Ik heb een Alfa Romeo 1.9 JTD uit maart 1999. Om het Internet heb ik kunnen vinden waar ik de puls vandaan kan halen. Ik wil een PC 5000 aansluiten. Echter lees ik de laatste tijd steeds meer verhalen over een API Filter. Ik ben opzich niet beroerd om er 1 te kopen. Maar is deze voor mijn type auto nu echt nodig? Wat zijn de risico's etc etc.
En als ik er een nodig zou hebben waar kan ik deze krijgen voor een redelijke prijs.
Alvast bedant.
Wel of geen API Filter bij een Alfa Romeo 156 1.9 JTD
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11 feb 2005 16:27
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Of jouw Alfa een "zwakke puls" heeft weet ik niet, en dus ook niet of je een API nodig hebt.
De functie van zo'n API is die puls te fatsoeneren, en afhankelijk van het probleem met die puls er voor te zorgen dat de "grondruis" verdwijnt en/of dat er wel een 'nuldoorgang" gemaakt wordt die soms ontbreekt.
Mijn advies zou zijn om eerst de 5000 netjes in te bouwen en aan te sluiten, ook de achteruit dus en dan gaan rijden en 'm te gaan calibreren. Als dat goed gaat hoef je verder niks te doen, mocht dat calibreren niet goed lukken en blijf je zitten met niet kloppende afstanden dan kun je er alsnog een API tussen zetten.
Nadelen zijn er nooit aan een API, of het moet al zijn dat 'ie je portemonnaie wat leger maakt
Groet,
JW
Of jouw Alfa een "zwakke puls" heeft weet ik niet, en dus ook niet of je een API nodig hebt.
De functie van zo'n API is die puls te fatsoeneren, en afhankelijk van het probleem met die puls er voor te zorgen dat de "grondruis" verdwijnt en/of dat er wel een 'nuldoorgang" gemaakt wordt die soms ontbreekt.
Mijn advies zou zijn om eerst de 5000 netjes in te bouwen en aan te sluiten, ook de achteruit dus en dan gaan rijden en 'm te gaan calibreren. Als dat goed gaat hoef je verder niks te doen, mocht dat calibreren niet goed lukken en blijf je zitten met niet kloppende afstanden dan kun je er alsnog een API tussen zetten.
Nadelen zijn er nooit aan een API, of het moet al zijn dat 'ie je portemonnaie wat leger maakt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies -
Reacties: 1
Weergaves: 518
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 776
-
-
advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 1
Weergaves: 600
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 574
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 688
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 579
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 586