Is daar een bepaald abonnement voor te nemen?
(uiteraard om de verkeersveiligheid te verhogen)

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Probeer ik vandaag nog even uit. Mag geen probleem zijn, Vlaanderen staat er mee bezaaid (in tegenstelling tot Wallonië, hoewel volgens de (Belgische) grondwet 'alle Belgen gelijk zijn voor de wet'.JW schreef:Daar hoef je niks voor te doen, die worden gewoon zicht- en hoorbaar als je rijdt. Uiteraard alleen op de door jou geplande route![]()
Groet,
JW
Hide post links |
Hide post links |
Inderdaad, toho_NL. Gisteren (bij het terugkeren uit Eindhoven), reeds de melding 'let op de verkeerssituatie'Toho_NL schreef:Daarbij wel opmerkend dat je in je systeem moet aangeven dat ie ze moet tonen en dat er een pieptoon moet komen (als je dat laatste wilt althans). Ze staan in elk geval wel op de DVD, dus je hoeft ze niet apart vrij te schakelen o.i.d. (je hebt immers een Supercode schijf).
Groeten,
Toho_NL.
Hide post links |
Hide post links |
De waarschuwingsafstanden zijn gedefiniëerd in de file nav_gd.tio die een onderdeel uitmaakt van de systeemsoftware.De afstand waarop de waarschuwing wordt gegeven is volgens mij idd afhankelijk van de gereden snelheid.
Hide post links |
Hide post links |
Da's een goeieRAH schreef:Gerritje, mag ik uit jouw antwoord opmaken dat de waarschuwingsafstand voor zowel de afslag als een flitspaal altijd exact gelijk zijn (bij dezelfde afslag/flitspaal)? Ongeacht of je 40 km/h of 160 km/h rijdt?
Hide post links |
Hide post links |
Heb je het hier over een POI die je zelf geactiveerd hebt, en dus dat je nu via de routebegeleiding bij dat benzinestation wilt komen omdat je auto hoge nood heeft?Gerritje schreef:....Dat kun je ook zien in je scherm; de pop up vermeldt altijd keurig de afstand tot de flitspaal en die is bij de verschillende snelheden steeds 300 m dacht ik. Ook bij benzinestations wordt deze (imho blachelijk korte) afstand aangehouden. Alleen als je met 30 per uur over de snelweg raast, ben je op tijd om af te slaan!
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Lijkt me aardig om daar dan eens een paar plaatjes van te laten schieten door je co-piloot. Want net als Gerritje denk ik dat die aanwijzingen onafhankelijk van je werkelijke snelheid zijn, ze liggen vast in de "tekest" op de CD/DVD.GijsH schreef:dat wil ik wel degelijk beweren. Als ik de 'correcte' snelheid rijdt dan krijg ik inderdaad ongeveer 1300mtr voor de afslag een melding. Rijdt ik veel te hard dan komt die melding al eerder (in tekst en op scherm !!)
En waar slaat die zogenaamd grappige opmerking over VDO en Japanner op? Mijn ervaring is dat de japanner aanzienlijk gebruikersvriendelijker werkt dan het VDO systeem.
Groet,
Gijs
Hide post links |
Hide post links |
Wellicht dat jij de beschikking hebt over een aangepaste softwareversie, maar wat je hier beweert is niet in overeenstemming met de realiteit. De mededeling in je scherm heeft absoluut niets met snelheid te maken maar is de afstand tussen het voertuig en het meetkundig snijpunt van de afslag en hoofdverkeersbaan. Dit getal neemt af met de nadering van het afslagpunt.Rijdt ik veel te hard dan komt die melding al eerder (in tekst en op scherm !!)
Zo gebruiksvriendelijk dat de flitspalen er niet eens op staanMijn ervaring is dat de japanner aanzienlijk gebruikersvriendelijker werkt dan het VDO systeem.
Hide post links |
Hide post links |
En dat bedoelde ik ookik schiet hooguit uit mijn slof omdat mijn waarneming gewoon afgedaan wordt als incorrect terwijl ik in hoge mate zeker ben van wat ik in de afgelopen 2 jaar met het MS5500
Hide post links |
Daarmee stel ik je een gewone, inhoudelijke vraag, dacht ik.Lijkt me aardig om daar dan eens een paar plaatjes van te laten schieten door je co-piloot. Want net als Gerritje denk ik dat die aanwijzingen onafhankelijk van je werkelijke snelheid zijn, ze liggen vast in de "tekst" op de CD/DVD.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |