Vandaag de nieuwe kaart 2007-2008 ontvangen en geïnstalleerd. Er zat geen gebruiksaanwijzing bij, maar zo'n kaart erin doen kan ik nog wel
Deze gekocht bij Navco voor 98 euro tegen inlevering van de oude origineel SD-kaart met de kaart 2006-2007. Maar daar wacht ik nog even mee.
Razend enthousiast ben ik niet. Ik heb hem thuis zitten testen en ook even een ritje gemaakt. Hier dus een voorlopige indruk.
VERGEET OVERIGENS NIET BIJ INSTELLINGEN DE NIEUWE KAART TE KIEZEN!!! Bij systeemindentificatie moet er bij Kaart "230 Europ" staan (oude kaart is "111 Europ") Hm, toch wel handig als er korte gebruiksaanwijzing zou zijn...
a) de kaart is actueel: twee aanvankelijk geplande rotondes stonden wel op de oude kaart maar een ervan werd niet gerealiseerd. Op de nieuwe kaart staat die er ook niet op.
b) het instellen en intoetsen is trager geworden
c) zelf woon ik in Vianen, waar zowel de A27 als de A2 vlak langs lopen (soms denk ik wel eens door mijn slaapkamer). De oude kaart koos natuurlijk voor de A27 als ik naar Houten, Hilversum, Amersfoort, Almelo, Stadskanaal enz. enz. reed. De nieuwe kaart, je raadt het al: steeds wordt de A2 als uitgaande route uit Vianen getoond, richting Utrecht, alwaar het systeem - neem ik aan - dan afbuigt naar mijn oostelijke bestemming. Maar lieve mensen, Houten lígt nota bene aan de A27!!!
Ik heb allerlei instellingen (kort-lang-motorfiets-snel-prefereer (geen) snelwegen) veranderd, zelfs gereset, maar de A2 bleef het winnen
Het kan dus zo zijn, dat je een omweg rijdt als je naar een nieuw adres gaat met je GPS. Geen ramp natuurlijk, maar zelfs in Vianen zelf word ik op weg naar huis eerst even rechtdoor gestuurd, terwijl de afslag echt eerder genomen kan worden, om daarna via een parallelweg weer terug naar huis geleid te worden. Heeft SHELL deze kaart gemaakt?
Er is vaak gevraagd hier of er geen 'via-'functie ingebouwd kon worden, daar had ik toen geen behoefte aan, maar nu zou het wel erg fijn zijn!
Kortom: wel actueel, niet altijd logisch, wel iets slomer. Een mager zesje, maar hopenlijk ben ik te vroeg met mijn oordeel en komen er van andere gebruikers ook en betere testresultaten.