Video signaal op Carin invoeren

JW
Senior Member

Video signaal op Carin invoeren

Bericht door JW »

Hallo T5-Roger,

In een ander topic schreef je:
T5-Roger schreef:..........
Dat een carin systeem een aansluiting heeft om het videosignaal om te zetten naar extern signaal is me bekend, maar niemand kan me vertellen waar de ingang voor de externe signaal zich bevind.....
Daarop kwamen een paar reacties van WMP die je echter niet de gewenste duidelijkheid gaven.

Je laatste vragen waren daarom:
T5-Roger schreef: ............
A12 is voor omschakeling van het beeldscherm naar extern video signaal (NTSC) ....Dat staat ook in mijn handleiding....

maar welke aansluitngen stuur ik dat externe beeldsignaal dan naar binnen.... ik kan het nergens vinden in de orginele handleiding... Wie hetweet...please tell me!
en vervolgens:
...........................
ik heb van VDO een schema van de kabel en daar zitten twee draden in voor een extern beeldsignaal

Het carin-systeem heeft een aansluitign die, als je hem aan massa legt, het beeld omschakeld naar extern beeld (NTSC), maar nergens staat dus waar je het beeldsignaal moet invoeren... lijkt me toch dat dat er dan OOK op zou moeten zitten
Omdat dit erg off topic was, heb ik vervolgens een nieuw onderwerp aangemaakt.
Daarin zal ik proberen je verder te helpen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,

De discussie hierboven lezende vraag ik me af of er wellicht sprake is van een misverstand of zo.

Als ik het goed begrepen heb, praat je over een Carin 522 monitor, dus de 16:9 uitvoering.
Die monitor heeft een Jack input, dat geschikt is voor PAL composiet signalen, zie pg 59 van het manual. Niet voor NTSC, dat is het geval bij de amerikaanse uitvoering van deze monitor die een ander typenummer heeft (versie ../17).
M'n eerste vraag is dan ook waarom je het hebt over NTSC.

Vervolgens heb je het over een schema van VDO, en refereert daarbij aan Pin 12 voor de omschakeling. Die kabel en pin bezetting hoort in principe bij de MM 5000, en enkele uitvoeringen van de Carin breedbeeld monitoren met platte stekker. De ronde aansluiting op de computer heeft een andere pinbezetting.

In de stekkerverbinding van de MM 5000 zit wel een VCR composiet ingang naar de MM 5000 monitor, en wel op pin 10. De VCR Audio zit op pin1. Aan de zijde van de computer zijn die pinnen vrij. Of er in de monitor kabel ook al aders lopen die aangesloten zitten op die pinnen 1 en 10 weet ik niet.
Vervolgens moet je er rekening mee houden dat het inputsignaal erg nauw getolereerd is, iets van 0.7V p-p en 0.3V p-p voor de Sync, met een tolerantie van 5%.
Dit geldt dus voor de MM 5000, of het ook precies zo zit voor de Carin 522 monitor weet ik niet precies. Er zitten verschillen tussen de monitoren, o.a de impedantie is anders. Daarover heb ik gisteren in een ander topic ook al iets geschreven, toen het ging over een misaanpassing tussen een Carin 522 monitor en een PC 5000.

Is het verhaal hiermee een beetje duidelijk?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

ten eerste mijn excuses dat we in het topic over rijrichtiing off topic raakten

In het schema van het CARIN systeem, zowel in jullie PDF (bij handleidingen, kleurschema carin) als in mijn handleiding staat de rood-witte draad (op A12) genoemd als schakeldraad voor het omschakelen naar externe video, en daar staat ook bij dat het NTSC is, vandaar dat ik zeg voor NTSC

Via VDO heb ik een schema voor de bekabeling van de CARIN kabel (met ronde stekker op computer) voor een 522 monitor, en daar zitten 2 kabels in voor extern video signaal, maar niemand weet hoe dat dan op de computer van carin moet aangesloten worden....

ik had ook al een ander topic geopend met een vraag over multimedia en carin, maar daar kan me ook niemand antwoorden welke interface ik kan gebruiken voor een carin-systeem om er extern beeldsignaal naar de monitor te krijgen (met name voor de camera die ik al 3 maanden achter de achterruit heb hangen :S
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Je schreef:
Via VDO heb ik een schema voor de bekabeling van de CARIN kabel (met ronde stekker op computer) voor een 522 monitor, en daar zitten 2 kabels in voor extern video signaal, maar niemand weet hoe dat dan op de computer van carin moet aangesloten worden....
Die kun je helemaal niet op de computer aansluiten! Als je geen MI box wilt gebruiken zul je die kabel moeten openpellen, en er die verbindingen in maken.

