Hallo,
Ik heb dringend hulp nodig, ik sta op het punt mijn MS5000 te verkopen maar het systeem heeft geen sateliet ontvangst meer. Zondag wordt het systeem opgehaald dus het moest snel gefixed worden.
Aansluiting van antenne op computer was tijdelijk losgemaakt, echter nu bij aansluiten heb ik geen sat's meer
Bij gps data lezen krijg ik de melding "REC. ERROR"
Vertel mij aub dat dit aan de gps antenne ligt en niet aan de computer. De kop van de antenne was altijd al een beetje gaar, maar bij geen ontvangst stond er meestal "SEARCH SATS"of iets dergelijks, nu krijg ik dus REC. ERROR. Heel even verdween deze melding en begon het systeem te zoeken naar sats zonder resultaat. Vervolgens heb ik de spanning eraf gehaald gedurende een half uur en nu heb ik dus weer REC. ERROR melding. Nu heb ik al een beetje gezocht op het forum en kwam tot de conclusie dat het aan de aansluiting van de computer kan liggen. De antenne kop klikt erg goed op het systeem en het heeft altijd gewerkt. Ik neem aan dat na 1 keer keer de antenne eraf pluggen deze aansluiting niet kapot mag gaan. Als ik de GPS antenne eraf haal staat de melding REC. ERROR er nog steeds...of maakt dat niets uit?
Er worden geen problemen gemeld bij de meldingen.
nog een ander punt...per ongeluk i/o gewijzigd van 1e extern apparaat naar low...ja ik weet het erg stom maar ging echtttt per ongeluk, en nu valt ie niet meer te wijzigen naar high....ik heb geen externe apparaten. Hoe te wijzigen,,,en maakt het uit? Ik had de GPS storing al voor deze i/o wijziging.
Wat is dit en hoe te verhelpen??
AUB snel antwoord met goede tips...
Hartelijk dank,
Ari
dringend hulp nodig: gps data error
-
- Junior Member
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Hallo elbette
het is inderdaad van belang, zoals Han vroeg, waar je het systeem aan het testen bent.i.v.m. plaatsing van de gps-antenne.
als je het systeem van spanning haalt en dan de spanning er weer op zet kan het een tijd duren ( tot wel 10 minuten) voordat de computer satellieten ziet.eerst geeft hij inderdaad rec error aan, dat is normaal.
daarna zou hij , mits de gps antenne in proefopstelling vrij zicht heeft, search sat aan moeten geven.
ps als bovenstaande geen resultaat opleverd, zou je misschien ( indien mogelijk) een andere gps-antenne kunnen proberen
laat het ons maar weten
Topsport
het is inderdaad van belang, zoals Han vroeg, waar je het systeem aan het testen bent.i.v.m. plaatsing van de gps-antenne.
als je het systeem van spanning haalt en dan de spanning er weer op zet kan het een tijd duren ( tot wel 10 minuten) voordat de computer satellieten ziet.eerst geeft hij inderdaad rec error aan, dat is normaal.
daarna zou hij , mits de gps antenne in proefopstelling vrij zicht heeft, search sat aan moeten geven.
ps als bovenstaande geen resultaat opleverd, zou je misschien ( indien mogelijk) een andere gps-antenne kunnen proberen
laat het ons maar weten
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
...ik lees aandachtig mee..... (omdat mijn (identieke) systeem nu ineens 'Search Sat' aangeeft .... gedurende 110Km met een dakantenne)
Kortom, wederom is ze babbelziek, en roadmatching werkt niet meer omdat ze compleet de kluts kwijt is.
Maar gaarne eerst proberen probleem van topic-starter op te lossen, is meer haast bij, ik open voor mijn probleem het oude 'draadje' wel weer.
Ik heb voor topicstarter wel een spiksplinternieuwe GPS antenne liggen om te proberen, echter....dat gaat mij niet lukken voor zondag!
Dus mocht je interesse hebben in een poging, en in de omgeving van Rotterdam zitten, dan is het misschien de moeite waard om te overwegen de verkoop een paar dagen uit te stellen, tenzij iemand anders haar ter wille wilt zijn ?
Zitten er overigens geen scherpe 'knikken/bochten' in de antenne draad vlak voor de stekker ? (denkende aan kabelbreuk)
Kortom, wederom is ze babbelziek, en roadmatching werkt niet meer omdat ze compleet de kluts kwijt is.
Maar gaarne eerst proberen probleem van topic-starter op te lossen, is meer haast bij, ik open voor mijn probleem het oude 'draadje' wel weer.
Ik heb voor topicstarter wel een spiksplinternieuwe GPS antenne liggen om te proberen, echter....dat gaat mij niet lukken voor zondag!
Dus mocht je interesse hebben in een poging, en in de omgeving van Rotterdam zitten, dan is het misschien de moeite waard om te overwegen de verkoop een paar dagen uit te stellen, tenzij iemand anders haar ter wille wilt zijn ?
Zitten er overigens geen scherpe 'knikken/bochten' in de antenne draad vlak voor de stekker ? (denkende aan kabelbreuk)
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Heeft er iemand nog wat gehoord van Ari (elbette) , ik dacht dat het haast had , maar heb nog geen reactie gezien
Topsport
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Junior Member
Sorry mensen voor de zeer late reactie...was enige tijd in buitenland.
Hartelijk dank voor het meedenken! Antenne had vrij zicht en ik had al meer dan 30 km gereden zonder resultaat.
Maaaarrrrrrrrrr, het lag aan de aansluiting van de GPS antenne zelf. Ik melde dat deze een beetje mank was. Ik heb hem een stuk ingekort en opnieuw aangesloten met het resultaat dat het systeem weer werkte! Ik was allang blij dat het niet aan de computer lag. Ik heb het systeem die bewuste zondag alsnog verkocht.
WMP, hartelijk dank voor het aanbod om te testen met een antenne van jouw!
Groet Ari...binnekort misschien CI-Q.....?
Groet Ari
Hartelijk dank voor het meedenken! Antenne had vrij zicht en ik had al meer dan 30 km gereden zonder resultaat.
Maaaarrrrrrrrrr, het lag aan de aansluiting van de GPS antenne zelf. Ik melde dat deze een beetje mank was. Ik heb hem een stuk ingekort en opnieuw aangesloten met het resultaat dat het systeem weer werkte! Ik was allang blij dat het niet aan de computer lag. Ik heb het systeem die bewuste zondag alsnog verkocht.
WMP, hartelijk dank voor het aanbod om te testen met een antenne van jouw!
Groet Ari...binnekort misschien CI-Q.....?
Groet Ari
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Dringend hulp gezocht Opel CD 500 MY2009/2010 Beneluxversie 2014/2015