TeleAtlas of Navteq --> een moeilijke keuze??
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo
Ik heb op onderstaande afbeelding de gegevens van Navteq en Teleatlas naast elkaar gezet.
Persoonlijk gaat voor navigatie mijn voorkeur naar Navteq alhoewel het kaartdetail van Teleatlas beter is.
Ik heb op onderstaande afbeelding de gegevens van Navteq en Teleatlas naast elkaar gezet.
Persoonlijk gaat voor navigatie mijn voorkeur naar Navteq alhoewel het kaartdetail van Teleatlas beter is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Mijn reactie hierop is:
Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...
Groetjes,
Toho_NL.
Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 10 jun 2004 11:45
Aangezien deze opmerking in een nieuwe topic gelocked werd, probeer ik het hier opnieuw. Het gaat immers niet over wie de beste kaart heeft, maar wel over hoe de navigatiesoftware deze kaarten interpreteert en gebruikt.
Ik gebruik sinds kort de kaart van Navteq nadat ik eerst enkele maanden met Tele-Atlas heb gereden.
Wanneer ik nu een route plan in mijn buurt van punt A naar punt B, merk ik dat de voorgestelde route voor die beide kaarten verschillend is (uiteraard met dezelfde instellingen qua routecriterium). Nochtans geven beide kaarten de actuele situatie weer en staan ook in beide gevallen alle wegen erop vermeld.
Mijn ervaring is (in tegenstelling tot de meesten hier in de poll) dat de voorgestelde route bij TA meestal logischer is dan bij Navteq.
Misschien kan dus kaart X "beter" zijn dan kaart Y, maar daarom is de navigatie nog niet beter. Volgens mij heeft de gebruikte navigatie-software een grote invloed op het feit of iemand een kaart als goed of minder goed ervaart.
Ik gebruik sinds kort de kaart van Navteq nadat ik eerst enkele maanden met Tele-Atlas heb gereden.
Wanneer ik nu een route plan in mijn buurt van punt A naar punt B, merk ik dat de voorgestelde route voor die beide kaarten verschillend is (uiteraard met dezelfde instellingen qua routecriterium). Nochtans geven beide kaarten de actuele situatie weer en staan ook in beide gevallen alle wegen erop vermeld.
Mijn ervaring is (in tegenstelling tot de meesten hier in de poll) dat de voorgestelde route bij TA meestal logischer is dan bij Navteq.
Misschien kan dus kaart X "beter" zijn dan kaart Y, maar daarom is de navigatie nog niet beter. Volgens mij heeft de gebruikte navigatie-software een grote invloed op het feit of iemand een kaart als goed of minder goed ervaart.
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
@WS: er is inmiddels nieuwe informatie over de dekking van Navteq (door Navteq verstrekt). Misschien dat je je lijstje kan bijwerken ofzo? Ik zal hieronder aangeven wat er veranderd moet worden (bij Navteq dus).
1. Benelux (er staat nu Benlux)
2. Noorwegen is 99% i.p.v. 45%
3. Italië is 68% i.p.v. 86%
4. Frankrijk is 77% i.p.v 94%
5. Spanje is 72% (niet opgeteld bij die van Portugal) i.p.v. 94% wel opgeteld
6. Finland is 32% i.p.v. 16%
7. Tsjechië is 66% i.p.v. 19%
8. Ierland is 13% i.p.v. 29% (die 29% stond voor bevolking gedetailleerd)
9. Portugal is 99% (niet opgeteld bij die van Spanje) i.p.v. 94% wel opgeteld
10. De detailnauwkeurigheid van huisnummers in Europa weet ik niet (staat er niet bij)
11. Het aantal POI's (bijzondere bestemmingen) is 874019 i.p.v. 700000
12. Het aantal POI categoriën is 44 i.p.v 30.
Nogmaals: deze gegevens zijn opgegeven door Navteq zelf (in een .pdf-bestandje) en het betreft de dekking in Q1 van 2004 (de huidige dekking in hun database zal dus meer zijn).
Ow ja, misschien handig om erbij te vermelden: het gaat hier niet om het percentage mensen die compleet gedekt zijn, maar het percentage van de wegen dat in de database zit.
Zou je je lijstje willen bijwerken (wel een enorm handig lijstje trouwens)? En wil je er dan bij zetten dat het gaat om Q1 van 2004 (bij Navteq) en dat het gaat om het percentage van de wegen dat in de database zit? En natuurlijk ook dat het percentage van de bevolking dat 100% is gedekt nog "oud" is.
Alvast bedankt en groetjes,
Toho_NL.
1. Benelux (er staat nu Benlux)
2. Noorwegen is 99% i.p.v. 45%
3. Italië is 68% i.p.v. 86%
4. Frankrijk is 77% i.p.v 94%
5. Spanje is 72% (niet opgeteld bij die van Portugal) i.p.v. 94% wel opgeteld
6. Finland is 32% i.p.v. 16%
7. Tsjechië is 66% i.p.v. 19%
8. Ierland is 13% i.p.v. 29% (die 29% stond voor bevolking gedetailleerd)
9. Portugal is 99% (niet opgeteld bij die van Spanje) i.p.v. 94% wel opgeteld
10. De detailnauwkeurigheid van huisnummers in Europa weet ik niet (staat er niet bij)
11. Het aantal POI's (bijzondere bestemmingen) is 874019 i.p.v. 700000
12. Het aantal POI categoriën is 44 i.p.v 30.
Nogmaals: deze gegevens zijn opgegeven door Navteq zelf (in een .pdf-bestandje) en het betreft de dekking in Q1 van 2004 (de huidige dekking in hun database zal dus meer zijn).
Ow ja, misschien handig om erbij te vermelden: het gaat hier niet om het percentage mensen die compleet gedekt zijn, maar het percentage van de wegen dat in de database zit.
Zou je je lijstje willen bijwerken (wel een enorm handig lijstje trouwens)? En wil je er dan bij zetten dat het gaat om Q1 van 2004 (bij Navteq) en dat het gaat om het percentage van de wegen dat in de database zit? En natuurlijk ook dat het percentage van de bevolking dat 100% is gedekt nog "oud" is.
Alvast bedankt en groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Ik heb Willems overzicht al eerder bekeken, en nu hetzelfde gedaan hebbend met Toho's aanvullingen vraag ik me af wat hiervan de bedoeling is.
Is dit bedoeld om de forumlezer te informeren over wat hij kan verwachten bij z'n nieuwe DVD of CD, los gekocht of meegeleverd bij z'n systeem?
Daarop weten we het antwoord wel: nee dus.
In het overzicht wordt aangeduid hoever de beide leveranciers zelf zijn met de mate van digitalisatie en het bij elkaar zoeken van POI's. En die zullen best eens een keer op de toekomstige CD's te vinden zijn, als de betreffende navifabrikant ze er niet deels uit plaatsgebrek uitsnijdt. Want dat is al heel wat keren vertoond.
Als ik nu m'n nieuwste C-IQ DVD neem, de 2004-2 dus, staan daar naar ik verwacht echt niet al die wegen en POI's op. Om maar niet te spreken van die situaties waar je nu alleen nog maar een CD kunt kopen van 2002 of 2003.
Daarom opnieuw de vraag: wat is het doel van het publiceren hier, en als dat dan al wel gedaan wordt zet er dan een waarschuwing bij zodat de argeloze forumlezer niet op het verkeerde been komt te staan.
Groet,
JW
P.S. Voor alle duidelijkheid: persoonlijk vind ik dit overzicht natuurlijk zeker interessant, maar ik beschouw mezelf dan ook niet als gemiddelde, argeloze forumbezoeker
Ik heb Willems overzicht al eerder bekeken, en nu hetzelfde gedaan hebbend met Toho's aanvullingen vraag ik me af wat hiervan de bedoeling is.
Is dit bedoeld om de forumlezer te informeren over wat hij kan verwachten bij z'n nieuwe DVD of CD, los gekocht of meegeleverd bij z'n systeem?
Daarop weten we het antwoord wel: nee dus.
In het overzicht wordt aangeduid hoever de beide leveranciers zelf zijn met de mate van digitalisatie en het bij elkaar zoeken van POI's. En die zullen best eens een keer op de toekomstige CD's te vinden zijn, als de betreffende navifabrikant ze er niet deels uit plaatsgebrek uitsnijdt. Want dat is al heel wat keren vertoond.
Als ik nu m'n nieuwste C-IQ DVD neem, de 2004-2 dus, staan daar naar ik verwacht echt niet al die wegen en POI's op. Om maar niet te spreken van die situaties waar je nu alleen nog maar een CD kunt kopen van 2002 of 2003.
Daarom opnieuw de vraag: wat is het doel van het publiceren hier, en als dat dan al wel gedaan wordt zet er dan een waarschuwing bij zodat de argeloze forumlezer niet op het verkeerde been komt te staan.
Groet,
JW
P.S. Voor alle duidelijkheid: persoonlijk vind ik dit overzicht natuurlijk zeker interessant, maar ik beschouw mezelf dan ook niet als gemiddelde, argeloze forumbezoeker
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
@JW ik ben het helemaal met je eens. Daarom heb ik in "mijn" overzicht ook onderscheid gemaakt in de data die nu op de VDO Dayton site staat (m.i. staat dit duidelijk aangegeven) en de informatie over de data die door Navteq geleverd wordt. Het enige probleem met dit bestand is dat het uploaden naar de server niet lukt (zodat het bij de post gezet kan worden).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik heb het overzicht van WS wat uitgebreid en bijgewerkt. Zo is goed te zien wat de verschillen tussen TeleAtlas en Navteq op papier zijn.
Op het eerste plaatje kun je zien hoeveel procent van de wegen gedekt wordt door TeleAtlas en Navteq. Deze gegevens zijn door hen zelf opgegeven. Ook staat aangegeven over welke database we het hier hebben.
Op het tweede plaatje kun je zien hoeveel procent van de bevolking gedekt wordt door TeleAtlas en Navteq. Deze gegevens zijn ook door hen zelf opgegeven. Ook hier staat aangegeven over welke database we het hier hebben. verder staat op het tweede plaatje ook nog wat extra informatie over de databases.
Mochten er foutjes in staan of heb je nog aanvullingen: laat het me dan maar weten.
Nogmaals: kijk goed over welke database het gaat in de plaatjes. Deze database hoeft dus niet op jouw CD te staan, maar het zijn wel de meest actuele gegevens (voor zover voor mij beschikbaar)!
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. ik zal proberen dit overzicht zo actueel mogelijk te houden.
P.p.s. deze versie is van 15-08-2004.
Op het eerste plaatje kun je zien hoeveel procent van de wegen gedekt wordt door TeleAtlas en Navteq. Deze gegevens zijn door hen zelf opgegeven. Ook staat aangegeven over welke database we het hier hebben.
Op het tweede plaatje kun je zien hoeveel procent van de bevolking gedekt wordt door TeleAtlas en Navteq. Deze gegevens zijn ook door hen zelf opgegeven. Ook hier staat aangegeven over welke database we het hier hebben. verder staat op het tweede plaatje ook nog wat extra informatie over de databases.
Mochten er foutjes in staan of heb je nog aanvullingen: laat het me dan maar weten.
Nogmaals: kijk goed over welke database het gaat in de plaatjes. Deze database hoeft dus niet op jouw CD te staan, maar het zijn wel de meest actuele gegevens (voor zover voor mij beschikbaar)!
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. ik zal proberen dit overzicht zo actueel mogelijk te houden.
P.p.s. deze versie is van 15-08-2004.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo JW, Toho_NL
Wanneer een dergelijke tabel up to date gehouden kan worden zou dit een hulpmiddel kunnen zijn voor de gebruikers van bv C-IQ om te bepalen van welke leverancier je een bepaald content wilt vrij schakelen.
Stel je gaat naar Frankrijk op vakantie en je hebt alleen C-IQ benelux NavteQ, aan de hand van een dergelijke tabel heb je dan een leidraad voor het vrij schakelen van Teleatlas of Navteq.
Gebruikers van andere systemen dan VDO en die ook keuze hebben uit meerdere leveranciers zou ik de raad willen geven eerst uit te zoeken hoe het zit met de dekking tussen die leverancier's.
met vriendelijke groet
Willem
Het doel van de tabel is een indruk te geven hoe de verhoudingen liggen ten opzichte van de twee belangrijkste leveranciers van door VDO verstrekte CD's en DVD's. (2004/01)JW schreef:Daarom opnieuw de vraag: wat is het doel van het publiceren hier, en als dat dan al wel gedaan wordt zet er dan een waarschuwing bij zodat de argeloze forumlezer niet op het verkeerde been komt te staan.
Wanneer een dergelijke tabel up to date gehouden kan worden zou dit een hulpmiddel kunnen zijn voor de gebruikers van bv C-IQ om te bepalen van welke leverancier je een bepaald content wilt vrij schakelen.
Stel je gaat naar Frankrijk op vakantie en je hebt alleen C-IQ benelux NavteQ, aan de hand van een dergelijke tabel heb je dan een leidraad voor het vrij schakelen van Teleatlas of Navteq.
Gebruikers van andere systemen dan VDO en die ook keuze hebben uit meerdere leveranciers zou ik de raad willen geven eerst uit te zoeken hoe het zit met de dekking tussen die leverancier's.
Ik ben het met je eens dat TA meer fouten bevat dan de Navteq, echter als je bv naar de Frankrijk DVD 2004/01 van Navteq kijkt zie je toch een groot verschil in de dekking ten opzichte van TA, en dan heb ik toch liever een foutje dan helemaal geen begeleiding.Toho_NL schreef:Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...
met vriendelijke groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Hoi WS,
Ik ben het met je eens en ben dan ook voornemens om het overzicht up to date te houden. Nu even wachten totdat de plaatjes bij de berichten worden geplaatst (het is reeds geupload naar de server).
Groetjes,
Toho_NL.
Ik ben het met je eens en ben dan ook voornemens om het overzicht up to date te houden. Nu even wachten totdat de plaatjes bij de berichten worden geplaatst (het is reeds geupload naar de server).
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo Toho_NL,Toho_NL schreef:Hoi WS,
Ik ben het met je eens en ben dan ook voornemens om het overzicht up to date te houden. Nu even wachten totdat de plaatjes bij de berichten worden geplaatst (het is reeds geupload naar de server).
Groetjes,
Toho_NL.
Onderstaand vast de gegevens van C-IQ systemen 2004/02.
Zoals je ziet zit daar nogal wat verschil tussen de Navteq gegevens en die van C-IQ
De gegevens komen van de CI-Q site
Groetjes Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ WS
Hallo Willem,
Je schreef:
In een ander draadje over Systeem op hol schreef ik:
Op het duitse forum las ik het verhaal dat de achtergrond zou zijn dat TeleAtlas veel kaarten maakt op basis van (lucht)cartografie, en dat dan zó overneemt. Navteq doet dat niet, en checkt alles alvorens het op de kaart te zetten. En als ze dat (nog) niet gedaan hebben schrijven ze dat expliciet op de site en de CD, zoals dat in Skandinavië recentelijk speelde.
Ik kan me ze niet zo 1-2-3- bedenken, in elk geval niet bij de grotere merken als Blaupunkt en Becker. Bij die laatste is er even een dubbele leverancier geweest, maar daar is TeleAtlas inmiddels weer van het toneel verdwenen.
Groet,
JW
Hallo Willem,
Je schreef:
En daar zit nou juist het gekke in het verhaal.Stel je gaat naar Frankrijk op vakantie en je hebt alleen C-IQ benelux NavteQ, aan de hand van een dergelijke tabel heb je dan een leidraad voor het vrij schakelen van Teleatlas of Navteq.
Ik ben het met je eens dat TA meer fouten bevat dan de Navteq, echter als je bv naar de Frankrijk DVD 2004/01 van Navteq kijkt zie je toch een groot verschil in de dekking ten opzichte van TA, en dan heb ik toch liever een foutje dan helemaal geen begeleiding.Toho_NL schreef:
Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...
In een ander draadje over Systeem op hol schreef ik:
Mede om die reden geef ik er dan de voorkeur aan de Navteq te gebruiken. Voorts is m'n ervaring met de franse Navteq dat er verbazingwekkend veel kleine weggetjes op staan. Op de zeer gedetailleerde kaart kijkend blijken dat dan C (Communal) weggetjes te zijn, die zelfs vaak ontbreken op de Michelin's 1:200.000.JW schreef:Hallo Margriet,
........
Dat verhaal van ontbrekende kaartgegevens in Frankrijk, en dat jouw problemen daardoor veroorzaakt zouden zijn kan ik met mijn ervaringen NIET onderschrijven. Ik heb welliswaar altijd de Navteq voor Frankrijk gebruikt, maar vanaf de eerste keer dat ik daar reed met de Navteq F 2000/1, en later met de 2002/2 heb ik NOOIT dergelijke ervaringen gehad. Is de TeleAtlas dan werkelijk zóveel minder dan de Navteq?
Al met al zou je dus nu met de Navteq dit probleem niet meer mogen krijgen, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
Op het duitse forum las ik het verhaal dat de achtergrond zou zijn dat TeleAtlas veel kaarten maakt op basis van (lucht)cartografie, en dat dan zó overneemt. Navteq doet dat niet, en checkt alles alvorens het op de kaart te zetten. En als ze dat (nog) niet gedaan hebben schrijven ze dat expliciet op de site en de CD, zoals dat in Skandinavië recentelijk speelde.
Zijn er eigenlijk buiten VDO systemen die met beide kaarten om kunnen gaan?Gebruikers van andere systemen dan VDO en die ook keuze hebben uit meerdere leveranciers zou ik de raad willen geven eerst uit te zoeken hoe het zit met de dekking tussen die leverancier's.
Ik kan me ze niet zo 1-2-3- bedenken, in elk geval niet bij de grotere merken als Blaupunkt en Becker. Bij die laatste is er even een dubbele leverancier geweest, maar daar is TeleAtlas inmiddels weer van het toneel verdwenen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Je hebt inderdaad gelijk. Daarom heb ik in "mijn" overzicht gekozen voor VDO Dayton 2003-02 van TeleAltas (nieuwere gegevens heb ik niet) en bij Navteq voor de database van Q1 2004 (nieuwere gegevens heb ik niet). Zodra de gegevens van VDO Dayton 2004-01 bekend zijn zal ik deze er ook in zetten.WS schreef:Onderstaand vast de gegevens van C-IQ systemen 2004/02.
Zoals je ziet zit daar nogal wat verschil tussen de Navteq gegevens en die van C-IQ
De gegevens komen van de CI-Q site
Groetjes Willem
Waar heb jij de gegevens die je noemt vandaan? Kan ik die ook zien (zonder dat ik een C-IQ account heb)? De gegevens die ik van Navteq noem komen rechtstreeks van Navteq af (stonden in een .pdf-file die op hun site staat). Dit is de meest recente door hen gepubliceerde data...
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo JW, Toho
Het verhaal van Margriet over de problemen met de navigatie kan ik eigenlijk niet zo goed plaatsen,
ik denk dat hier meer aan de hand is dan alleen fouten op het kaartmateriaal.
Ik heb vorig jaar een test gedaan door beide kaarten te activeren waaruit bleek dat TA inderdaad vaker de fout in ging dan NT. De fouten waren echter niet van dien aard dat het systeem op hol sloeg.
In de bijna vier jaar dat ik nu met de VDO navigatie navigeer heb ik het nog nooit voor mekaar gekregen om het systeem zo op hol te krijgen (en geloof me ik heb heel wat trucs geprobeerd)
Inmiddels in de nieuwe tabel van 2004/02 zie je dat navteq nu aan kop gaat wat betreft de digitalisatie voor Frankrijk.
de bedoeling van de tabel is alleen om te laten zien hoever het staat met de digitalisatie tussen beiden leveranciers.
Als je naar https://www.c-iq.nl/consumer/initShowro ... ravel=maps gaat en dan kiest voor
Wegenkaarten Europa en klikken op de leverancier (Europa + TMC/Teleatlas of Europa + TMC/Navteq) krijg je de info van dat product.
Met vriendelijke groet
Willem.
JW schreef:Hallo Margriet,
........
Dat verhaal van ontbrekende kaartgegevens in Frankrijk, en dat jouw problemen daardoor veroorzaakt zouden zijn kan ik met mijn ervaringen NIET onderschrijven. Ik heb welliswaar altijd de Navteq voor Frankrijk gebruikt, maar vanaf de eerste keer dat ik daar reed met de Navteq F 2000/1, en later met de 2002/2 heb ik NOOIT dergelijke ervaringen gehad. Is de TeleAtlas dan werkelijk zóveel minder dan de Navteq?
Al met al zou je dus nu met de Navteq dit probleem niet meer mogen krijgen, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
Het verhaal van Margriet over de problemen met de navigatie kan ik eigenlijk niet zo goed plaatsen,
ik denk dat hier meer aan de hand is dan alleen fouten op het kaartmateriaal.
Ik heb vorig jaar een test gedaan door beide kaarten te activeren waaruit bleek dat TA inderdaad vaker de fout in ging dan NT. De fouten waren echter niet van dien aard dat het systeem op hol sloeg.
In de bijna vier jaar dat ik nu met de VDO navigatie navigeer heb ik het nog nooit voor mekaar gekregen om het systeem zo op hol te krijgen (en geloof me ik heb heel wat trucs geprobeerd)
Inmiddels in de nieuwe tabel van 2004/02 zie je dat navteq nu aan kop gaat wat betreft de digitalisatie voor Frankrijk.
de bedoeling van de tabel is alleen om te laten zien hoever het staat met de digitalisatie tussen beiden leveranciers.
ook als je geen CI-Q account hebt kun je de info op vragenToho_NL schreef:Waar heb jij de gegevens die je noemt vandaan? Kan ik die ook zien (zonder dat ik een C-IQ account heb)? De gegevens die ik van Navteq noem komen rechtstreeks van Navteq af (stonden in een .pdf-file die op hun site staat). Dit is de meest recente door hen gepubliceerde data...
Als je naar https://www.c-iq.nl/consumer/initShowro ... ravel=maps gaat en dan kiest voor
Wegenkaarten Europa en klikken op de leverancier (Europa + TMC/Teleatlas of Europa + TMC/Navteq) krijg je de info van dat product.
Met vriendelijke groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ok, dus misschien een goed idee om een onderscheid te maken tussen de C-IQ data (die nu dus niet in mijn overzicht staat) en de NON C-IQ data (die gedeeltelijk van hunzelf komt en gedeeltelijk van VDO komt). De laatste staat dus wel in mijn overzicht. Wat mijn bedoeling eigenlijk was is niet de huidige stand van zaken op de huidige CD's / DVD's (deze is per leverancier verschillend), maar de gegevens te gebruiken van de leveranciers zelf (dus wat er nu in hun database staat). Daarom heb ik dat bij Navteq ook zo gedaan. Bij TeleAltas is dat wat lastiger, maar niet geheel onmogelijk . Ik zal binnenkort dan ook een bijgewerkte versie maken met daarin de meest actuele versie van TeleAltas erbij (van de 2004 / 2005 release). Zo is het overzicht wat "eerlijker".
Wat denk jij?
Groetjes,
Toho_NL.
Wat denk jij?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Mijn ervaring in Frankrijk: de TeleAtlas CD heeft meer plaatsen "volledig" gedigitaliseerd. Er zijn meer straatnamen te selecteren en er zijn meer POI's. Dit is allemaal een pré voor TeleAtlas. Echter, omdat er, in mijn ogen té vaak, een weggetje niet helemaal correct ligt of er een klein weggetje ontbreekt is de routebegeleiding ook vaak niet goed. Het is dan een keuze die je moet maken: of je koopt een product met kwantiteit (dus veel wegen en dorpen, maar de begeleiding gaat regelmatig in de fout) of je koopt een product met kwaliteit (dus een product met (nog) minder wegen en dorpen, maar daar waar het gedigitaliseerd is gaat het minder vaak fout). Ik heb dus voor het laatste gekozen en dan kies je dus automatisch voor Navteq. Mede dankzij het feit dat Navteq volop aan de weg timmert in Frankrijk (natuurlijk niet letterlijk, want dan komt er steeds meer kilometers aan weg bij ) kies ik dus voor Navteq. Per product wordt het steeds beter (de Alpen zijn bijvoorbeeld al vele malen beter dan enkele jaren geleden). Dit laatste geldt natuurlijk ook voor TeleAltas, maar de relatieve verbeteringen zijn bij Navteq groter.
Nu kun je natuurlijk tegen de laatste redenering inbrengen dat als er veel verbeterd wordt er nu dus veel fout is. Dat zie ik echter anders. Ik bedoel namelijk dat de nu gedigitaliseerde gebieden al redelijk goed zijn en er steeds meer nieuwe gedigitaliseerde gebieden bij komen (en die zijn dan ook goed).
Dan nog een laatste waarom ik voor de Navteq CD's kies: als ik een fout (of meerdere) ontdek en die instuur dan krijg ik tenminste feedback. Dit laatste weegt ook best zwaar. Ik betaal een heleboel geld voor een CD en dan wil ik ook "gewaardeerd worden" als klant. Ik neem de moeite om het bedrijf aan een beter product te helpen door foutmeldingen door te geven (de fouten op te schrijven) en dan vind ik dat het minste wat ze kunnen doen is hier actieve waardering voor hebben. En dit doet TeleAtlas naar mijn mening te weinig....
Tot zover mijn pleidooi (weer een voldoende voor het vak Nederlands ). Ik wil dus eigenlijk zeggen: cijfers alleen zeggen niet alles (en natuurlijk dat ik de CD's van Navteq beter vind (maar dat is alom bekend ))...
Groetjes,
Toho_NL.
Nu kun je natuurlijk tegen de laatste redenering inbrengen dat als er veel verbeterd wordt er nu dus veel fout is. Dat zie ik echter anders. Ik bedoel namelijk dat de nu gedigitaliseerde gebieden al redelijk goed zijn en er steeds meer nieuwe gedigitaliseerde gebieden bij komen (en die zijn dan ook goed).
Dan nog een laatste waarom ik voor de Navteq CD's kies: als ik een fout (of meerdere) ontdek en die instuur dan krijg ik tenminste feedback. Dit laatste weegt ook best zwaar. Ik betaal een heleboel geld voor een CD en dan wil ik ook "gewaardeerd worden" als klant. Ik neem de moeite om het bedrijf aan een beter product te helpen door foutmeldingen door te geven (de fouten op te schrijven) en dan vind ik dat het minste wat ze kunnen doen is hier actieve waardering voor hebben. En dit doet TeleAtlas naar mijn mening te weinig....
Tot zover mijn pleidooi (weer een voldoende voor het vak Nederlands ). Ik wil dus eigenlijk zeggen: cijfers alleen zeggen niet alles (en natuurlijk dat ik de CD's van Navteq beter vind (maar dat is alom bekend ))...