Om die achteruit camera te laten werken zijn er denk ik dus in principe 3 oplossingen:

-Je gebruikt een MI, die komt dan te zitten tussen je computer en het scherm, en dan schakelt die box vanzelf om wanneer de camera geactiveerd wordt bij het inschakelen van de achteruit.

-Je gebruikt de jack aan de zijkant van de monitor, en prikt de camera daarin als je 'm wilt gebruiken.

-Je maakt zelf een tussenkastje, dat bij het inschakelen van de achteruit pin 12 van de goede spanning voorziet. En dan knoop je de camera aan dat punt 10.

Ik neem daarbij even aan dat die camera een PAL signaal afgeeft, met dus de eerder door mij genoemde spanningen.
En nogmaals, ik kan je geen garantie geven dat dit allemaal goed werkt op een Carin Monitor, de gegevens die ik heb gaan over de MM 5000. Maar uitproberen is op zich geen probleem denk ik, er is vast wel iemand die een MI heeft liggen om het uit te proberen.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

ik vind het alleen een vreemde vermelding in e gebruiks/inbouw handleiding dat er wel over die schakeldraad gesproken wordt, meer niet over de ingang.

Maar over welke pin 10 heb je het dan? (en ik neem aan dat daar het plus-signaal op moet en de andere kant van het signaal gewoon aan massa moet (de camera doet dat ook al)

Werkt een MI 5000/ mi 2100 ook op carin (de vraag uit het andere topic)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcellll
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcellll »

Dat Pal signaal, is dat hetzelfde als een composiet signaal??
Ik heb ook wel een camera liggen die ik zo op de tv kan aansluiten (via rgb adaptor)
viewtopic.php?t=2388

hier schreef JW:

Hallo Marcellllll,
Op die 16 pins aansluiting zit geen composietmogelijkheid, die is er slechts via het plugje aan de zijkant zoals Cees aangaf.
De monitor heeft alleen een RGB input, via pin 4, 5, 6 en de Video-mode op pin 12 is er om de monitor te sturen. Niet verbonden is de monitor uit, bij 0V is de RGB mode en bij 12V (wordt intern met de mini-jack omgeschakeld) is de videomode.
De enige manier, anders dan via het plugje om een achteruitrijcamera te laten werken en schakelen is een tussenbox gebruiken, zoals de MI serie. Of je moet al aan de gang om de monitor open te maken en dat omschakelmechanisme van de mini-jack eruit slopen en dan extern schakelen terwijl de camera op de plug zit.
Echter, bezint eer gij begint, dat binnen werk van de monitor is een kwetsbaar geheel.

Groet,
JW

Dus er is zoals ik nu begrijp wel een eventuele oplossing om zelf een camera te gebruiken op de ms5000??
Dat automatisch schakelen moet wel lukken via het achteruitrijsignaal en een relaitje ofzo.
Nogmaals een MI module vind ik te duur en het lijkt me leuk om zoiets zelf voor elkaar te krijgen (hobbybob)
Alvast bedankt voor jullie tijd en uitleg.

Marcel.
Vdo dayton MS-5000
En bevalt prima!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Marcel,

Na de vorige berichten over de mogelijkheden van de MM 5000 monitor kreeg ik een paar dagen geleden toevallig een aanvullende informatie, waarop die pin 10 vermeld stond. Dat is dus de ook door jou gezochte composiet ingang, die zit dus wel bij de monitor maar niet aan de computerzijde. En als geschreven, ik weet dus niet of in de monitor kabel die draad wel aanwezig is.
Een composiet signaal kan in de vorm zijn van een NTSC of een PAL, er zijn er ongetwijfeld nog meer. Op de MM 5000 is een PAL signaal nodig.

Of je dit allemaal zo kunt gebruiken weet ik dus ook niet, ik schreef al over de nauw getolereerde spanningsniveau's, en dus is het een kwestie van uitproberen lijkt me zo als je beslist geen MI wilt aanschaffen. Maar uiteraard: geheel voor eigen risico :oops:

@T5-Roger

Of de MI goed samenwerkt met een Carin 522 monitor weet ik dus niet. Desgevraagd kon ik daarover ook geen info krijgen bij VDO, simpelweg omdat die combinatie niet als zodanig ontworpen, en dus ook niet getest is.
Hou even vast dat dus de 522 monitor NIET identiek is aan de MM 5000, de kleuren en het contrast zijn anders, mede veroorzaakt door de misaanpassing in de impedantie. En dat kan ook een rol spelen bij een combinatie met de MI box, ik weet het simpelweg niet.

Die pin 10 is dus het signaal zelf, de massa van die coax verbinding zit als ik het goed heb op pin 3.

Ter informatie heb ik hier het totaaloverzicht van de MS 5000. Daar zie je ook welke kabels er zoal in het spel zijn.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcellll
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcellll »

Hallo JW bedankt voor de info.
Zonder al te lastig willen zijn :wink:
Weet je ook op welke plek (op de foto) pin 10 (en 3)dan is??
Afbeelding

Bedankt
Vdo dayton MS-5000
En bevalt prima!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Marcel,

Niks lastig hoor...

De nummering is, kijkend naar het plaatje van 1 tot 10 onder van links naar rechts, en 11 tot 16 boven, eveneens van links naar rechts.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcellll
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcellll »

Oke bedankt dat gaan we dan (misschien) een keer proberen.
Rest alleen nog de draad die zorgt voor de omschakeling (van navigatie naar camera)
Is dat misschien pin 12 (video mode)

Anders krijg je natuurlijk verschillende signalen door elkaar heen.
En dat gaat natuurlijk helemaal niet werken.

groetjes Marcel.
Vdo dayton MS-5000
En bevalt prima!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Marcellll schreef:Oke bedankt dat gaan we dan (misschien) een keer proberen.
Rest alleen nog de draad die zorgt voor de omschakeling (van navigatie naar camera)
Is dat misschien pin 12 (video mode)

Anders krijg je natuurlijk verschillende signalen door elkaar heen.
En dat gaat natuurlijk helemaal niet werken.

groetjes Marcel.
Hallo Marcel,

Inderdaad, dat is die pin. Zoals in de door jou al eerder aangehaalde link viewtopic.php?t=2388 ook te lezen was. En daar staan dus de spanningen bij waarmee de monitor omschakelt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcellll
Starting Member
Starting Member

Bericht door Marcellll »

Oke bedankt JW.
Als ik me verveel dan ga ik er toch een keer mee aan de slag.
De resultaten laat ik hier uiteraard weten.

groetjes Marcel.
Vdo dayton MS-5000
En bevalt prima!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

Inmiddels toch maar de stap genomen.... camera interface voor het carin systeem besteld.

Dit is een kastje met

een schakeldraad (met signaal dat opdracht geeft tot omschakelen tussen navi en extern signaal)

een stekker waar de monitorkabel in past

een stekker waar die in de navi computer past op de plek van de monitorkabel

een s-video plug voor het externe beeldsignaal, hierbij staat dat het een NTSC-signal zou moeten zijn.

ERG vervelend dat de (achteruitrij) camera die ik in mijn auto ingebouwd heb een PAL signaal afgeeft....

iemand een betaalbare oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,

Begrijp ik het goed dat de situatie nu is dat je tussenbox een PAL signaal afgeeft naar je Carin monitor maar dat de input voor de box een NTSC zou moeten zijn?
Dat zou betekenen dat er in die box een NTSC > PAL converter zou zitten, of begrijp ik iets niet goed?

