Nee hoor, ik heb die DVD 2004/2 ook nog niet

Desalnietemin weet ik wel hoe die flitspalen functioneren, ik heb een demoversie van de nieuwe CD's (ja, die bestemd zijn voor de 5400, die werken ook in de 5500

Die flitspalen staan op de kaart CD/DVD, en zijn dus gewoon info punten, net als een museum of een standbeeld. Derhalve hangt het van de nauwkeurigheid van de kartering af of alle palen er op staan, en op de Navteq kaart die ik gebruikt heb staan ze er goed op. Maar als de overheid besluit er eentje weg te halen of bij te plaatsen krijg je dus niet de goede info over die paal, dat wordt dan weer gecorrigeerd bij een update.
Voorts moet je er rekening mee houden dat je bij die info niet weet of de paal in jouw richting kijkt, een roodlichtcamera wordt ook als info punt genoemd, maar dat wil niet zeggen dat 'ie ook jou in het snotje houdt. Het kan dus voor de andere rijrichting bestemd zijn.
Denk maar zo: liever even te veel info dan geen info, en het is uiteraard GEEN vrijbrief...
De snelheidsinfo op de snelwegen werkt ook heel behoorlijk, je kunt die dus in de statusbalk activeren en er een signaaltje aan koppelen. Ik heb dat bij een afwijking tot 5km/u het venster oranje wordt, daarboven wordt het rood. Zekerwel handig, nadeel is dat je een andere info in de statusbalk moet opofferen. Meestal is de info correct dus, een enkel keertje gaat er iets niet helemaal goed. Maar ook hier, het is een hulpmiddel....
Met dit systeem heb je uiteraard ook geen info over mobiele politieposten, die staan immers niet op de kaart.
Daarvoor heb je de TMC info nodig, en als je bij het TMC hoofdstuk meeleest zie je dat Via-TMC hiermee aan het exprimenteren is.
Enne Willem, natuurlijk zijn we zeer geïnteresseerd in jouw ervaringen, 3000km in de week is een heleboel. Wellicht is het een idee om topic te maken met onze ervaringen en met name de afwijkingen in kaart te brengen.
Overigens, ook bij Antwerpen werkt de flitsinfo, de camera's bij de Craeybeek tunnel staan er goed op.
Groet,
JW