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik heb laatst weer eens de mogelijkheid gehad om even een CD van TeleAtlas te proberen (Benelux CD). Heb hem 1 dag gebruikt en er meteen weer uit gehaald! Zeer veel, in mijn ogen té veel, onlogische situaties en vreemde begeleiding. Dit vind ik toch een van de belangrijkste dingen op het gebied van navigatie. Natuurlijk is ook de stratendatabase belangrijk (dat je een straatnaam kan selecteren enzo), maar daar merk ik niet echt een groot verschil. Natuurlijk zijn er altijd straten te noemen die Navteq wel heeft en TeleAtlas niet (of andersom), maar om nou te zeggen dat er een enorm groot verschil in de dekking is (ik heb het hier dus nog steeds over de Benelux).....
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
ik twijfel nog.... heb voor Navteq gekozen maar ik vind de routekeuze van Teleatlas vaak beter te begrijpen. Als ik met Navteq een snelle route plan en doe vervolgens dezelfde route met Teleatlas is die van Teleatlas vaak korter. In Nieuwegein als je dan bv de A2 op moet richting Amsterdam stuurt Teleatlas je direct de A2 op terwijl Navteq een omweg neemt en een andere oprit kiest die 2KM verder weg is.... VREEMD!! Ik twijfel te erg..... iedereen roept maar steeds Navteq dit en dat, maar is het nou daadwerkelijk echt zoveel beter?.... ik weet het niet en ben er nog niet uit. Heb overigens van beide de versie 0'4/'05.
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Q.V.Quadrifoglio Verde schreef:ik twijfel nog.... heb voor Navteq gekozen maar ik vind de routekeuze van Teleatlas vaak beter te begrijpen. Als ik met Navteq een snelle route plan en doe vervolgens dezelfde route met Teleatlas is die van Teleatlas vaak korter. In Nieuwegein als je dan bv de A2 op moet richting Amsterdam stuurt Teleatlas je direct de A2 op terwijl Navteq een omweg neemt en een andere oprit kiest die 2KM verder weg is.... VREEMD!! Ik twijfel te erg..... iedereen roept maar steeds Navteq dit en dat, maar is het nou daadwerkelijk echt zoveel beter?.... ik weet het niet en ben er nog niet uit. Heb overigens van beide de versie 0'4/'05.
Daar ben ik heel benieuwd naar, waar je dat in Nieuwegein hebt.
Als ik met mijn Navteq 2004/2 DVD vanaf het Centrum naar de A2 ga wordt ik via de Zuidstedeweg langs Mercure naar de A2 geleid, via de nieuwe oprit richtng Asd. Dat deed de 2004/1 ook zo, terwijl de TA 2004/2 nog de niet meer bestaande lus naar de A2 wil nemen.
Ook vanaf een wat noordelijk uitgangspunt wordt deze oprit gepakt, dan via de Batauweg.
Ik ben dus benieuwd waar dat bij jou "misgaat", laat even weten, ik zal dan zien wat mijn Navteq DVD daarmee doet in de MS 5500. Want ook dat kan nog uitmaken zoals we zo langzamerhand ervaren hebben.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Wat je zegt klopt, maar beide versies NT '04/'05 en TA '04/'05 geven nu aan dat je "rechtsaf" de A2 op moet bij het MC hotel "de nieuwe lus", en dat klopt. Het was met de '04 versies nog sla "linksaf om de A2 op te gaan". Dit is nu dus verholpen. Wat ik bedoelde was als ik vanuit de Hagedisweide naar amsterdam wil kiest NT de "nieuwe oprit" bij het MC hotel om de snelweg op te gaan, terwijl als ik dan TA er in doe deze gewoon via "kanaaleiland" bij de Shell daar de A2 op gaat, wat ook een stuk korter is vanaf de hagedisweide. De totale afstand is bij NT dan 2 km langer dan bij TA, plus nog eens dat het een stuk sneller is gelijk bij de Shell de snelweg op te gaan dan eerst heel Nieuwegein door te rijden tot ik bij het MC hotel ben.
Begrijp je het nog een beetje?
Als N'geiner vast wel!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo QV,
Ik kan je verhaal prima volgen, en ga het eens uitproberen met mijn 5500 en de NT DVD. Wellicht kan ik ontdekken wanneer 'ie de MC kant kiest dan wel de A12 oprit. Zal wel ergens in de buurt van de Nedereindseweg liggen verwacht ik. Zelf zou ik ten zuiden daarvan ook via de Batauweg en MC rijden, en niet via de AC Verhoefweg naar de A12 gaan.
Wordt vervolgd dus
Groet,
JW
Ik kan je verhaal prima volgen, en ga het eens uitproberen met mijn 5500 en de NT DVD. Wellicht kan ik ontdekken wanneer 'ie de MC kant kiest dan wel de A12 oprit. Zal wel ergens in de buurt van de Nedereindseweg liggen verwacht ik. Zelf zou ik ten zuiden daarvan ook via de Batauweg en MC rijden, en niet via de AC Verhoefweg naar de A12 gaan.
