In navolging van dit bericht viewtopic.php?t=4156&highlight=4200 het volgende.
Op de afgelopen navigatiemeeting heb ik het systeem overgenomen.
Inderdaad reageerde de tuner nogals t r a a g g g. Aangezien het wel werkte èn als er eenmaal een zender gevonden was deze wel ten gehore werd gebracht was de conclusie in de genoemde topic.... de buffer wordt niet "gecleared" of de tuner moet vervangen worden.
Ik heb de tuner doorgemeten en deze geeft alle signalen en spanninkjes zoals dat hoort. Dus... de eprom zal dan wel "kaduuk" zijn.
Deze doorgemeten (makkelijk zo'n scoop) en alles signalen die er moeten zijn, waren er. Volgende conclusie: of de software is niet helemaal oke (flashen kan ik niet zelf) of er staat een bitje verkeerd. Dus de zaak moet "gereset" worden. De oplossing lag zo voor de hand dat ik er zelf niet zo een twee drie opkwam.
Zet de tuner op een ander band: MW LW of SW en zoek een paar zenders handmatig. Dan wordt automatisch de buffer gereset/gecleared. 0
Inderdaad was dit de goedkope oplossing voor dit probleem. Dus geen tuner vervangen, geen eprom opnieuw proggen, maar gewoon de buffer "clearen" aan de hand van bovenstaande methode.
Ogenschijnlijk werkt nu alles weer oke... tmc meldingen komen gewoon door en RDS gegevens lopen als een trein over het scherm. Ook het zoeken naar een zender gaat nu op de manier zoals het hoort.... snel.
Tot zover de verhandeling, misschien heeft iemand met een soortgelijk probleem iets aan deze oplossing.
MS4200: problemen met tunergedeelte
-
- Moderator
MS4200: problemen met tunergedeelte
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Kijk, dat is nog eens mooi om te horen. Ben benieuwd of hij het goed blijft doen... Dat het eigenlijk zo simpel was had ik niet gedacht. Wel leuk om te horen in elk geval.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Moderator
Fijn, bedankt Gene.....was ik al een beetje jalours op je dat je dat systeempje voor een knap prijsje kon overnemen....nu ben ik dus gewoon stikjalours....
Maar heel veel succes en plezier gewenst met het systeem, een dergelijk oplossing, daar moet je maar opkomen.
(overigens, even pesten.... je kon gewoon pinnen daar hoor (maar het kostte geloof ik wel geld))
Maar heel veel succes en plezier gewenst met het systeem, een dergelijk oplossing, daar moet je maar opkomen.
(overigens, even pesten.... je kon gewoon pinnen daar hoor (maar het kostte geloof ik wel geld))
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Moderator
Ik wil me beroepen op dwaling, moment van verstandsverbijstering en onder dwang heb ik de MS4200 voor een veel te lage prijs weg moeten doen
Maar goed, ik heb de MW en SW nog nooit gebruikt en het was ook niet in me opgekomen om daar de oplossing te moeten gaan vinden.
Jij mazzel en ik ben het systeem kwijt. Het lag bij mij al op zolder in zo'n hoek waar ook allerlei gedemonteerde pc's en onderdelen staan.
Kortom: mogelijk had ik er meer voor kunnen krijgen, maar iets is beter dan niets.
Ik hoor wel of ie het blijft doen. Je dochter zal er wel blij mee zijn.
Frits
Maar goed, ik heb de MW en SW nog nooit gebruikt en het was ook niet in me opgekomen om daar de oplossing te moeten gaan vinden.
Jij mazzel en ik ben het systeem kwijt. Het lag bij mij al op zolder in zo'n hoek waar ook allerlei gedemonteerde pc's en onderdelen staan.
Kortom: mogelijk had ik er meer voor kunnen krijgen, maar iets is beter dan niets.
Ik hoor wel of ie het blijft doen. Je dochter zal er wel blij mee zijn.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
Daar trappen we niet in meneer van stoffelen: dwaling, verstandsverbijstering enz.
Maar ff serieus, ik moet nog afwachten of dit een permanente oplossing blijkt of dat ik alsnog de eprom opnieuw moet laten proggen. Kost ongeveer € 80 ex bij Menho-ESM.
We zien wel.....
Maar ff serieus, ik moet nog afwachten of dit een permanente oplossing blijkt of dat ik alsnog de eprom opnieuw moet laten proggen. Kost ongeveer € 80 ex bij Menho-ESM.
We zien wel.....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 333