Testrit Kenwood DNX 8220BT
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Testrit Kenwood DNX 8220BT
Het was al een poosje in de pen, uitproberen of het verhaal op het Duits forum klopte dat er problemen zijn met het kiezen van alternatieve wegen voor een “Autobahn”. Er werd daar gesteld dat, als je “Snelwegen” uitsluit, de Kenwood met Garmin-Navi (en Garmin-Besturings-Software) niet in staat is de daar in de buurt lopende hoofdweg te nemen en daarover te navigeren.
Daarnaast waren er, begrijpelijkerwijs, vraagtekens bij het gegeven dat deze Kenwood geen pulssignaal gebruikt voor het navigeren doch alleen de GPS signalen gebruikt. Zoals PNA’s en PDA's dat doen.
Woensdag 13 augustus was het zo ver, Gentry had een VW T5 “georganiseerd” waarin een DNX 8220BT gemonteerd zit. En omdat we dachten dat het aardig zou zijn er maar meteen een vergelijkingstest van te maken heeft hij er ook nog even een VDO MS 5200 in gezet. Daarnaast hadden we de beschikking over een VDO PN 2050 voorzien van de nieuwste kaart, en nog een VDO MS 2010 met een kaart uit 2006. Dat alles is te zien op het plaatje:
Daarmee zijn we vanuit Veenendaal gaan rijden, met als eerste doel Nijmegen. Via de A12 gaat dat uiteraard vervolgens over de A50, maar we gaven in dat het systeem geen snelwegen mocht gebruiken.
Dat bleek door de 5200 en de andere VDO systemen gewoon uitgevoerd te worden, maar de Kenwood nam elke gelegenheid te baat om ons van de N224 die parallel aan de A12 via Ede loopt terug naar de A12 te brengen.
Dat bleef zo toen we langs Arnhem op de A50 zaten, en via de Waalbrug in Nijmegen over de N325/B504 naar Goch in Duitsland wilden gaan. De Kenwood wilde ons bij elke gelegenheid naar de snelweg terugbrengen om vervolgens via de A73/A77/A57 naar Goch te gaan, de VDO’s volgden keurig de weg over de secundaire hoofdwegen.
Eenmaal in Goch aangekomen zijn we, mede door het tijdsgebrek en het slechte weer waarmee we geconfronteerd werden, -het waren mega-hoosbuien waarin we terecht kwamen met maar heeeeel weinig zicht-, van ons oorspronkelijk plan afgeweken om naar Düsseldorf te rijden en daar de beruchte tunnel in de A44 uit te testen.
We hebben toen het plan opgevat om richting Roermond te gaan en dan via de nieuwe A73 terug naar Venlo te rijden en zo alsnog wat “tunnels te pakken”.
Onderweg daar naartoe zijn we een paar keer van de route afgeweken, en bij die gelegenheden bleek de Kenwood veel moeite te hebben de goede route weer op te pakken. Waar de VDO’s, met name de 5200 maar zelfs de al wat oudere MS 2010 de route weer snel te pakken hadden, “bevroor” de Kenwood en bleef een hele tijd op de plek staan waar we de geplande route verlaten hadden. Dat hadden we niet verwacht, zeker niet omdat ook EGNOS ingeschakeld was waarmee de GPS positiebepaling ondersteund wordt. De Kenwood had, met GPS en EGNOS gewoon z’n weg kunnen vervolgen op de kaart, maar dat deed ‘ie niet.
Dit gebeurde ook toen de Kenwood ons op een bepaald moment, met als criterium snelste route en geen uitsluiting van snelwegen, van de snelweg A44 richting Roermond wilde afhalen, waarom was onduidelijk. De VDO’s vervolgden de weg via de A44, en de Kenwood pakte die weg pas na enige tijd weer op.
Aangekomen in Roermond kwam de teleurstelling, een dubbele:
-De A73 bleek in Noordelijke richting afgesloten, we moesten de oude Napoleonsweg nemen om in Venlo te komen
-De A73 bleek niet op de kaart van de Kenwood te staan. In het systeem staat wel NT 2008, maar de werkelijkheid is dat er een oudere DataBase gebruikt is voor de kaart.
Samengevat luiden de conclusies:
-De Kenwood heeft een zeer fraai uitgeruste Headunit, met heel veel features.
-De presentatie op het Navischerm is wat grof, de VDO’s zijn wat verfijnder. Maar da’s zeker (ook) een kwestie van smaak.
-Bij “normaal gebruik” van de Navi, dus als je gewoon uitvoert wat het systeem voorstelt, navigeert hij goed.
-De navigatie van de Kenwood schiet ernstig tekort op het punt ”routecriterium”. Gentry heeft dit inmiddels aangekaart bij Kenwood-NL, waar dit tot nu toe niet bekend was.
-De herberekening van de Kenwood bij routeafwijking is veel trager dan verwacht. Helaas hebben we de tunnels niet kunnen testen. En hoewel niet echt “getest” bestaat de indruk dat het navigeren in een woonwijk met veel “draaien en keren” niet tot de specialiteit behoort.
-De VDO 5200 biedt een zeer precieze navigatie en volgt de ingegeven criteria zonder morren op. Bij herberekening is ‘ie razendsnel.
-De PN 2050 bleek een zeer betrouwbare en snelle Navi. Ook de MS 2010 was nauwelijks van z’n à propos te brengen, doch had een lange initiële GPS-Fix tijd.
-Voor hen die graag een mooie Headunit hebben maar graag ook goed willen navigeren is een combinatie van een Kenwood Headunit met een VDO PC 5200 “het beste van twee werelden”.
Heel veel dank is verschuldigd aan Gentry voor de wijze waarop hij dit georganiseerd heeft. En grote bewondering hebben we gekregen voor z’n stuurmanskunst onder de vaak zeer lastige omstandigheden waarin we terecht kwamen.
Groet,
Gerritje en JW
PS Ideetje van Gentry: nog eens zo’n testrit maken. Dan met een Garmin PNA er bij, en een TomTom.
Dan zeker ook een tunnel opzoeken, de Schipholtunnel is een mogelijkheid, maar er zijn er meer met afslagen in de tunnel zoals die in Amsterdam-Noord
Daarnaast waren er, begrijpelijkerwijs, vraagtekens bij het gegeven dat deze Kenwood geen pulssignaal gebruikt voor het navigeren doch alleen de GPS signalen gebruikt. Zoals PNA’s en PDA's dat doen.
Woensdag 13 augustus was het zo ver, Gentry had een VW T5 “georganiseerd” waarin een DNX 8220BT gemonteerd zit. En omdat we dachten dat het aardig zou zijn er maar meteen een vergelijkingstest van te maken heeft hij er ook nog even een VDO MS 5200 in gezet. Daarnaast hadden we de beschikking over een VDO PN 2050 voorzien van de nieuwste kaart, en nog een VDO MS 2010 met een kaart uit 2006. Dat alles is te zien op het plaatje:
Daarmee zijn we vanuit Veenendaal gaan rijden, met als eerste doel Nijmegen. Via de A12 gaat dat uiteraard vervolgens over de A50, maar we gaven in dat het systeem geen snelwegen mocht gebruiken.
Dat bleek door de 5200 en de andere VDO systemen gewoon uitgevoerd te worden, maar de Kenwood nam elke gelegenheid te baat om ons van de N224 die parallel aan de A12 via Ede loopt terug naar de A12 te brengen.
Dat bleef zo toen we langs Arnhem op de A50 zaten, en via de Waalbrug in Nijmegen over de N325/B504 naar Goch in Duitsland wilden gaan. De Kenwood wilde ons bij elke gelegenheid naar de snelweg terugbrengen om vervolgens via de A73/A77/A57 naar Goch te gaan, de VDO’s volgden keurig de weg over de secundaire hoofdwegen.
Eenmaal in Goch aangekomen zijn we, mede door het tijdsgebrek en het slechte weer waarmee we geconfronteerd werden, -het waren mega-hoosbuien waarin we terecht kwamen met maar heeeeel weinig zicht-, van ons oorspronkelijk plan afgeweken om naar Düsseldorf te rijden en daar de beruchte tunnel in de A44 uit te testen.
We hebben toen het plan opgevat om richting Roermond te gaan en dan via de nieuwe A73 terug naar Venlo te rijden en zo alsnog wat “tunnels te pakken”.
Onderweg daar naartoe zijn we een paar keer van de route afgeweken, en bij die gelegenheden bleek de Kenwood veel moeite te hebben de goede route weer op te pakken. Waar de VDO’s, met name de 5200 maar zelfs de al wat oudere MS 2010 de route weer snel te pakken hadden, “bevroor” de Kenwood en bleef een hele tijd op de plek staan waar we de geplande route verlaten hadden. Dat hadden we niet verwacht, zeker niet omdat ook EGNOS ingeschakeld was waarmee de GPS positiebepaling ondersteund wordt. De Kenwood had, met GPS en EGNOS gewoon z’n weg kunnen vervolgen op de kaart, maar dat deed ‘ie niet.
Dit gebeurde ook toen de Kenwood ons op een bepaald moment, met als criterium snelste route en geen uitsluiting van snelwegen, van de snelweg A44 richting Roermond wilde afhalen, waarom was onduidelijk. De VDO’s vervolgden de weg via de A44, en de Kenwood pakte die weg pas na enige tijd weer op.
Aangekomen in Roermond kwam de teleurstelling, een dubbele:
-De A73 bleek in Noordelijke richting afgesloten, we moesten de oude Napoleonsweg nemen om in Venlo te komen
-De A73 bleek niet op de kaart van de Kenwood te staan. In het systeem staat wel NT 2008, maar de werkelijkheid is dat er een oudere DataBase gebruikt is voor de kaart.
Samengevat luiden de conclusies:
-De Kenwood heeft een zeer fraai uitgeruste Headunit, met heel veel features.
-De presentatie op het Navischerm is wat grof, de VDO’s zijn wat verfijnder. Maar da’s zeker (ook) een kwestie van smaak.
-Bij “normaal gebruik” van de Navi, dus als je gewoon uitvoert wat het systeem voorstelt, navigeert hij goed.
-De navigatie van de Kenwood schiet ernstig tekort op het punt ”routecriterium”. Gentry heeft dit inmiddels aangekaart bij Kenwood-NL, waar dit tot nu toe niet bekend was.
-De herberekening van de Kenwood bij routeafwijking is veel trager dan verwacht. Helaas hebben we de tunnels niet kunnen testen. En hoewel niet echt “getest” bestaat de indruk dat het navigeren in een woonwijk met veel “draaien en keren” niet tot de specialiteit behoort.
-De VDO 5200 biedt een zeer precieze navigatie en volgt de ingegeven criteria zonder morren op. Bij herberekening is ‘ie razendsnel.
-De PN 2050 bleek een zeer betrouwbare en snelle Navi. Ook de MS 2010 was nauwelijks van z’n à propos te brengen, doch had een lange initiële GPS-Fix tijd.
-Voor hen die graag een mooie Headunit hebben maar graag ook goed willen navigeren is een combinatie van een Kenwood Headunit met een VDO PC 5200 “het beste van twee werelden”.
Heel veel dank is verschuldigd aan Gentry voor de wijze waarop hij dit georganiseerd heeft. En grote bewondering hebben we gekregen voor z’n stuurmanskunst onder de vaak zeer lastige omstandigheden waarin we terecht kwamen.
Groet,
Gerritje en JW
PS Ideetje van Gentry: nog eens zo’n testrit maken. Dan met een Garmin PNA er bij, en een TomTom.
Dan zeker ook een tunnel opzoeken, de Schipholtunnel is een mogelijkheid, maar er zijn er meer met afslagen in de tunnel zoals die in Amsterdam-Noord
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 aug 2008 12:40
Leuke test heren, interessant leesvoer!
Alhoewel ik moet bekennen dat (net als velen met mij die reeds wat verder gelezen hebben op dit forum aangaande Kenwood & VDO) een dergelijke uitslag niet echt als een verassing komt
Desalniettemin mooi om er een echte praktijkgerichte vergelijking van te maken, het draait tenslotte allemaal om hoe e.e.a. daadwerkelijk 'werkt' als je onderweg bent.
De Kenwood DNX8220BT heeft zonder meer fraaie mogelijkheden m.b.t. o.a. multimedia en Bluetooth en is, voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden op mijn speurtocht langs diverse merken en de nieuwste 2-DIN navigatie/multimedia toestellen, de enige die voicedailing ondersteunt d.m.v. namen inspreken op de unit zelf (en dus niet op de telefoon zelf).
Daarmee werkt-ie (nogmaals: voor zover ik kan beoordelen 'op papier') net als mijn Parrot 3200 LS BT carkit: je zegt hardop 'telefoon' en zodra de carkit piept over de speakers kun je de (van tevoren ingesproken) naam van de contactpersoon noemen et voila... de unit belt. 'Echte' handsfree dus
Zou graag eens bij Gentry kijken naar de mooie combo van Kenwood headunit (helaas zonder BT) en de VDO PC5200... heb inmiddels zelf al contact gezocht met Navco hierover (maar dan in combo met een DDX8022BT vanwege de BT mogelijkheden) dus Gentry: ik hoor graag of dat mogelijk is!
(Off topic: ben even verward omdat bij Navco de combo Kenwood DDX8022BT + VDO PC5200 genoemd staat als optie set MS6400 maar ik in een ander draadje http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... afc7341988 gelezen heb dat deze combo niet werkt? Graag daarover even uitsluitsel ? ).
Zie uit naar meer van dit soort vergelijkende tests, keep up the good work gents!
Peter
Alhoewel ik moet bekennen dat (net als velen met mij die reeds wat verder gelezen hebben op dit forum aangaande Kenwood & VDO) een dergelijke uitslag niet echt als een verassing komt
Desalniettemin mooi om er een echte praktijkgerichte vergelijking van te maken, het draait tenslotte allemaal om hoe e.e.a. daadwerkelijk 'werkt' als je onderweg bent.
De Kenwood DNX8220BT heeft zonder meer fraaie mogelijkheden m.b.t. o.a. multimedia en Bluetooth en is, voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden op mijn speurtocht langs diverse merken en de nieuwste 2-DIN navigatie/multimedia toestellen, de enige die voicedailing ondersteunt d.m.v. namen inspreken op de unit zelf (en dus niet op de telefoon zelf).
Daarmee werkt-ie (nogmaals: voor zover ik kan beoordelen 'op papier') net als mijn Parrot 3200 LS BT carkit: je zegt hardop 'telefoon' en zodra de carkit piept over de speakers kun je de (van tevoren ingesproken) naam van de contactpersoon noemen et voila... de unit belt. 'Echte' handsfree dus
Zou graag eens bij Gentry kijken naar de mooie combo van Kenwood headunit (helaas zonder BT) en de VDO PC5200... heb inmiddels zelf al contact gezocht met Navco hierover (maar dan in combo met een DDX8022BT vanwege de BT mogelijkheden) dus Gentry: ik hoor graag of dat mogelijk is!
(Off topic: ben even verward omdat bij Navco de combo Kenwood DDX8022BT + VDO PC5200 genoemd staat als optie set MS6400 maar ik in een ander draadje http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... afc7341988 gelezen heb dat deze combo niet werkt? Graag daarover even uitsluitsel ? ).
Zie uit naar meer van dit soort vergelijkende tests, keep up the good work gents!
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Waar heb je dat verhaal (Off topic: ben even verward omdat bij Navco de combo Kenwood DDX8022BT + VDO PC5200 genoemd staat als optie set MS6400....) bij Navco gezien?
Ik heb de site afgestruind, maar kan het niet vinden, dus als je een link hebt
Groet,
JW
Ik heb de site afgestruind, maar kan het niet vinden, dus als je een link hebt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Peter, ik wil je graag het een en ander demonstreren, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de DDX8022BT niet meer werkt met een VDO PC5200, dat heb ik helaas in de praktijk moeten ervaren.
Ik heb nu de DDX7029 met de BT200 en dat werkt goed, niet zo feilloos als de 8022BT, meerdere nummers onder 1 naam worden apart weergegeven, bij de 8022BT onder 1 naam, maar de kwaliteit is goed.
Als je interesse hebt...PM
Ik heb nu de DDX7029 met de BT200 en dat werkt goed, niet zo feilloos als de 8022BT, meerdere nummers onder 1 naam worden apart weergegeven, bij de 8022BT onder 1 naam, maar de kwaliteit is goed.
Als je interesse hebt...PM
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 aug 2008 12:40
JW:JW schreef:Waar heb je dat verhaal (Off topic: ben even verward omdat bij Navco de combo Kenwood DDX8022BT + VDO PC5200 genoemd staat als optie set MS6400....) bij Navco gezien?
Ik heb de site afgestruind, maar kan het niet vinden, dus als je een link hebt
Groet,
JW
Tuurlijk, maar we gaan wel heel erg OT
E.e.a. staat onder de PC5200 product info:
http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=344
('Kan gecombineerd worden met alle VDO monitoren [.....] Op dit moment in de volgende VDO Dayton combinaties: [rijtje met opsommingen van MS typenummers]
Als onderste in dat rijtje:
Als MS6400 in combinatie met de Kenwood Dubbel-Din monitor DDX8022BT voor Multimedia')
Pff, dit zou de ideale combo kunnen zijn volgens mijn wensen lijstje..
Groet,
Peter
Chevy Trans Sport - HTC Touch Cruise + TTN 6 WE
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bedankt, ik had dat daar niet ontdekt. Gentry zal daar ongetwijfeld z'n zegje over doen, als hij contact heeft met Navco
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
al gebeurd...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 aug 2008 12:40
Poehey, daar gaat m'n droom comboGentry schreef:Peter, ik wil je graag het een en ander demonstreren, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de DDX8022BT niet meer werkt met een VDO PC5200, dat heb ik helaas in de praktijk moeten ervaren.
Zit er helaas niets anders op, vrees ik, dan m'n Parrot BT carkit te houden (vanwege de voicedialing) en daarnaast een mooie, goeie navi/radio/iPod comboset te nemen... Bye bye DDX8022BT...
Jammer dat ik de meeting over het hoofd gezien heb, anders was dat een mooie gelegenheid geweest om e.e.a. in actie te zien Gentry!
Neem je uitnodiging graag aan, PM komt eraan!
Groet,
Peter
P.S. Heel erg jammer van die spuuglelijke (ahum sorry, persoonlijke voorkeur) Garmin interface en het ontbreken van puls signaal anders was de DNX8220BT zeker een optie geweest voor me.
Chevy Trans Sport - HTC Touch Cruise + TTN 6 WE
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
haha, je huidige Parrot kan nog prima voldoen hoor, bijkomend voordeel van een losse parrot is dat je gewoon handsfree kunt doorbellen als je het kontakt uitzet.
Inderdaad is de visuele presentatie een kwestie van smaak, ben je VDO gewend dan is het sowieso ff slikken en wennen, maar begrijp het verhaal hierboven goed, als je niet beter weet is de Kenwood ook qua navigatie niet verkeerd, alleen met een paar schoonheidsfoutjes als je de boel manipuleert zoals wij gedaan hebben.
Inderdaad is de visuele presentatie een kwestie van smaak, ben je VDO gewend dan is het sowieso ff slikken en wennen, maar begrijp het verhaal hierboven goed, als je niet beter weet is de Kenwood ook qua navigatie niet verkeerd, alleen met een paar schoonheidsfoutjes als je de boel manipuleert zoals wij gedaan hebben.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
.... met de kanttekening dat het feit dat 'ie weigerde om via secundaire wegen te rijden niet als een schoonheidsfoutje afgedaan kan worden
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
ach, de meeste mensen gebruiken dat niet....maar goed ala, misser dan?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Is dat zo, laat iedereen zich altijd maar over de snelweg sturen? Dan ben ik een stevige uitzondering, en zou dit om die reden een misser willen noemen. Op z'n minst
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Voor diegenen die "niet beter weten" komen er op Ebay en MP regelmatig gunstiger aanbiedingen voorbij van Chinese en onduidelijke herkomst, Dat kan zo maar € 1000 verschil maken. Aangezien deze apparaten over het algemeen gebruik maken van bewezen navigatiesoftware van Navigon, iGo, Route 66 of TT zou in ieder geval deze functie wel eens heel gunstig in hun voordeel uit kunnen vallen. De kaartpresentatie is niets slechter dan de grove weergave zoals bij de Kenwood te zien was. Niets meer of minder dan een 4 x opgeblazen TT schermpje.Gentry schreef:als je niet beter weet is de Kenwood ook qua navigatie niet verkeerd, alleen met een paar schoonheidsfoutjes als je de boel manipuleert zoals wij gedaan hebben.
Ik denk ook dat je nu een categorie klanten op het oog hebt die binnen de kortste keren "wel beter weet" dan zo'n apparaat met een aantal gebreken te kopen. Onderschat je potentiële clientèle niet!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
dat vind ik te kort door de bocht.Gerritje schreef:Voor diegenen die "niet beter weten" komen er op Ebay en MP regelmatig gunstiger aanbiedingen voorbij van Chinese en onduidelijke herkomst, Dat kan zo maar € 1000 verschil maken.Gentry schreef:als je niet beter weet is de Kenwood ook qua navigatie niet verkeerd, alleen met een paar schoonheidsfoutjes als je de boel manipuleert zoals wij gedaan hebben.
Ik denk ook dat je nu een categorie klanten op het oog hebt die binnen de kortste keren "wel beter weten" dan zo'n apparaat met een aantal gebreken te kopen. Onderschat je potentiële clientèle niet!
Van die chinese spullen hoef je geen update te verwachten, van Kenwood mag je dat wel verwachten.
En nogmaals, ik blijf erbij dat er op dit gebied niet veel beters te koop is all-in-one
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat "niet beter weten" was een quote van je zelf!
Die updates komen niet van de Chinees, maar van de softwareboeren waarin je vrij bent om te kiezen!
Bij diverse leveranciers zijn de updates vele malen frequenter dan van Kenwood of andere gevestigde bedrijven.
Daarbuiten kun je met bijv iGo gedetailleerd navigeren van Veenendaal naar Bejing!
Die updates komen niet van de Chinees, maar van de softwareboeren waarin je vrij bent om te kiezen!
Bij diverse leveranciers zijn de updates vele malen frequenter dan van Kenwood of andere gevestigde bedrijven.
Daarbuiten kun je met bijv iGo gedetailleerd navigeren van Veenendaal naar Bejing!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
dat niet beter weten is niet negatief bedoeld, ik doel dan op mensen met een portable of die voor het eerst een navigatiesysteem ervaren.
maar nogmaals, bewezen is dat de VDO het beste is, maar vooralsnog is VDO eind van het jaar exit....
maar nogmaals, bewezen is dat de VDO het beste is, maar vooralsnog is VDO eind van het jaar exit....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 aug 2008 12:40
Uiteraard is het een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur, waar de een zegt 'spuuglelijk' zegt een ander wellicht 'overzichtelijk en simpel, niet teveel toeters en bellen die afleiden'Gentry schreef:Inderdaad is de visuele presentatie een kwestie van smaak, ben je VDO gewend dan is het sowieso ff slikken en wennen, maar begrijp het verhaal hierboven goed, als je niet beter weet is de Kenwood ook qua navigatie niet verkeerd, alleen met een paar schoonheidsfoutjes als je de boel manipuleert zoals wij gedaan hebben.
Als je Tomtom gewend bent en de overstap wilt maken naar inbouw navi/radio lijkt de 8220BT me zeker geen verkeerde keuze, het was ook de eerste alles-in-een set die ik zag toen ik er een week geleden naar ging zoeken. Echter stel ik wat aanvullende eisen en daardoor valt deze 8220BT voor mij persoonlijk af.
Ook ben ik (na ruim 5 jaar Tomtom en Mio) wel eens toe aan iets 'serieuzers' .
(En het feit dat je met een alles-in-een unit van al die losse houders (tel / iPod / cd wisselaar bediening) af kunt zijn is een mooi bijkomend voordeel haha).
Groet,
Peter
Chevy Trans Sport - HTC Touch Cruise + TTN 6 WE
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
Garmin City Navigator Europe 2008 heeft inderdaad de A73 nog niet doorgetrokken tot Roermond:
Zo zijn er inderdaad wel meer minpuntjes aan de Garmin navigatiecomputer (zoomniveaus; eigen pois niet onder te verdelen in categorieen), het is eigenlijk het zwakste punt van de Kenwood. Maar er is neem ik aan weinig keus voor OEM's, jammer dat Tomtom geen navigatiecomputer voor OEM gebruik levert.
Overigens bevalt de 8220 mij prima, in de praktijk werkt de naviatie goed genoeg. Maar het is wel verbazend dat zo'n groot merk als Garmin nog systemen met dit soort minpunten op de markt brengt. Het is toch ook grotendeels de normale Nuvi software.
Zo zijn er inderdaad wel meer minpuntjes aan de Garmin navigatiecomputer (zoomniveaus; eigen pois niet onder te verdelen in categorieen), het is eigenlijk het zwakste punt van de Kenwood. Maar er is neem ik aan weinig keus voor OEM's, jammer dat Tomtom geen navigatiecomputer voor OEM gebruik levert.
Overigens bevalt de 8220 mij prima, in de praktijk werkt de naviatie goed genoeg. Maar het is wel verbazend dat zo'n groot merk als Garmin nog systemen met dit soort minpunten op de markt brengt. Het is toch ook grotendeels de normale Nuvi software.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Of beter nog, de kennis bij VDO kopen.Piet22 schreef:Garmin City Navigator Europe 2008 heeft inderdaad de A73 nog niet doorgetrokken tot Roermond:
Zo zijn er wel meer minpuntjes aan de Garmin navigatiecomputer, het is eigenlijk het zwakste punt van de Kenwood.
Maar er is weinig keus voor OEM's, jammer dat Tomtom geen navigatiecomputer voor OEM gebruik levert.
Ik heb ook al eens gezegd waarom niet TT, maar de amerikaanse markt is gewoon heel belangrijk voor Kenwood, vandaar!
Eerlijk gezegd wil ik daarom ook de test doen met de portables erbij van Garmin en TomTom, kijken of die net als de Kenwood reageren of dat er toch verschil in zit.
maar laten we wel wezen, op dit moment heeft de Garmin wat betreft de A73 meer gelijk dan de VDO vanwege de tunnelproblematiek
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 aug 2008 12:40
LOL @ '4x opgeblazen TT schermpje'. Da's ook precies wat ik dacht (maar niet hardop zei).Gerritje schreef:Voor diegenen die "niet beter weten" komen er op Ebay en MP regelmatig gunstiger aanbiedingen voorbij van Chinese en onduidelijke herkomst, Dat kan zo maar € 1000 verschil maken. Aangezien deze apparaten over het algemeen gebruik maken van bewezen navigatiesoftware van Navigon, iGo, Route 66 of TT zou in ieder geval deze functie wel eens heel gunstig in hun voordeel uit kunnen vallen. De kaartpresentatie is niets slechter dan de grove weergave zoals bij de Kenwood te zien was. Niets meer of minder dan een 4 x opgeblazen TT schermpje.
Overigens: voor de centen die een simpel Chinees of alternatief portable apparaatje kost (150 - 200 Euro Aldi/Lidl) koop je na 1 of twee jaar gewoon weer een nieuwe, terwijl je dat bedrag wel al kwijt bent (149,-) voor nieuwe (EU) kaarten voor je VDO systeem.
Lijkt me overigens geen aanleiding voor een prettig gesprek over wat nou de voorkeur heeft: vast ingebouwd (duurder maar betrouwbaarder vanwege gyroscoop en puls etc.) of een portable systeem (past in je zak en kan ook prima werken)... voor ieder wat wils en voor ieder budget een passend apparaat zou ik zeggen .
Groet,
Peter
Chevy Trans Sport - HTC Touch Cruise + TTN 6 WE
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Kenwood DDX8029Y + KCA-BT200 + KCA-iP300V + iPod 5.5G 80 Gb
VDO Dayton PC5200 + RCS 5100
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
In de richting waarin wij 'm wilden rijden, inderdaad. Maar in Noord-Zuid richting is 'ie wél open, als ik het goed (gezien) heb.Gentry schreef: ....maar laten we wel wezen, op dit moment heeft de Garmin wat betreft de A73 meer gelijk dan de VDO vanwege de tunnelproblematiek
Dan toch maar met de VDO onderweg?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
sowieso de VDO, maar volgens mij is ie in beide richtingen nog dicht bij de tunnelsJW schreef:In de richting waarin wij 'm wilden rijden, inderdaad. Maar in Noord-Zuid richting is 'ie wél open, als ik het goed (gezien) heb.Gentry schreef: ....maar laten we wel wezen, op dit moment heeft de Garmin wat betreft de A73 meer gelijk dan de VDO vanwege de tunnelproblematiek
Dan toch maar met de VDO onderweg?
Groet,
JW
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Volgens http://64.233.183.104/search?q=cache:5k ... tartpagina is 'ie nu open.
We hadden pech vorige week, dat viel net in die periode van 14 dagen sluiting
Groet,
JW
We hadden pech vorige week, dat viel net in die periode van 14 dagen sluiting
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
In dat geval gaan we volgende week weer! Gooi ik nog een TP4720 in de strijd. Een ISO kabeltje meer of minder maakt dan ook niet meer uit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Volgende keer wil ik toch dat je je beter voorbereid JWJW schreef:Volgens http://64.233.183.104/search?q=cache:5k ... tartpagina is 'ie nu open.
We hadden pech vorige week, dat viel net in die periode van 14 dagen sluiting
Groet,
JW
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 791
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 273
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 957
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 528
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1465
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 599