keer per jaar een nieuwe database uit, dus zou je verwachten dat wij dan ook 4 keer per jaar een nieuwe CD / DVD krijgen)...
Wat denken jullie?
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
Nou ik weet nog wel dat toen ik met de ms 5000 reed er 2 xper jaar een update cd uitkwam,kan me niet herrinneren dat het 4 x gebeurde. Maar goed rijd nu dan met dvd en misschien is het daarom minder geworden! En ik ben ook niet zo juridisch onderlegd dat ik daar een antwoord op zou weten, maar misschien is er wel iemand die daar wel iets meer van weet.Toho_NL schreef:Ik vraag me iets af over de Update Service. Er staat namelijk op de site van C-IQ dat ze altijd de meest actuele gegevens garanderen. Betekent dit dan niet dat je, ben niet zo juridisch onderlegd, recht hebt op een nieuwe CD / DVD als Navteq en TeleAtlas een nieuwe database ter beschikking stellen? Immers, je hebt een 'contract' afgesloten op basis van deze informatie. Er zijn inmiddels nieuwe, actuelere gegevens, maar wij beschikken daar nog niet over. Is dat dan niet een gevalletje van het niet nakomen van het contract?
Wat denken jullie?
Groetjes,
Toho_NL.
We wachten het wel af.
m.v.g.
willem
Hide post links |
-
- Moderator
Op het Duitse forum Geo24.de heeft iemand me gezegd dat de nieuwe versie verwacht wordt voor week 32 gepland staat (8 augustus). Op de nieuwe versie zullen, volgens de schrijver, Polen en Hongarije aanwezig zijn (geldt voor zowel Navteq als TeleAtlas (Polen was voor TeleAtlas al beschikbaar)).
Ook zal Frankrijk 100% afgedekt zijn op de Navteq-versie.
Bron: http://www.geo24.de/forum/tid7418-sid.htm
Groetjes,
Toho_NL.
Ook zal Frankrijk 100% afgedekt zijn op de Navteq-versie.
Bron: http://www.geo24.de/forum/tid7418-sid.htm
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Inmiddels ook al wat informatie hierover gevonden op de vernieuwde site van C-IQ. Als je namelijk naar de informatie bij Slowakije kijkt (van Navteq) dan zie je het volgende staan:
Slovakije Navteq
* 67 % van alle wegen in de Tsjechische Republiek en 9% in de Slovakije geregistreerd
* Detailgetrouwheid tot aan het huisnummer toe in de Tsjechische Republiek, Polen, Hongarije en Slovakije voor meer dan 4 miljoen inwoners
*"Meer dan 13.000 points of interest (POI) in de Tsjechische Republiek en Slovakije uit meer dan 30 categorieën: bijv. luchthavens, tankstations, stadscentra en nog meer"
* "POI-keuze als op internet - met HTML Browser"
* Postcode - adres invoeren mbv postcode
* Quick Access, nieuwe en zeer snelle manier om het gewenste adres in te voeren. Eerst de straatnaam invoeren, daarna uit de lijst van mogelijke steden de gewenste stad selecteren. Snel en simpel.
Bron: http://www.c-iq.net/consumer/productPop ... =MAP-190-1
Zoals je dus kan zien wordt hier al Polen en Hongarije genoemd. Dat ziet er dus in elk geval al goed uit. Er staat op de site van C-IQ ook dat je nu van Navteq Oost-Europa kan kopen. Helaas kan je er nog niet op klikken om de details op te vragen, maar het kost in elk geval €89,00 per jaar (zowel Tsjechië als Slowakije kosten los €69,00 per jaar).
Ook kun je zien dat vele producten tweemaal genoemd worden op de site. Waarom dit is weet ik niet, maar misschien dat dit betekent dat er wat gaat veranderen ofzo (kan natuurlijk ook een typfoutje zijn).
Groetjes,
Toho_NL.
Slovakije Navteq
* 67 % van alle wegen in de Tsjechische Republiek en 9% in de Slovakije geregistreerd
* Detailgetrouwheid tot aan het huisnummer toe in de Tsjechische Republiek, Polen, Hongarije en Slovakije voor meer dan 4 miljoen inwoners
*"Meer dan 13.000 points of interest (POI) in de Tsjechische Republiek en Slovakije uit meer dan 30 categorieën: bijv. luchthavens, tankstations, stadscentra en nog meer"
* "POI-keuze als op internet - met HTML Browser"
* Postcode - adres invoeren mbv postcode
* Quick Access, nieuwe en zeer snelle manier om het gewenste adres in te voeren. Eerst de straatnaam invoeren, daarna uit de lijst van mogelijke steden de gewenste stad selecteren. Snel en simpel.
Bron: http://www.c-iq.net/consumer/productPop ... =MAP-190-1
Zoals je dus kan zien wordt hier al Polen en Hongarije genoemd. Dat ziet er dus in elk geval al goed uit. Er staat op de site van C-IQ ook dat je nu van Navteq Oost-Europa kan kopen. Helaas kan je er nog niet op klikken om de details op te vragen, maar het kost in elk geval €89,00 per jaar (zowel Tsjechië als Slowakije kosten los €69,00 per jaar).
Ook kun je zien dat vele producten tweemaal genoemd worden op de site. Waarom dit is weet ik niet, maar misschien dat dit betekent dat er wat gaat veranderen ofzo (kan natuurlijk ook een typfoutje zijn).
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
En alweer een berichtje.... Ik zie zojuist dat 1 jaar Flitsinfo voor Europa nu maar €49,90 kost!! Dit is ook terug te vinden op de site van C-IQ:
Radardetector Info Europa (1 dag / 1 maand / 1 jaar): 5.99 / 34.90 / 49.90
Groetjes,
Toho_NL.
Radardetector Info Europa (1 dag / 1 maand / 1 jaar): 5.99 / 34.90 / 49.90
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 452