Hallo allemaal,
Buren van mij hebben een VDO Dayton MS5000 gekocht op marktplaats.
Het navigatie systeem is ingebouwd en geeft na 1week problemen.Bij inbouw bleek de antenne defect te zijn (losse aansluitconnector) , dit euvel verholpen en toen was er satteliet ontvangst.
Verder was er bij stilstand van de auto (Volvo S40TD BWJ 1996) er soms nog een verplaatsing van de "cursor" op het scherm, bij controle van de puls in het diagnose menu staat de puls soms 130 .
De puls draad zw/w is aangekoppeld op de 20p witte stekker, pen 3, geel-rode draad.
De vaste plus, contactplus en massa zijn aangekoppeld aan de radio die het overigens goed doet.
Verder zijn alle spanningen nagemeten en goed bevonden.
Na enkele dagen is het zo dat de GPS bij het starten van de wagen opstart, (zonder de AB te gebruiken), maar in zijn welkomstscherm blijft hangen (het scherm na het VDO Dayton logo).
Het wegnemen van de voedingsconnector (10') om een reset te bekomen geeft geen resultaat.
weet iemand hoe dit probleem kan verholpen worden?
MS5000 blijft hangen in opstartscherm
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gerard,
Da's natuurlijk niet leuk alles bij elkaar, net een systeem gekocht en dan dit
Als ik het zo lees zijn er een paar zaken:
1) die puls is dus niet goed, mag uiteraard niet doorlopen als de auto stilstaat. Dat komt meer voor, en als ik me goed herinner is dit geen onbekend verschijnsel bij een Volvo. Even gaan zoeken in het Volvo gedeelte, hopelijk staat er daar wat over. Ik zal het de komende dagen ook doen.
2) dat 'ie in z'n opstartscherm blijft hangen, is dat altijd? Dus ook als de auto al weer een uurtje uitgestaan heeft?
Het zou te maken kunnen hebben met het onderbreken van de contactplus tijdens het starten van de auto, dan wordt het opstarten van de computer onderbroken en daar houdt 'ie niet van. Zie ook de inbouwinstructie, er wordt daarvoor gewaarschuwd. En zie ook Tricks & Tips op dit forum.
3) heeft je buurman iets van garantie gekregen van de verkoper?
En hoe oud is het systeem, en welke besturings SW zit er in?
Groet,
JW
Da's natuurlijk niet leuk alles bij elkaar, net een systeem gekocht en dan dit
Als ik het zo lees zijn er een paar zaken:
1) die puls is dus niet goed, mag uiteraard niet doorlopen als de auto stilstaat. Dat komt meer voor, en als ik me goed herinner is dit geen onbekend verschijnsel bij een Volvo. Even gaan zoeken in het Volvo gedeelte, hopelijk staat er daar wat over. Ik zal het de komende dagen ook doen.
2) dat 'ie in z'n opstartscherm blijft hangen, is dat altijd? Dus ook als de auto al weer een uurtje uitgestaan heeft?
Het zou te maken kunnen hebben met het onderbreken van de contactplus tijdens het starten van de auto, dan wordt het opstarten van de computer onderbroken en daar houdt 'ie niet van. Zie ook de inbouwinstructie, er wordt daarvoor gewaarschuwd. En zie ook Tricks & Tips op dit forum.
3) heeft je buurman iets van garantie gekregen van de verkoper?
En hoe oud is het systeem, en welke besturings SW zit er in?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32
Hallo,
ik ben deze avond even de navigatie aansluitingen gaan opmeten bij de buren.
Het vastlopen van de navigatie computer was opgelost toen we de voedingsstekker terug instaken,ik denk dat hij bij het terug aansluiten een reset heeft gehad .
Het probleem met het weglopen van de cursor blijft echter bestaan,zodra men de motor start is er geen probleem na 1 meter vooruit rijden en stoppen loopt de puls echter op tot 180 bij stilstand,wanneer men dan iets achteruit rijd en men staat stil is de puls nul en het systeem storingsvrij.
Toen heb ik een oscilloscoop aangesloten op de pulsdraad,bij instabiliteit van het systeem blijf ik een kleine pulstrein meten op de pulsdraad,het afkoppelen van de zwart/witte draad maakt geen verschil (puls op het scherm gaat dan naar 0),dus de storing komt wel degelijk van de pulsdraad van de auto .
Verder heb ik alle voedingen en equipotentiaal van de massa gekontroleerd,deze zijn 100% in orde.
Verder kan ik nog vertellen dat de puls is aangesloten op de geel/rode draad zoals op de diverse site's is beschreven.
In de rubriek volvo vind ik ook geen antwoord op dit probleem.
mvg gerard
ik ben deze avond even de navigatie aansluitingen gaan opmeten bij de buren.
Het vastlopen van de navigatie computer was opgelost toen we de voedingsstekker terug instaken,ik denk dat hij bij het terug aansluiten een reset heeft gehad .
Het probleem met het weglopen van de cursor blijft echter bestaan,zodra men de motor start is er geen probleem na 1 meter vooruit rijden en stoppen loopt de puls echter op tot 180 bij stilstand,wanneer men dan iets achteruit rijd en men staat stil is de puls nul en het systeem storingsvrij.
Toen heb ik een oscilloscoop aangesloten op de pulsdraad,bij instabiliteit van het systeem blijf ik een kleine pulstrein meten op de pulsdraad,het afkoppelen van de zwart/witte draad maakt geen verschil (puls op het scherm gaat dan naar 0),dus de storing komt wel degelijk van de pulsdraad van de auto .
Verder heb ik alle voedingen en equipotentiaal van de massa gekontroleerd,deze zijn 100% in orde.
Verder kan ik nog vertellen dat de puls is aangesloten op de geel/rode draad zoals op de diverse site's is beschreven.
In de rubriek volvo vind ik ook geen antwoord op dit probleem.
mvg gerard
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gerard,
Mooi dat het vastlopen weer opgelost is, was gelukkig simpel zo te lezen.
Die puls is wat lastiger maar dus niet onbekend, zie ook dit verhaal in het Volvo gedeelte : viewtopic.php?t=2393&postdays=0&postorder=asc&start=0
Zo'n instabiele puls zorgt er voor dat het systeem zich continu gaat hercalibreren, met alle ellende van dien.
Immers als de auto normaal rijdt calibreert het systeem op bv 3000 pulsen per kilometer, en door die foute treintjes maakt 'ie er dan bv 4000 van. Bij de volgende start is het systeem dan uit z'n calibratie en begint het hele feest opnieuw, en dat gaat zo maar door
Je metingen zijn zeer interessant (maar weinigen zullen dit zó kunnen doen) en leveren dus de bevestiging van die eerdere bevindingen. Met het plaatsen van een API los je dat probleem wel op, daarmee kun je die kleine treintjes weghalen.
Ik zag overigens dat er bij de "Aanbiedingen Particulieren" nog eentje stond, misschien ie het wat voor dit geval.
Ook op het duitse forum heb ik er eens iets over gelezen, maar dat moet ik even verder opzoeken.
Groet,
JW
Mooi dat het vastlopen weer opgelost is, was gelukkig simpel zo te lezen.
Die puls is wat lastiger maar dus niet onbekend, zie ook dit verhaal in het Volvo gedeelte : viewtopic.php?t=2393&postdays=0&postorder=asc&start=0
Zo'n instabiele puls zorgt er voor dat het systeem zich continu gaat hercalibreren, met alle ellende van dien.
Immers als de auto normaal rijdt calibreert het systeem op bv 3000 pulsen per kilometer, en door die foute treintjes maakt 'ie er dan bv 4000 van. Bij de volgende start is het systeem dan uit z'n calibratie en begint het hele feest opnieuw, en dat gaat zo maar door
Je metingen zijn zeer interessant (maar weinigen zullen dit zó kunnen doen) en leveren dus de bevestiging van die eerdere bevindingen. Met het plaatsen van een API los je dat probleem wel op, daarmee kun je die kleine treintjes weghalen.
Ik zag overigens dat er bij de "Aanbiedingen Particulieren" nog eentje stond, misschien ie het wat voor dit geval.
Ook op het duitse forum heb ik er eens iets over gelezen, maar dat moet ik even verder opzoeken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32
Hallo,
Ik deel nog even de stand van zaken mee.
Vorige week heb ik contact opgenomen met een volvo dealer uit de buurt,deze wist me te vertellen dat de fout veroorzaakt kan worden door de computer van volvo.
Deze computer zou alle foutmeldingen opslaan (voor latere uitlezingen bij onderhoud van de wagen),bij reset van deze fouten zou de stoorpuls weg moeten zijn.
Als dit de oplossing van het probleem is laat ik nog wel iets weten.
mvg gerard
Ik deel nog even de stand van zaken mee.
Vorige week heb ik contact opgenomen met een volvo dealer uit de buurt,deze wist me te vertellen dat de fout veroorzaakt kan worden door de computer van volvo.
Deze computer zou alle foutmeldingen opslaan (voor latere uitlezingen bij onderhoud van de wagen),bij reset van deze fouten zou de stoorpuls weg moeten zijn.
Als dit de oplossing van het probleem is laat ik nog wel iets weten.
mvg gerard
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32
hallo,
gisteren met de volvo naar de garage geweest,de reset van de computer bracht zoals verwacht geen verbetering.
Na het plaatsen van een api 4 versterker zijn de problemen opgelost en werkt de ms5000 100% .
mvg gerard
gisteren met de volvo naar de garage geweest,de reset van de computer bracht zoals verwacht geen verbetering.
Na het plaatsen van een api 4 versterker zijn de problemen opgelost en werkt de ms5000 100% .
mvg gerard
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Da's mooi, en nou maar gewoon plezier hebben van je MS 5000, nog altijd een prima systeemmtsgerard schreef:hallo,
gisteren met de volvo naar de garage geweest,de reset van de computer bracht zoals verwacht geen verbetering.
Na het plaatsen van een api 4 versterker zijn de problemen opgelost en werkt de ms5000 100% .
mvg gerard
En bedankt voor je terugkoppeling, het is een bevestiging van wat we al eerder ervaren hadden, en wel dat er bij Volvo's nog wel eens doorlopende pulsen geconstateerd worden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 445
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1165
-
-
Scherm blijft blauw. Wel werkende functies
door Turbogeit » 19 okt 2017 23:34 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 0
Weergaves: 1064
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 245
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 548
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-