Leuk forum hier, al veel zitten opzoeken en lezen
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een MS 5200 pro, zelf geinstalleerd, ik zal wel een foto's posten.
Even een paar vragen echter,
1) de TMC ontvangst is precies niet echt goed, ik kan alleen 4FM ontvangen in belgie, terwijl normaal radio 2 ook TMC zou uitzenden... misschien dat een belgische collega hier iets meer van weet waarom dit is?
2) is er al een manier om vaste flitspalen als POI bij te voegen? zo ja ergens een procedure? zo nee, dan zet ik er mij wel eens aan om dit te doen. (maar waarom het warm water opnieuw uitvinden natuurlijk...)
thanks,
Andy
Sinds gisteren in bezit van MS 5200 pro
-
- Starting Member
Sinds gisteren in bezit van MS 5200 pro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
In België is Radio2/TIC-VL uitstekend te ontvangen, zo weet ik uit eigen ervaring. En die geeft zeer goede TMC
Waarom dat bij jou niet lukt zal te maken hebben met viewtopic.php?p=62379#62379
Groet,
JW
Waarom dat bij jou niet lukt zal te maken hebben met viewtopic.php?p=62379#62379
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Nu heb je hem nog maar net en daar heb ik best begrip voor. Maar waarom wil je vaste flitspalen als POI toevoegen terwijl deze al op de SD kaart staan?is er al een manier om vaste flitspalen als POI bij te voegen? zo ja ergens een procedure? zo nee, dan zet ik er mij wel eens aan om dit te doen. (maar waarom het warm water opnieuw uitvinden natuurlijk...)
Ga naar instellingen-infopunten en klik daar flitsinfo aan voor ieder land waar je gewaarschuwd wilt worden en zet ook "alerts" aan als je niet alleen een Pop-up maar ook geluid wilt bij de nadering van een paal!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
raar genoeg kan ik die optie nergens vinden? Hoe up to date is deze info dan...?Gerritje schreef:Nu heb je hem nog maar net en daar heb ik best begrip voor. Maar waarom wil je vaste flitspalen als POI toevoegen terwijl deze al op de SD kaart staan?is er al een manier om vaste flitspalen als POI bij te voegen? zo ja ergens een procedure? zo nee, dan zet ik er mij wel eens aan om dit te doen. (maar waarom het warm water opnieuw uitvinden natuurlijk...)
Ga naar instellingen-infopunten en klik daar flitsinfo aan voor ieder land waar je gewaarschuwd wilt worden en zet ook "alerts" aan als je niet alleen een Pop-up maar ook geluid wilt bij de nadering van een paal!
Hide post links |
-
- Starting Member
ok... ben nog even gaan kijken en dit zit er inderdaad in... ik had er even over gekeken.
Is er een manier om dit te updaten? Of zit dit gewoon IN de kaart database?
Wel een leuk systeem die 5200...
Is er een manier om dit te updaten? Of zit dit gewoon IN de kaart database?
Wel een leuk systeem die 5200...
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik mag toch hopen dat je gewoon een keuze instellingen hebt in het hoofdmenu (gereedschapje)
Dat aanklikken en dan de rechterkolom, onderste keuze.
Als je dit niet hebt zou de keuze altijd nog grijs moeten zijn.
Heb je de keuze helemaal niet dan heb je een niet conforme computer/software of een andere computer dan je hier zegt!
Heb je de keuze helemaal niet dan heb je een niet conforme computer/software of een andere computer dan je hier zegt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
jaja ik heb het inderdaad heb het aangezet incl de alert, ik ben eens benieuwd wat het zal geven als ik naar huis rij...Gerritje schreef:Ik mag toch hopen dat je gewoon een keuze instellingen hebt in het hoofdmenu (gereedschapje)
onderaan is er nog een SPEAKER icoontje dat je aan en uit kan vinken ook, onderaan het lijstje van de landen is dit, enig idee wat dit is?
Hide post links |
-
- Senior Member
Met alle respect voor je enthousiasme maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een iets minder onstuimige benadering van inbouw, aanpassing en bediening tot een veel bevredigender resultaat zou kunnen leiden.
Hide post links |
-
- Starting Member
Gerritje schreef:Met alle respect voor je enthousiasme maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een iets minder onstuimige benadering van inbouw, aanpassing en bediening tot een veel bevredigender resultaat zou kunnen leiden.
Ja, dat is een typische reactie van een nederlander, no offence, mentaliteitsverschil tussen belgen en nederlanders.
Anyway, ik ben heel tevreden van het systeem, de plooitjes met de TMC strijk ik wel plat erna.
Toch bedankt voor de info
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb trouwens een BOSCH gps antenne aan de 5200 gehangen, ik had deze al een een tijd liggen en ze zag er echt wel degelijker (en tikkeltje groter) uit dan de bijgeleverde antenne, ik heb ze beide getest en met de BOSCH antenne had ik gemiddeld 2 satellieten meer dan moet de vdo antenne... toch bijna altijd 8-9 satellieten...
Hide post links |
-
- Senior Member
Groter wil niet zeggen beter, vaker oud design en om nu na een paar dagen gebruik te kunnen aantonen dat je gemiddeld 2 satellieten meer hebt zou alleen mogelijk zijn als je 2 stuks 5200 Pro met 2 verschillende antennes op dezelfde plaats op het zelfde moment vergelijkt over een heel lange waarnemingsperiode.
Vooralsnog houd ik het op zuiver toeval en waarschijnlijk te weinig inzicht in de principes van de GPS ontvangst
Vooralsnog houd ik het op zuiver toeval en waarschijnlijk te weinig inzicht in de principes van de GPS ontvangst
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 651
-
-
Any updates and maps for VDO VRM 6200 + PC 5200/40?
door Driver.Yo » 14 aug 2017 21:47 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 837
-