alles omgekeerd bij carin520

dimitri123456789
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2004 12:53

alles omgekeerd bij carin520

Bericht door dimitri123456789 »

Hallo, Eerst en vooral moet ik even kwijt dat deze site geweldig is. In een mum van tijd heb ik alle informatie hier gevonden om mijn carin zelf helemaal in te bouwen. Ik zet het systeem op en alles werkt.
Om toch maar even na te gaan of alles juist was aangesloten ging ik even kijken bij de instellingen en nu blijkt dat alles omgedraaid staat. Puls is negatief bij vooruitrijden, richting staat op R bij het vooruitrijden en de lichten staan op als ze eigenlijk af staan. Ook licht het scherm een beetje op als ik de lichten opzet(volgens mij moet dit ook net andersom??).
Nu is het wel zo dat tijdens het rijden alles in orde is. Het systeem heeft zich op minder dan twee minuten na het inbouwen geconfigureerd en bij de eerste testritten blijkt hij wel nauwkeurig de weg te wijzen.
Nu is mijn vraag of ik dit zo moet laten, of er iets aan moet doen?
De software is trouwens nog versie 4.0 maar de 4.9 is besteld.

groetjes,

dimitri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stickerpim
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2003 21:34

Bericht door Stickerpim »

Dimitri,,

Hoi ik had bij mij een zelfde probleem na overbou van het systeem ik heb het volgende gedaan.

Bij de instellingen in het "diagnose menu" heb ik het volgende veranderd;

onder keuze I/O status zetten stond RICHTING op ACT - LOW en dit heb ik (door op OK te drukken) op ACT - HIGH gezet en probleem was weg.
MAAR om dit te kunnen wijzigen moest ik hem eerst in achteruit zetten (dus D) daarna heb ik het menu afgesloten en opnieuw gekeken en alles werkte weer normaal.

Rij richting in het menu is nu weer goed en puls is nu ook weer positief ipv negatief.

Bij mij staan de instellingen nu als volgt bij I/O status zetten

Richting act-high
Licht act-high
ext 1 act-low
ext2 act-low

Ik hoop dat ik het zo duidelijk voor je heb omschreven anders mag je als nog een mail sturen en geef ik mijn 06 nummer wel even om het uit te leggen.

Gr. Pim.

ps Han nog bedankt :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Wat stickerpim vermeld is inderdaad de juiste oplossing voor dit probleem.

De code om in dit menu te komen is 6330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dimitri123456789
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2004 12:53

opgelost

Bericht door dimitri123456789 »

hallo,

bedankt voor de reactie. Ik durfde niets te veranderen in dit menu omdat het systeem perfect werkte.
Nu heb ik alles toch omgeschakeld en het werkt inderdaad gewoon weer perfect. Toch moest hij nu een tijdje rekenen toen ik vertrok. Plots had hij door wat er aan de hand was en nu zijn er geen problemen meer. Ook staat de verlichting van het scherm nu juist.

bedankt,

dimitri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

ik heb dit topic gelezen en getracht de i/o ook zo te zetten maar ik krijg ze niet veranderd
ik heb de auto ook enige meters achteruitgezet zoals hier staat maar niks hoor ze blijven allemaal op low staan

en toen????????????????????

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dimitri123456789
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2004 12:53

1/0 verzetten

Bericht door dimitri123456789 »

Hallo Hans,

Je moet gewoon even proberen. Je kan de richting enkel veranderen als er stroom op staat. Om dat te doen zet je je versnellingspook in achteruit zodat de computer stroom krijgt op de achteruit. Nu kan je act-low veranderen naar act-high.

groetjes,

dimitri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

er moet wel spanning staan dan op je achteruitrijdraad anders kan het niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boerjero
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2004 16:51

Bericht door boerjero »

Ik wil even iets vragen over de reactie van stickerpim.
Stickerpim geeft aan dat als je de auto in z'n achteruit zet je de letter D ziet in het display maar dat zou betekenen dat je de letter R ziet als je 'm in z'n vooruit zet.
Moet dit niet andersom zijn (D voor drive) en (R voor reverse).

Groeten

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dimitri123456789
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2004 12:53

Bericht door dimitri123456789 »

boerjero schreef:Ik wil even iets vragen over de reactie van stickerpim.
Stickerpim geeft aan dat als je de auto in z'n achteruit zet je de letter D ziet in het display maar dat zou betekenen dat je de letter R ziet als je 'm in z'n vooruit zet.
Moet dit niet andersom zijn (D voor drive) en (R voor reverse).

Groeten

Jeroen
Klopt, zo zou het moeten zijn. Als het echter verkeerd staat moet je deze omschakelen. Maar om dat dan weer te kunnen doen moet er spanning staan op de functie die omgeschakeld wordt.

Met andere woorden: Je zet de auto in achteruit zodat er spanning staat op deze functie. Dan staat de GPS op D(dus verkeerd) en pas dan kan je deze omschakelen naar R van reverse.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • let op scherm kan omgekeerd zijn"....
    door Xsjlo » 07 jun 2017 23:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 871
  • VDO Navigatie DUMP, alles moet weg!
    door patronics » 10 mei 2019 13:00 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 734
  • alles wat op mijn Navigon 70/71 gewist
    door Carpman » 10 jul 2021 20:50 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 515

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”