Voorts de vraag waarop die schakeldraad aangesloten wordt, want als ik het goed heb zit die schakeldraad niet in de monitor kabel.

Overigens, als je de camera rechtstreeks aansluit op de monitor, met de plug aan de zijkant, wat gebeurt er dan?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

Ik heb nu een camera die PAL signaal uitgeeft,

Ik heb een interface gekocht bij de vdo-dealer in Arnhem, ik heb het even niet bij de hand,
maar ik denk een IF 522 c van carvision. Dit interface heeft twee snoertjes waarmee je het interface tussen de monitorkabel en de navi computer plaatst, verder nog een S-video stekker voor het in te voeren beeldsignaal en een draad waarmee je het interface laat schakelen tussen externe beeldsignaal of het signaal vanaf de navi computer.

Op het interface staat bij de S-video kabel : NTSC-in

Dit impliceert dat het interface dus een NTSC signaal toegedient moet krijgen, helaas is mijn camera PAL

Ik heb VDO gebeld vandaag, die zeggen dat ze het vreemd vinden, hun schermen werken op PAL en de ingang opzij op het scherm is ook PAL, zij adviseren eens te proberen of ik niet gewoon beeld krijg als ik de camera er op aan sluit, zou geen kwaad kunnen, in het ergste geval zeer slecht tot geen beeld....

even proberen van het weekend dus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

T5-Roger schreef:Ik heb nu een camera die PAL signaal uitgeeft,

Ik heb een interface gekocht bij de vdo-dealer in Arnhem, ik heb het even niet bij de hand,
maar ik denk een IF 522 c van carvision. Dit interface heeft twee snoertjes waarmee je het interface tussen de monitorkabel en de navi computer plaatst, verder nog een S-video stekker voor het in te voeren beeldsignaal en een draad waarmee je het interface laat schakelen tussen externe beeldsignaal of het signaal vanaf de navi computer.

Op het interface staat bij de S-video kabel : NTSC-in

Dit impliceert dat het interface dus een NTSC signaal toegedient moet krijgen, helaas is mijn camera PAL

Ik heb VDO gebeld vandaag, die zeggen dat ze het vreemd vinden, hun schermen werken op PAL en de ingang opzij op het scherm is ook PAL, zij adviseren eens te proberen of ik niet gewoon beeld krijg als ik de camera er op aan sluit, zou geen kwaad kunnen, in het ergste geval zeer slecht tot geen beeld....

even proberen van het weekend dus
Als ik het goed begrijp is het dus zó dat die schakeldraad op een of andere manier geactiveerd moet worden, is daarop dan een achteruitrijsignaal aangesloten?
Maar het blijft de vraag of dat signaal doorkomt naar de monitor, ik weet gewoon niet of de monitorkabel volledig bedraad is. Even controleren met een Ohmmetertje.

De VDO suggestie lijkt mij een voor de hand liggende, zie ook m'n eerdere posting. Zit er dan wel een goede mini-stekker aan de achteruitcamera, en is die correct bedraad? Zie het manual van de 522 voor de juiste aansluitingen.

Ben benieuwd naar het resultaat.
Maar hoe dan ook blijf je zitten met het feit dat NTSC en PAL niet compatibel zijn, dus dat je een andere interface nodig hebt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

Vandaag met carvision gebeld...

interface is dus niet juist, ik heb het interface voor een 520 gekregen.....(en de 520 monitor schijnt dus WEL ntsc te zijn) in zou een IF 522 c moeten hebben en heb nu een IF 520 c

ik had al onenigheid over de computer met die verkoper bij die vdo-dealer...

hij beweerde dat ik een 520 met groot scherm (geüpgrade-de 520 dus) had omdat ik een ronde stekker in de computer moet steken voor de monitor, volgens hem had een 522 een platte stekker in de computer (zoals een 5000 van vdo dat heeft) Ik heb vaker nieuw uit de doos geleverde 522's ingebouwd en die hadden volgens mij de zelfde stekker als ik nu heb.

je begrijpt het nog niet geloofik trouwens....

Het interface dat ik kocht zet je tussen de computer en de monitorkabel, je sluit er een externe bron op aan (dvd speler of camera of wat dan ook, als je de stuurdraad dan aan 12 volt legt verbreekt het interface de beeldverbinding met de computer en stuurt het beeldsignaal van de externe bron naar het carin scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,

Snappen doe ik het inderdaad niet goed, maar dat zal wel aan mij liggen :oops:

Bij mijn weten is ook een 520 monitor een PAL uitvoering, anders zou ik niet snappen dat je die twee gewoon kunt omwisselen, zij het dan dat je een aanpassingskabeltje nodig hebt. Maar dat is pure hardware, dus geen conversie..

Eerder las ik dat je een video-S ingangs probleem hebt, die is NTSC, terwijl je camera een PAL type is. Maar dat is een ander verhaal toch?

Wat ik nu ook begrijp is dat de omschakeling naar de monitor in de interface gebeurt, dus niet een omschakeling in de monitor via de schakeldraad zoals ik veronderstelde. Daarmee heb je dan die schakeldraad naar punt 12 in de monitor niet nodig. Zó klopt het dus wel, toch? :wink:

Hopelijk lukt het je de goede interface te vinden, met PAL-out naar de monitor en PAL-in op de video-S ingang.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

camera geeft geen beeld

Bericht door T5-Roger »

Inmiddels bij de fabrikant van het interface op bezoek geweest, er bleek een storing in het interface te zitten, netjes vervangen door een nieuwe en daar meteen een tulpplug aan gekregen zodat ik geen verloopstekkertje meer hoefde te gebruiken...

En dan nu het volgende probleem.....

Het interface wordt aangesloten op een dvd speler en voila ...mooi beeld op de monitor.

als ik nu het interface op mijn camera (PAL) aansluit (volgens de verkoper een CCD camera, maar achterop de camera zit een stikkertje met CMOS module erop) krijg ik geen beeld op het scherm, je ziet dat ie wel aan is, maar het beeld blijft zwart(donkergrijs). Sluit ik de camera aan op een los scherm (marquant van zo'n tasje met dvd speler en scherm) ... dan heb ik wel beeld.

Bij de fabrikant van het interface heb ik een verhaal te horen gekregen dat de schermen van VDO en CARIN een heel sterk signaal nodig hebben.

is dat nu het probleem? is dat met een videosignaalversterker op te lossen?

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: camera geeft geen beeld

Bericht door JW »

T5-Roger schreef:Inmiddels bij de fabrikant van het interface op bezoek geweest, er bleek een storing in het interface te zitten, netjes vervangen door een nieuwe en daar meteen een tulpplug aan gekregen zodat ik geen verloopstekkertje meer hoefde te gebruiken...

En dan nu het volgende probleem.....

Het interface wordt aangesloten op een dvd speler en voila ...mooi beeld op de monitor.

als ik nu het interface op mijn camera (PAL) aansluit (volgens de verkoper een CCD camera, maar achterop de camera zit een stikkertje met CMOS module erop) krijg ik geen beeld op het scherm, je ziet dat ie wel aan is, maar het beeld blijft zwart(donkergrijs). Sluit ik de camera aan op een los scherm (marquant van zo'n tasje met dvd speler en scherm) ... dan heb ik wel beeld.

Bij de fabrikant van het interface heb ik een verhaal te horen gekregen dat de schermen van VDO en CARIN een heel sterk signaal nodig hebben.

is dat nu het probleem? is dat met een videosignaalversterker op te lossen?

alvast bedankt
Wat heet sterk...
Het RGB-video signaal dat deze schermen nodig hebben is nauwkeurig gedefinieerd, en wel 0,7V bij 75 Ohm. Voorts moet op pin 12 een spanning staan van 3.5V...15.6V en op pin 8 een Video CSYNC-signaal van 3V piek met een interval van 62.2 µsec.
Als de Camera dan wel de interface dat signaal niet kan leveren heb je geen beeld, helaas...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

een camos dvd tuner werkt gewoon, perfect beeld..... geeft die "toevallig" het juiste signaal af dan? daar komt "gewoon"PAL uit...en uit de camera ook.

Een grot deel van de signalen van de navicomputer worden waarschijnlijk niet onderbroken door het interface denk ik...

maar die waarden die je geeft dat is wat er vereist is voor een carin monitor (522)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,

Bij mijn vorige reactie was ik er van uitgegaan dat de interface zorgde voor een RGB signaal, die dan aan de voorwaarden moet voldoen zoals ik beschreven had. Dat zijn inderdaad de RGB spanningen die de Carin monitor nodig heeft.

Uit je laatste reactie begrijp ik dat het een composiet signaal is dat via de kabel op de monitor binnenkomt.
Welke spanningen dáárbij horen weet ik niet precies, ik heb iets van 4V top-top in m'n herinnering maar dat zal ik proberen te achterhalen.

Welke video uitgangs niveau heeft je DVD speler, die wel werkt? En kun je iets achterhalen van de specs van de achteruitrij camera? Werkt die overigens wel via de mini-jack aan de zijkant van je scherm?

En hoe zit het met de aansluiting op de monitor, is dat de 16-polige platte stekker, zoals de MM 5000 die ook heeft, zie wat hoger in dit draadje?

Ik heb zoveel mogelijk info nodig om gerichte vragen te kunnen stellen bij een kennis van me in Duitsland, vandaar :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,

Volgens inmiddels verkregen informatie is het CVBS (composiet) signaal berekend op 1V top-top. Dat geldt zowel voor de mini-jack als voor pin 10, waarbij pin 10 losgekoppeld wordt als de klinkstekker ingeprikt wordt.
Als het aangeboden signaal afwijkt van de aangegeven waarde, dus ook als de spanning te hoog is, kan de monitor zwart blijven. Hoe precies de toleranties zijn op de waarde van 1V kon ik (nog?) niet achterhalen.

Heb jij intussen wat meer info over de signaalniveaus van de DVD speler en van de camera?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

AMOde bij de camera weergegeven specs:

Supply voltage/consumed power: 8-12V 100mW
Resolution ratio: 330line
Programmable I2C bus function: Color saturation, brightness and contrast radio, self balance, exposure time and 2 times gain
Illumination: 1.5Lux @F1.2
Output standard: CCIR/EIA (PAL/NTSC) standard video signal
Lens focus and visual angle: 6.0mm52¡ã
Automatic shutter: 1/60 second-1/15,000second
Functions: Automatic exposure control, automatic gain control, automatic balance adjustment, external frame synchronization, aperture adjustment, Gamma adjustment
Built-in Microphone
Reversed Image Feature/Regular Image Feature
1 video output (RCA)
1 audio output (RCA)

De DVD speler is een CAMOS DV4000, op de site van camos (www.camos-multimedia.de staat niets vermeld over de uitgangssignalen (anders dan dat pal.secam en ntsc mogelijk is)

Ik ben via een electronica forum ook achter een oplossing aan het proberen te komen en daar kreeg ik de vraag beide videosignalen met een scope te meten en de waarden door te geven, zal dit (hopelik morgen) dan ook hier plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,
Ik ben via een electronica forum ook achter een oplossing aan het proberen te komen en daar kreeg ik de vraag beide videosignalen met een scope te meten en de waarden door te geven, zal dit (hopelik morgen) dan ook hier plaatsen.
Ik denk dat dit het noodzakelijke inzicht zal geven. Dat past ook bij hetgeen ik eerder schreef over de spanningen die de monitor nodig heeft. Ik ben hier heel benieuwd naar.

Ik kreeg nog de bevestiging van m'm zegsman dat er veel gesproken wordt over een "standaard video signaal" maar dat hiervoor helaas geen norm bestaat. Daarmee ben je dus afhankelijk van toevalligheden, dan wel gematched sets geleverd door een fabrikant.

Dit is overigens niet nieuw, je komt het overal tegen. Om te beginnen bij de veel genoemde ISO-stekker. Wel genormeerd qua afmetingen maar bepaald niet op het punt van de aansluitingen. :cry:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht