Ik heb een vraag over een Alpine systeem.
Ik heb de NVE-N055PV, samen met de kleine black-box, bijbehorende 4x40 watt tuner/versterker en het CVA 1005 R scherm.
Buiten alle kabels, waarvan de meest mij duidelijk zijn, mis ik de kabel/aansluiting voor de achteruirijfunctie van de navigatie. Waar kan ik die vinden of hoe aansluiten ??
Bovendien gebruik ik op de blackbox de RGB stand en gebruik de RGB kabel naar de Navigation input op de tuner/versterker.
Toch zijn er drie draden over waarvan de functie mij niet duidelijk is nl:
Disp in en Disp ou
Guide out
Remote out.
Alle schema's e.d. via deze site nagezocht maar niet wijzer geworden.
Wie o wie kan mij helpen !!
Achteruitaansluiting en Disp/Guide
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 jun 2004 20:14
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Zoals je zelf al schrijft, gaat je vraag over een Alpine, ik verplaats je vraag daarom naar dat gedeelte van het forum.
Over dat achteruit signaal is gisteren al even gesproken in een ander Alpine topic, over de 033. Kennelijk sluit Alpine dit bij deze systemen niet aan , bij de 077 wel als ik me goed herinner.
Hoe dat dan werkt weet ik ook niet.
Groet,
JW
Zoals je zelf al schrijft, gaat je vraag over een Alpine, ik verplaats je vraag daarom naar dat gedeelte van het forum.
Over dat achteruit signaal is gisteren al even gesproken in een ander Alpine topic, over de 033. Kennelijk sluit Alpine dit bij deze systemen niet aan , bij de 077 wel als ik me goed herinner.
Hoe dat dan werkt weet ik ook niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 jul 2004 18:23
Zou het zo kunnen zijn dat ie ook op de snelheidskabel aangesloten moet worden?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wie is ieBekar schreef:Zou het zo kunnen zijn dat ie ook op de snelheidskabel aangesloten moet worden?
De Navi moet uiteraard op de pulskabel aangesloten worden, anders werkt 'ie niet. Maar dat staat gewoon op het schema..
Dus wat bedoel je met je vraag?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
Bekar schreef:Zou het zo kunnen zijn dat ie ook op de snelheidskabel aangesloten moet worden?
hell No!!..
alleen speedpulse voor snelheidsignaal gebruiken, NIX! erbij aanknopen.
als ik me niet vergis is geen enkele Alpine voorzien van achteruitrijsignaal connector.
de radiomodellen weet ik niet zeker, de standalones hebben er geen.
ook calibreren is niet noodzakelijk.
bij een nieuwe inbouw slechts de PC compleet laten opwarmen, de juiste instellingen in het menu maken, en dan een system backup maken, stilstaand met volledige satellieten dekking.
zo is de Alpine het allerzuiverst.
dat maakt het systeem naar mijn mening zo'n stabiele Navigator.
tov van alle andere systemen is het een vreemde gang van zaken, maar het is toch echt waar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo XGABOX,
Ik begon even te twijfelen toen ik je reactie las, maar als je de inbouwinstructie bekijkt van de 077 zie je dat er daar op pin 10 een aansluiting gemaakt is voor de achteruit. Kennelijk vindt Alpine het bij dat systeem toch nodig.
Het blijft mij onduidelijk hoe het probleem van het keren door even achteruitrijden bij de 033 en de 055 opgelost wordt. Immers dan denkt het systeem dat je de andere kant oprijdt dan je in werkelijkheid doet.
Groet,
JW
Ik begon even te twijfelen toen ik je reactie las, maar als je de inbouwinstructie bekijkt van de 077 zie je dat er daar op pin 10 een aansluiting gemaakt is voor de achteruit. Kennelijk vindt Alpine het bij dat systeem toch nodig.
Het blijft mij onduidelijk hoe het probleem van het keren door even achteruitrijden bij de 033 en de 055 opgelost wordt. Immers dan denkt het systeem dat je de andere kant oprijdt dan je in werkelijkheid doet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 jul 2004 18:23
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wel, dan begrijp ik dus inderdaad niet wat je bedoeltBekar schreef:Ik bedoel met iede achteruitkabel.
Op de 033 kan geen achteruitsignaal aangesloten worden, en wat je dan bedoelt met die (niet bestaande) aansluiting op de snelheidsmeter aansluiten snap ik dus even niet.
Zal ongetwijfeld aan mij liggen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
JW,
achteruitsignaal (aanwezig) is slechts een hulpmiddeltje voor snelle(re) synchronisatie met de uitgelezen data en en de posities vd Gyroscoop.
ik vind het probleem met het achteruit rijden met een navigatie systeem geen punt,,
niemand rijd de halve stad lang in zijn achteruit, het zijn slechts kleine correcties, even terug steken bv.
het ene systeem heeft het sneller door als het ander.
vergelijk het een beetje met een PDA die heeft niets anders nodig als een GPS ontvanger,
maar omdat ie sneller toegang heeft tot de data kan ie sneller synchroniseren met zijn gps gegevens.
daardoor zijn speedpulse en achteruitsignaal overbodig.
achteruitsignaal (aanwezig) is slechts een hulpmiddeltje voor snelle(re) synchronisatie met de uitgelezen data en en de posities vd Gyroscoop.
ik vind het probleem met het achteruit rijden met een navigatie systeem geen punt,,
niemand rijd de halve stad lang in zijn achteruit, het zijn slechts kleine correcties, even terug steken bv.
het ene systeem heeft het sneller door als het ander.
vergelijk het een beetje met een PDA die heeft niets anders nodig als een GPS ontvanger,
maar omdat ie sneller toegang heeft tot de data kan ie sneller synchroniseren met zijn gps gegevens.
daardoor zijn speedpulse en achteruitsignaal overbodig.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |