In mijn Passat (2008) zit een RNS510 navigatiesysteem. Ik probeer muziek op de harde schijf (HDD) te zetten, maar dit lukt niet echt. Eerst heb ik geprobeerd originele WMA bestanden van een originele CD op de schijf te zetten. De CD is oud en dus niet beveiligd, het kost geen enkele moeite de bestanden op mijn PC te zetten. De bestanden zijn dus kennelijk niet beschermd met Digital Management Rights (DRM).
Het lukte maar de muziek is niet normaal af te spelen vanaf de HDD. Het lijkt net of het heel snel wordt afgespeeld. Ik kan het ook niet uitzetten. Als ik het bestand dan wil verwijderen, krijg ik de melding dat active bestanden niet te wissen zijn. Met een CD met gekopieerde WMA bestanden heb ik dezelfde problemen. Met een SD card idem.
De originele handleiding 3.4 RNS 510 Navigatiesysteem vermeldt op pagina 36 dat het wel mogelijk moet zijn WMA bestanden op de HDD te zetten mits deze niet DRM beveiligd zijn.
Weet iemand een oplossing op toch WMA bestanden op de HDD te plaatsen?
RNS510 muziek
-
- New Member
-
- Senior Member
Misschien is er iets dat ik niet begrijp.
Op een originele CD staan beslist geen WMA bestanden maar CDA bestanden die niet op de HD te zetten zijn omdat er geen rip-functie in de RNS510 is ingebouwd om dit gecomprimeerde formaat te kunnen maken.
Als jij dus een CD met WMA bestanden hebt zijn deze al door Mediaplayer oid gemaakt en daar kan het fout zijn gegaan.
Op een originele CD staan beslist geen WMA bestanden maar CDA bestanden die niet op de HD te zetten zijn omdat er geen rip-functie in de RNS510 is ingebouwd om dit gecomprimeerde formaat te kunnen maken.
Als jij dus een CD met WMA bestanden hebt zijn deze al door Mediaplayer oid gemaakt en daar kan het fout zijn gegaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Dank je, ik had mij inderdaad niet gerealiseerd dat op een originele CD geen WMA bestanden staan. Ik heb zojuist een originele CD via Windows mediaplayer op mijn computer gezet en dit keer gekozen voor MP3. Deze MP3 bestanden heb ik op een CD gebrand en vervolgens geprobeerd ze op de HDD van de RNS510 te zetten. Ook dit lukte niet. Als ik op de RNS510 bij beschikbare audiobronnen kies voor de CD dan staat daar alleen maar de functietoets 'play' en niet die funtietoets waarmee je ook bestanden kan overzetten. Het lukt dus wederom niet om de bestanden op de HDD te zetten.
Hide post links |
-
- Senior Member
In dat geval zou ik maar eens een andere ripper gebruiken dan Mediaplayer. Misschien dat daar het probleem zit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt, ik heb het zojuist ook geprobeerd met Express Rip. Maar helaas, ook dat mocht niet baten. Ik heb zojuist MP3 bestanden via Windows Media Player op een SD-card gezet. En dat werkt gelukkig wel. Dus voortaan alleen MP3 bestanden via de SD. Geen WMA meer dus. Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Hide post links |
-
- Moderator
En toch doe je ergens iets fout: het is zonder meer mogelijk om MP3's vanaf een cd of dvd te kopieren naar de harde schijf. Heb je bij het branden wel gekozen voor een DATA-disk? Ik vermoed dat je gekozen hebt voor Audio branden. En hoe onlogisch het ook klinkt, je moet een DATA-cd/dvd aanmaken met daarop mp3's, en die laden in je RNS510. Daarna ga je naar Media-CD en dan zie je achter de nummers een blokjespatroon. Druk je daarop dan moet de keuzen kopieren tevoorschijn komen.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Average Member
-
- New Member
Higgy, inderdaad werkt het ook op de manier die jij beschrijft. Ik heb het direct geprobeerd. Verrassend! Het duurt alleen wel veel langer om de MP3's over te zetten dan met een SD card.
Hide post links |
-
- Moderator
De DTR (Data Transfer Rate) van een SD kaartje is dan ook veel hoger dan die van een CD/DVD.
Al vind ik dat 'veel langer' nog erg meevallen hoor. Heb beide geprobeerd en de lol is, het kan zelfs tijdens het afspelen.
Ik geef je wel de tip mee om thuis achter de pc meteen mappen aan te maken op de sd-kaart dan wel cd/dvd en mapsgewijs te kopieren naar de HDD van je RNS510. Dan blijft de boel nog ietwat overzichtelijk.
Suc6!
Al vind ik dat 'veel langer' nog erg meevallen hoor. Heb beide geprobeerd en de lol is, het kan zelfs tijdens het afspelen.
Ik geef je wel de tip mee om thuis achter de pc meteen mappen aan te maken op de sd-kaart dan wel cd/dvd en mapsgewijs te kopieren naar de HDD van je RNS510. Dan blijft de boel nog ietwat overzichtelijk.
Suc6!
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Aangezien de theoretische maximale snelheid van de nieuwste SD cards 133x is (20 Mb/sec) haalt deze nog lang niet bij de maximale leessnelheid van een DVD (20 x 1500) is 30 Mb/sec
Maar met een "normaal" sd kaartje is het afspelen van ongecomprimeerde video vrijwel onmogelijk door de snelheidsbeperkingen
Maar met een "normaal" sd kaartje is het afspelen van ongecomprimeerde video vrijwel onmogelijk door de snelheidsbeperkingen
Hide post links |
-
- Moderator
I stand corrected vwb. die DTR, maar ongecomprimeerde video-bestanden op een sd-kaart: daar hadden we het niet over.
Zonder iets af te willen doen aan je DTR-antwoord, mijn ervaring is óók dat het overzetten van mp3's van de sd-kaart naar de HDD van de Columbus/RNS510 sneller lijkt te gaan dan mp3's vanaf een dvd...wellicht subjectieve waarneming.
Zonder iets af te willen doen aan je DTR-antwoord, mijn ervaring is óók dat het overzetten van mp3's van de sd-kaart naar de HDD van de Columbus/RNS510 sneller lijkt te gaan dan mp3's vanaf een dvd...wellicht subjectieve waarneming.
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Average Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken