Probleem met de hulp van Gerritje en FransNacht opgelost.
In het diagnosemenu stond "autom.picto aan/uit" verkeerd. In mijn drang om het euvel op te lossen heb ik wel met die optie geëxperimenteerd, maar heb, in mijn wanhopige stemming, waarschijnlijk niet daarna de optie "instell. opslaan" aangeklikt"
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Is nu hersteld en alles werkt weer 100%.
Het probleem met de instelling (in "I/O status zetten") bij "Ext. aansluiting 1:" heeft in mijn geval geen betekenis; bedoeld voor externe apparatuur en is weer te resetten op "ACT-High" als er op betreffende aansluiting (waar en welk pootje?) 12V gezet wordt. Weer een zorg minder.
Advies moet dus altijd zijn: AFBLIJVEN VAN ONBEKENDE INSTELLINGEN IN HET DIAGNOSEMENU. Maar dat wisten jullie natuurlijk wel
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(en ikzelf eigenlijk ook:oops: )
Ik moet alleen nog zien uit te vogelen hoe het zit met de snelheidswaarschuwing. Als ik het goed heb begrepen bestaat de waarschuwing uit een oplichtend symbool, maar geen acoustisch signaal. Zit dat standaard zowel in TA als in NT? Werkt het alleen op de snelwegen? Daar heb ik nog niet gereden, wel in stad/dorp en op doorgaande-, en N wegen, maar geen waarschuwing kunnen ontdekken bij overschrijding van de daar geldende max. snelheid. Het staat wel aangevinkt (groen blokje) in het instellingsmenu................
@Gentry: Rechts had ook gekund (heb dat natuurlijk zelf ook uitgeprobeerd), maar het ziet er in de praktijk TOCH minder gelikt uit: de draad valt Re ook meer op, omdat hij meer in het zicht zit/hangt (voor de bestuurder) en niet door de mount kan lopen . Links valt de draad grotendeels UIT het zicht (van de bestuurder en daar gaat het om
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) achter/naast het stuurwiel EN VOORAL omdat de stekker gemakkelijker en precieser aangesloten kan worden recht voor je dan dat je je schuin voorover moet buigen en geen goed zicht hebt om de stekker loodrecht in de contra te kunnen steken. Voor de levensduur van de stekker-combo met zijn vele pinnen is dat van groot belang.
Nee dus, links is, over all, de beste keus/plek.