In de nacht van zondag op maandag is mijn Passat die vóór mijn huis op mijn eigen pad stond , opengebroken: slot vernield, mijn Pioneer radio/cd speler, mijn <3 maanden oude navigatiemonitor (met die speciale, aan de monitorkabel, gemonteerde 14 polige stekker )AB's en zelfs het monitortasje eruit gehaald MAAARRR de pc5200 hebben ze niet kunnen vinden

Ik haal ALTIJD alles eruit, behalve die nacht dan; was te druk geweest met de vakantievoorbereiding van de auto. Trouwens in mijn dorp gebeurt nooit(?) iets; heb ook wel eens 's nachts de sleutel in de buitendeur laten zitten; kon hier allemaal. Later blijkt dat er diezelfde nacht een golf van auto/woninginbraken in mijn dorp heeft plaatsgevonden; zelfs de kerk is niet ontzien. Moet een groep zijn geweest (uit het oostblok?), anders konden die hufters in zo'n korte tijd niet overal toeslaan; zijn gewoon huis aan huis langs gegaan(!); een ingedut dorp is een gemakkelijke prooi voor ze.
Man,man, wat een ergernis; begin nu pas weer wat tot rust te komen. Ze hebben er in ieder geval wel voor gezorgd dat mijn lol er voorlopig(?) goed vanaf is; heb mijn vakantie danook tot nader order uitgesteld. Nieuw systeemslot bestellen duurt trouwens minstens een week. En dan al die administratieve rompslomp

Niet alleen mijn spullen (en die van anderen ) zijn verdwenen, maar ook de Gemütlichkeit in dit dorp heeft een grote klap gehad. Voordeel is misschien wel dat iedereen weer eens goed wakker is geschut, dat hier e.e.a OOK kan gebeuren.
Nu maar hopen dat de verzekering de schade snel (en naar volle tevredenheid) afhandelt en de boel weer in zijn oude glorie hersteld kan worden/wordt.
.......Moest dit even kwijt........