Wordt vervolgd dus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Ben benieuwd, dan moet je maar eens naar hagedisweide 7 rijden en dan kijken welke kant hij je op gaat sturen.
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
JW,
Ben gister nog eens gaan testen en wat blijkt nu; zelfs als ik vanaf de kant van Galecop/Zigeunerkamp kom en bij de kruising sta (zodat ik schuin links tegenover mij de Shell zie), als ik dan "Amsterdam" invoer zou hij mij toch zéker naar links moeten sturen waar ik gelijk via de A12 de A2 op kan richting Amsterdam, maar helaas NT denkt nogsteeds vanaf dit punt dat "rechtsaf via de AC-Verhoefweg richting MC-Hotel sneller is!! BELACHELIJK gewoon!! Bij Teleatlas heb ik dit probleem niet, zelfs niet vanaf de hagedisweide gewoon. Ik ben NT nu eigenlik best zat aan het worden, je gaat toch niet om rijden in je eigen woonplaats?... Ik woon er al 27 jaar dus ken daar echt wel de snelste weg. Dat hij zelfs op het kruispunt bij de Shell voor de oprit bij het MC-Hotel kiest is mij een raadsel.
Groetjes een Teleatlas fan
Ben gister nog eens gaan testen en wat blijkt nu; zelfs als ik vanaf de kant van Galecop/Zigeunerkamp kom en bij de kruising sta (zodat ik schuin links tegenover mij de Shell zie), als ik dan "Amsterdam" invoer zou hij mij toch zéker naar links moeten sturen waar ik gelijk via de A12 de A2 op kan richting Amsterdam, maar helaas NT denkt nogsteeds vanaf dit punt dat "rechtsaf via de AC-Verhoefweg richting MC-Hotel sneller is!! BELACHELIJK gewoon!! Bij Teleatlas heb ik dit probleem niet, zelfs niet vanaf de hagedisweide gewoon. Ik ben NT nu eigenlik best zat aan het worden, je gaat toch niet om rijden in je eigen woonplaats?... Ik woon er al 27 jaar dus ken daar echt wel de snelste weg. Dat hij zelfs op het kruispunt bij de Shell voor de oprit bij het MC-Hotel kiest is mij een raadsel.
Groetjes een Teleatlas fan
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Heb je dit al eens aan Navteq gemeld? En zo ja, wat was hun antwoord? Lijkt me inderdaad dat dit totaal niet logisch is (ken de situatie niet, maar zo te lezen is het totaal onlogisch). Het lijkt mij ook dat als Navteq de situatie nabootst dat ze dan tot de conclusie moeten komen dat e.e.a. niet geheel correct is en ze het wellicht aanpassen. Heb je het al eens aan hen voorgelegd?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wacht nou even af totdat ik dit met mijn systeem uitgeprobeerd heb. Ik acht het zeer wel mogelijk dat dit (mede) systeem en dus besturingsSW bepaald is.Toho_NL schreef:Heb je dit al eens aan Navteq gemeld? En zo ja, wat was hun antwoord? Lijkt me inderdaad dat dit totaal niet logisch is (ken de situatie niet, maar zo te lezen is het totaal onlogisch). Het lijkt mij ook dat als Navteq de situatie nabootst dat ze dan tot de conclusie moeten komen dat e.e.a. niet geheel correct is en ze het wellicht aanpassen. Heb je het al eens aan hen voorgelegd?
Groetjes,
Toho_NL.
Daarover heeft Navteq ook al een paar keer geschreven.
Overigens bij deze de vraag aan QV met welk systeem hij ook al weer rijdt, en welke SW daar inzit. Ik kan het niet zo snel meer vinden...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Hoi JW,
Helemaal gelijk in. Eerst inderdaad ff afwachten hoe het zit met jouw systeem. Ik ging er eigenlijk vanuit dat QV ook een MS5500 had, maar waarom zou jij dan moeten testen?? Mijn fout dus. Ben benieuwd of jij een andere route krijgt. Dan hebben we meteen een praktijkvoorbeeld voor de verschillende routeberekening i.c.m. andere systemen .
Groetjes,
Toho_NL.
Helemaal gelijk in. Eerst inderdaad ff afwachten hoe het zit met jouw systeem. Ik ging er eigenlijk vanuit dat QV ook een MS5500 had, maar waarom zou jij dan moeten testen?? Mijn fout dus. Ben benieuwd of jij een andere route krijgt. Dan hebben we meteen een praktijkvoorbeeld voor de verschillende routeberekening i.c.m. andere systemen .
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |