PC5200 herkent database niet meer?

mvos
New Member
New Member

PC5200 herkent database niet meer?

Bericht door mvos »

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een Peugeot 407SW met een pc5200 systeem. Ruim een half jaar geen probleem en sinds een week ongeveer wil hij de database niet meer herkennen. In het begin een keer een weigering, maar de laatste twee dagen start de database dus echt niet meer op. Via het menu de database selecteren is ook geen optie en het verwisselen van slot bleek ook geen hulp. Hij geeft in het menu wel aan dat de database teleatlas te selecteren valt maar hij pakt hem dan toch weer niet. Wie weet raad :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Misschien is de SD kaart wel defect, probeer een andere om te kijken of dat het probleem is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
307
Junior Member
Junior Member

Bericht door 307 »

Software update ?

Wat is de huidige versie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou me wel drie keer bedenken alvorens een softwareupdate uit te voeren als je niet eens weet wat de oorzaak is van het niet lezen van de SD kaart. Hij heeft het met de huidige software steeds goed gedaan.
Bovendien dient de update ook vanaf de SD kaart te worden uitgevoerd met onzeker resultaat als de hardware inderdaad een defect vetoont. De enige juiste manier is om de spanning er volledig en gedurende enige tijd vanaf te halen. Daarna weer aansluiten.

Dus wees zeer terughoudend met dit soort goed bedoelde maar naar mijn smaak verkeerde adviezen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
307
Junior Member
Junior Member

Bericht door 307 »

@ Gerritje,

Dank voor je bijdrage .

Software update's worden vaak/regelmatig als eerste geadviseerd, ja zelfs door de techn.dienst van VDO, maar goed, een harde reset zoals jij bedoeld kan natuurlijk geen kwaad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Software update's worden vaak/regelmatig als eerste geadviseerd, ja zelfs door de techn.dienst van VDO
Dat bewijst eens te meer dat er aan de telefoon vaak heel slecht onderlegde medewerkers zitten!

En ik adviseer helemaal geen harde reset maar om de spanning er af te halen, dat verschilt nogal!
Ik krijg de indruk dat je (nog) niet helemaal op de hoogte bent van de 5200 :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
307
Junior Member
Junior Member

Bericht door 307 »

Laten we wel on topic blijven :wink:

Zoals al eerder ergens gemeld, willen we wel weten hoe het probleem van mvos opgelost is/wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvos
New Member
New Member

Goede adviezen

Bericht door mvos »

Iedereen natuurlijk bedankt natuurlijk voor zijn goede adviezen. Ik heb VDO gevraagd wat zij er mee aankunnen. Zij komen ook met het advies de spanning er voor minstens 20 minuten af te gooien. Mocht dat niet werken dan of langs te komen in Badhoevendorp of alles op te sturen naar hun adres.
De 5200 is als actie meegeleverd op mijn 407SW en door de dealer ook ingebouwd. Om nu verder geen problemen te krijgen met garantie of mijn eigen onkunde heb ik morgenochtend een afspraak met de dealer zodat zij er ook even naar kunnen kijken. Ik hou jullie op de hoogte. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Waar ik benieuwd naar ben is of er al getest is met een ander sd kaartje. Misschien wordt er een hele heisa gemaakt om een 5200 probleem wat er wellicht niet is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvos
New Member
New Member

Bericht door mvos »

Tja, de heren bij Peugeot hebben alles nagekeken (ze hebben ook bepaalde codes om dieper in het systeem te kijken?). Het zal inderdaad wel aan de kaart liggen want als zij een nieuwe kaart van de plank pakken dan werkt het systeem weer. Vol goede moed aan de slag want een copy van cd naar sd mag toch niet zo moeilijk zijn. Helaas toch niet helemaal zo simpel. Zowel bij de eigen meegeleverde sd als een nieuwe andere sd is een copy niet zomaar mogelijk. De computer experts weten vervolgens te melden dat e.e.a. te maken heeft met het formatteren van de sd kaart (hierover is in het verleden als eens een topic gevuld). Veel gezwoeg later alsnog gelukt en het systeem werkt weer, ik heb weer een kaart in de auto. Helaas bij een aantal maal testen vandaag toch weer twee keer de melding gehad dat er geen database aanwezig was en dus geen kaart beschikbaar. Het vervolgens even "uitklikken" van de kaart en weer erin stoppen levert weer gelijk een kaart op. Al met al is een copy van de eigen vdo cd naar vdo sd een waardeloos gedoe en ben ik uiteindelijk over de uitkomst nog niet helemaal tevreden. Ben dan ook benieuwd hoe dit verder gaat. :? :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wat hierbij kennelijk gemakshalve wordt vergeten is dat de problemen met installatie best eens aan de kaartlezer van de computer kunnen liggen> Overigens staat de complete software met installatieprogramma op een DVD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvos
New Member
New Member

Bericht door mvos »

Je hebt gelijk het is een DVD. De DVD en de sd zijn op twee systemen gedraaid en op beide systemen ontstonden dezelfde problemen. Voorlopig ben ik weer in het bezit van een sd met een kaart. We zien hoe het verder loopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tux1971
Starting Member
Starting Member

Bericht door tux1971 »

@mvos:

Sinds een week heb ik in mijn BMW 3-serie E91 plots hetzelfde probleem!
80.000 km was alles okay, nu vind de PC5200 (met actueelste SW) steeds na een nacht stil staan de database niet meer. Vreemd.

De workaround: SD kaart er even uit trekken en weer terug duwen.
Geen zin dat tot in lengte van dagen te doen...

Wat denken jullie: een plotseling defekt van de PC5200 of eerder van de SD-kaart?

Groet

Hans
[color=green]My toys: Car BMW E91 & Navigation MS5200 with MM5300 (5.8'') & Handsfree Parrot 3200 LS Color
[/color]
[color=blue]Life is too short to drive a mercedes! ;-)[/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Er zijn meerdere gevallen bekend van een slecht functionerend SD-kaart slot. Niet alleen in de 5200 maar in z'n algemeenheid bij apparatuur die hiervan gebruik maakt.
Alternatief is het andere slot gebruiken maar dat is wellicht alleen uitstel van executie.
Ik zou het op garantie van VDO laten aankomen temeer dar er op de door VDO gebruikte Sandisk SD kaarten levenslange garantie zit. Die gaan echt niet kapot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Zoals al eerder gezegd, probeer een andere sd kaart. Valt evt ook onder garantie!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Er zijn meerdere gevallen bekend van een slecht functionerend SD-kaart slot. Niet alleen in de 5200 maar in z'n algemeenheid bij apparatuur die hiervan gebruik maakt.
Alternatief is het andere slot gebruiken maar dat is wellicht alleen uitstel van executie.
Ik zou het op garantie van VDO laten aankomen temeer dar er op de door VDO gebruikte Sandisk SD kaarten levenslange garantie zit. Die gaan echt niet kapot.
"Nooit" bestaat niet, ook hiermee niet.
Sandisk geeft een lange garantie, in de wetenschap dat er maar weinig mensen gebruik van zullen maken omdat ze inderdaad weinig kapot gaan. Maar nooit...
Ik had het recentelijk met een nieuwe 1GB Dane-elec CF, daar zit 99 mnd garantie op. Binnen twee weken gaf die problemen en dus is 'ie zonder morren omgewisseld.
Het komt dus voor :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Het komt zeker voor, mijn eerste originele SD was ook kaduuk, uiteraard dacht men eerst dat het aan de computer lag ( ik had 1 van de eerste pc5200's), die eerst vervangen, oude SD erin en weer problemen, SD gewisseld en klaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik hoor er van op maar kan niets anders dan het geloven. :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Tja, door schade en schande wordt je wijs zeggen ze, ik weet haast zeker dat de sd kaart ook hier het probleem is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvos
New Member
New Member

Een nieuwe SD wil zeker wel eens helpen

Bericht door mvos »

Sinds de problemen met mijn SD heb ik twee nieuwe SD in de beide slots gedaan met hierop NT&TA-2007/2008. De TA heeft nog één keer geweigerd. Ik maak meestal gebruik van de NT en tot nu toe hier nog geen klachten mee gehad. Dus zover enkele weken zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tux1971
Starting Member
Starting Member

Bericht door tux1971 »

Ja, ik heb net een nieuw SD-kaartje geprobeerd! Ook een (nieuwe) 2 GB SD-Card, merk Panasonic.
Al het materiaal van DVD overgezet (TA 2006/07) en direct de auto in.

Een heerlijk moment om te zien dat hij de datenbank weer herkent !!

Echter na de eerste succesvolle rit, zojuist de tweede rit..... en jawel hij vindt de datenbank weer NIET.

Mijn momentele conclusie is dat de PC5200 danwel zijn SD-slots data op de SD-card corrupt maken danwel de slots zelf defekt zijn.
[color=green]My toys: Car BMW E91 & Navigation MS5200 with MM5300 (5.8'') & Handsfree Parrot 3200 LS Color
[/color]
[color=blue]Life is too short to drive a mercedes! ;-)[/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Beter is een sandisk te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Gerritje schreef:Er zijn meerdere gevallen bekend van een slecht functionerend SD-kaart slot. Niet alleen in de 5200 maar in z'n algemeenheid bij apparatuur die hiervan gebruik maakt.
Of toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member

Bericht door LvR »

Zou een beetje contactspray niet een oplossing kunnen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De problemen die worden beschreven zijn van mechanische aard met de contactveertjes die zijdelings verplaatst zouden worden tijdens het vastklikken. Sommige camera's schijnen ook de dupe te zijn van productieprobleempjes bijv de Pentax K100D en de Megxon M550. Sommige laptops/notebooks dezelfde euvels evenals een aantal populaire cardreaders van Sitecom en Sweex

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • de MFD1 herkent geen CD meer in het menu
    door Edwinvanz » 08 jan 2021 09:04 » in V.A.G
    Reacties: 1